19 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

ליכודניק ברוך לב ואכפתיות

עדי ברוך הגיע לליכוד בגיל מאוחר. הדבר לא מפריע לו לפעול כי העתיד כבר כאן. אלי חזן ראיין אותו וחזר מרוצה

פתאום קם אדם, מרגיש שהוא צריך לתרום יותר למדינתו ומתחיל ללכת וליזום פעילויות, להתנדב ולאחר 8 שנים מוצא עצמו פעיל מאוד בולט בתנועת הליכוד. דומה כי יהיה זה תיאור הולם לדרך שעבר עדי ברוך, בן 41 אבל מרגיש בן 25, מבת ים, אשר הולך ותופס את מקומו כאחד הפעילים הבולטים בתנועה בשנה וחצי האחרונות. לראיון עימו הוא הופיע עם תליון מגן דוד על הצוואר וחמוש בספרי ז’בוטינסקי והרצל.

 

 

לאתר האינטרנט של עדי ברוך – לחצו כאן

 

ביקשתי לגלות את עולמו של עדי לאחר היכרות ארוכה שהחלה יום אחד במהלך פריימריז 2008 שעה שהוא הגיע למטה של גדעון סער ובפיו בקשה אחת : “לעזור בכל מה שניתן, בכל מה שיש”.

 

גילוי נאות : הכותב היה מרכז המתנדבים והאינטרנט של גדעון סער במהלך פריימריז 2008.

 

למה דווקא גדעון סער?

“רציתי ללמוד איך הדברים עובדים. חיפשתי איפה להתנדב ומצאתי את גדעון סער דרך המייל ששלחת לכל פעילי הליכוד ושקרא להתנדב. הערכתי אותו הרבה לפני כן, בייחוד בשל החוק שהעביר לבחירת שופטי בג”צ. אגב, אצלכם למדתי היטב איך מנהלים מטה. עשיתם זאת בצורה מקצועית והתוצאות רק הוכיחו את זה. היה לכם צוות מושלם. ממש כך”.

 

וכך, ערב אחר ערב הגיע למטה בשעות הערב יחד עם פעילת ליכוד מופלאה אחרת העונה לשם אביבה סלומון, ונשאר שם עד הלילה בנתינה מכל הלב.

 

לאחר מכן, פנה לאנשי נתניהו והמשיך בהתנדבות בליכוד במהלך בחירות 2009.

“עשינו כל מה שביקשו מאיתנו, החל מטלפונים וכלה במשמרות תמיכה בנתניהו מדי יום  שישי במחלף ארלוזורוב. ובכלל, מאוד שמחתי על ניצחון נתניהו. חיפשתי להמשיך בפעילות על מנת לעזור לליכוד להתעצם בכוחי הדל. אני אוהב לפעול בצוות וללא לבד ובמטה הצעירים גיליתי לא רק את יכולותיה הלא נגמרות של אביבה סולומון אלא גם את איתמר דוננפלד, עומרי אקוניס, איתן בכר ומוריה אסרף”.

 

והוא לא שוקט לרגע :

הוא בין מקימי הליכוד NETWORKING שבה נוטלים חלק חברי ליכוד המאוגדים באינטרנט וגולת הכותרת שלו היא הקמת קבוצת הדיבייט של הליכוד שמטרתה היא לעשות ערבי תרבות ואידיאולוגיה. אין ספק כי הערבים הללו תרמו תרומה ניכרת לגיבוש חברי הליכוד הצעירים ועד עתה נעשו 5 ערבים שכאלה. עדי מוסיף שהוא היה שמח שעוד ועוד צעירים יירשמו לנאום משום שהנאומים גורמים למשתתפים לחקור את האידיאולוגיה שלנו.

 

הצטרפו לליכוד NETWORKING – לחצו כאן

 

 

מסתבר כי עדי לא הגיע לפוליטיקה סתם כך, הוא תמיד היה שם עד שהחליט לקום ולפעול בליכוד. כשהיה בתיכון היה חבר המועצה הציונית לנוער ובזמנו הפגינו נגד בחירתו של קורט וולדהיים, נשיא אוסטריה שעסק בימי בחרותו בפעילות נאצית מובהקת. הוא וחבריו גם עסקו בפעילות המעלה על נס את זכרו של המרגל הישראלי אלי כהן ובנוסף ניסו לשכנע אנשים לקנות כחול לבן.

 

בצבא שירת כמפק”צ קצת יותר משלוש שנים ושם למד להעריך את רפול עקב פרויקט “נערי רפול”. מייד לאחר מכן החל בלימודי המשפטים במכללה למנהל תוך שהוא מתנגד בכל ליבו ל”הסכמי אוסלו” משום שהיה ברור לו כי הם לא יצליחו. “כל עורך דין מתחיל יודע שהסכם כזה לא תופרים בצורה כזאת. חתמו על הסכם ולא דאגו לסוף. חתמו על הסכם שבו נתנו בלי לקבל”.

 

לפי מה שאתה מתאר תמיד הייתה בך תשוקה פוליטית, למה הגעת רק מאוחר יחסית לליכוד ?

“תמיד בבית וגם אני הצבענו מח”ל. אתה לא חושב על כך עד שקורה מקרה חמור והוא קרה ב – 2001. הפיגוע בדולפינריום”.

מאז 2001 מנהל עדי בהתנדבות כסגן הארגון את “גדר לחיים – התנועה למען גדר ההפרדה” שהחלה את המאבק הציבורי למען הקמת גדר הפרדה. הרעיון שלהם אמר כי הגדר תוקם ללא צורך בפינוי יישובים ולא בתוואי שנקבע על ידי בג”צ לאחר מכן.

“התחלנו את הפעילות למען הקמת הגדר כאשר רוב הציבור בישראל או שלא ידע מה המשמעות או שהתנגד לכך. גם שרון היה נגד. לאט לאט הצלחנו כאשר עוד ועוד אנשי ציבור הצטרפו  לעמדתנו. אמנם, היו ויש עדיין התנגדויות מימין ומשמאל אבל המתווה שלה לא הושלם לחלוטין, בג”צ אמור לקבל החלטה נוספת בעניין וכולי תקווה שהמתווה יישאר כמו שהוא כי הגדר הזאת ללא ספק מצילה חיים”.  

 

ואולם, עדי לא פעל רק למען הקמת גדר אלא גם שהוא פועל בצורה נחרצת להבטחת רוב יהודי בארץ ישראל בדיוק על פי משנתו של ז’בוטינסקי. הוא היה בין מקימי “פורום חברי הליכוד לשמירה על רוב יהודי” ועד עתה הצטרפו ליוזמה 200 חברות וחברים. “אנו רוצים לאתר ולגבש חברי ליכוד לצורך קידום פעילות פרלמנטארית למען שמירה על רוב יהודי בישראל ושמירה על קרקעות הנגב והגליל בידיים יהודיות”. בהקשר זה מסביר עדי את אחד האתגרים הגדולים של ישראל בשנים הבאות : 

“בג”צ אמור לקבל החלטה בנושא איחוד משפחות פלסטיניות. יושבים בדין 11 שופטים שדנים בעתירות שהגישו עדאללה, זהבה גלאון ואי אילו גורמים עוינים למדינת ישראל ומטרתם לחייב איחוד משפחות פלסטיניות בישראל. אם תתקבל העתירה תוך כמה שנים מדינת ישראל לא תהיה מדינה יהודית. מטרת העותרים היא לבטל את האיסור שמונע מפלסטינים לקבל מעמד בישראל כתוצאה מנישואים לישראלים. אם כן, במידה והעתירה תתקבל ייכנסו לארץ כל שנה 20.000 פלסטינים וזה אסון!”.

תוך כדי השיחה ובהקשר לרוב יהודי מסביר עדי נתונים מדאיגים לגבי המסתננים לישראל מסיני ומארצות אפריקה : “אין ספור אפריקאים הסתננו לאר והם התיישבו בעיקר באילת, בערד, בדרום תל אביב ועתה גם באשדוד. הדבר מצריך הקמת גדר ביטחון באופן בהול בגבול ישראל מצרים. הדבר קורה גם “הודות” לשר הביטחון “המחונן” של ישראל שנבחר לתפקידו עקב אילוצים קואליציוניים. ברק מעכב את הקמת הגדר הזאת והוא עלול להיות אחראי לאחד האסונות הדמוגרפים של ישראל. ההיסטוריה תזכור לו את זה שלצד מעשיו הרבים עבור המדינה הוא עמד מלכת בנושא המסתננים”.

 

הצטרפו לפורום הליכוד לשמירה על רוב יהודי – לחצו כאן

 

 

הוא מוסיף שעבודתם גם מתמקדת בפינוי הפולשים לאדמות מדינה בנגב ובגליל והם מחפשים נוסחה שתאפשר להגביר הריסת הבנייה הבלתי חוקית. ואולם, הוא לא מתמקד רק בפעילות מדינית פוליטית אלא גם שעדי אומר שיש לנו אתגר חשוב לא פחות והוא האתגר הסביבתי.

“הקמנו פורום חברי ליכוד למען איכות הסביבה שאליו הצטרפו כבר 100 איש ונושאו העיקרי הוא הצלת ים המלח והצלת הימים והנחלים של הארץ מתשפוכת ביוב אליהם. אחרי הכל, מדובר במים שאנו שותים והם הולכים והפוכים מזוהמים יותר ויותר”.

 

הצטרפו לפורום הליכוד למען איכות הסביבה הימים והנחלים – לחצו כאן

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

משה פסל הוא יו”ר צעירי הליכוד החדש

אריק זיו

תמיכה גורפת בנתניהו

אריק זיו ויזר

אשת השנה של ליכודניק לימור סמימיאן-דרש

אריק זיו ויזר

לאן נעלמו הצעירות

אריק זיו ויזר

תוצאות ביניים של סקר ליכודניק ,למחוזות של הליכוד .

אריק זיו ויזר

מגזין ליכודניק לקראת סגירה

דילוג לתוכן