26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

ליכודניקים גאים מול גזענים

עזות המצח של הליכודניקים החדשים היא שכפול של שלטון מפא"י. לשבת במגדל השן ולהגיד לתנועה שצמחה מהשטח איך התנועה צריכה להיראות, היא תמצית ההתנשאות האופיינית של השמאל האליטיסטי


ההיכרות הראשונה שלי עם הליכודניקים החדשים הייתה לפני כשנה וחצי כאשר הם פרסמו סרטון גזעני בעמוד הפייסבוק הרשמי שלהם. בסרטון הוצגה דמותו של העסקן הפוליטי, הערס בעל החזות המזרחית שעובד בנמל וסופר צ'קים מחגיגת הבר-מצווה של הבן שלו שאליה הזמין את כל חברי הכנסת. לעומתו מוצג "שכיר ממרכז הארץ", כבחור מסכן שלא יודע איך לחגוג בר-מצווה לבן שלו כי הבוס הטיל עליו משימות רבות, והוא חושש שאין לו מספיק כסף לאירוע צנוע לבנו. למקרה שתהיתם, אגלה לכם שהשכיר מהמרכז היה בעל חזות אשכנזית.

כיאה לאליטיסטים מהמרכז שמזמן הפכו את מעמד הביניים למעמד הבכייני והמסכן של המדינה, שזרו הליכודניקים החדשים לאורך כל הסרטון סטראוטיפים שמציגים את דמותו העסקנית של מתפקד טיפוסי, שאומר כמובן הרבה "כפרה", כדי שלא יהיה ספק מי הוא הטייפ-קאסט של הליכודניק הישן, אל מול דמותו של המתפקד החדש, זה שחף אינטרסים אישיים ופוליטיים כאחד.

בשבוע הבא אנו עתידים לחנוך את הסניף הראשון של הליכוד בירוחם לאחר שמעל ל-30 שנה לא היה במקום סניף פעיל ורשמי של תנועת הליכוד. במקביל לפתיחת הסניף שזהו מאורע היסטורי לכשעצמו, גם הפעילים המקומיים החלו במפקד של ליכודניקים. על הנייר המתפקדים החדשים האלו, יהיו פחות ותיקים מאותה קבוצה הקוראת לעצמה "הליכודניקים החדשים", אך ההבדל והפער ביניהם הוא תהומי.

במשך למעלה משני עשורים כמעט בכל מערכת בחירות ארצית, אחוז ההצבעה למחל נע בירוחם ובפריפריה בין 32-40 אחוזים מקולות התושבים. זאת אומרת שגם אם בפועל רק כעשירית מאותם מצביעי ליכוד הקבועים בבחירות הארציות, הם חברי מפלגה ומתפקדים, הרי שהם לצורך העניין הליכודניקים הכי ותיקים ונאמנים שיש. לעומת זאת אם נסתכל על חברי הקבוצה "הליכודניקים החדשים", מחציתם בכלל רשומים כמתפקדים כפולים במפלגות שמאל, וחלקם אף הודו שאינם הצביעו לליכוד ואולי גם לא יצביעו. לכן ראשית, עצם ההגדרה "ליכודניקים חדשים" היא הגדרה מטעה, כי בעיני רבים הם אינם ליכודניקים בכלל.

גם הקריצה הזו לשמאל-מרכז באמצעות המילה "חדשים" המרפררת לטוען לכתר "המרכז" שממתג את עצמו בעזרת "הפוליטיקה החדשה", זוהי רטוריקה זולה. להיות ליכודניק אמיתי, זה לחיות את השטח, להגיע לסניפים, להגיע לשכונות ולהביא את אותם 40 אחוזים שמצביעים מחל באופן עקבי. להיות אלו שישפיעו איך המפלגה תיראה ומי הם נבחרי הציבור שימלאו את שורת המפלגה. להיות ליכודניק אמיתי זה גם בגין וגם ז'בטונסקי אבל גם מירי רגב וביטן ונאווה בוקר. כן, אותם חברי כנסת ש "הליכודניקים החדשים" מתנערים מהם וטוענים שהם לא מייצגים את הליכוד מבחינתם. להגיד שהבחירה במירי רגב לא מסמלת את ערכי הליכוד, זו אמירה אומללה וחסרת כל יסוד עובדתי שהרי רגב עצמה נבחרה באלפי קולות של מתפקדים חדשים וותיקים והגיעה למקום החמישי והמכובד בפריימריז האחרונים. גם ביטן שצמח מהשטח והיה יו"ר סניף, ואגב נבחר על משבצת אזורית, גם הוא לא ליכודניק? הוא לא בחירה ליכודית? ואנחנו, כל אותם אלפים שבחרו בהם, גם אנחנו לא ליכודניקים?

להיות ליכודניק זה הרבה יותר מטופס של 64 שקל בשנה, להיות ליכודניק זה לחיות את השכונות ולגעת באנשים, זה פריפריה, זה התיישבות וגם סניפים גדולים במרכז הארץ. אותם מתחזים לא מכירים אפילו את הריח של סניף ליכוד בפריפריה, אנחנו כנראה לא ברמה שלהם, ואם הם כבר מועילים בטובם ומגיעים לפקוד חברים חדשים אז את חוגי הבית האידאלים מבחינתם הם מרכזים בקיבוצים.


עזות מצח

וכעת הגענו לאבסורד הגדול ביותר: האנטיתזה הכי מובהקת לליכודניק זה קיבוצניק. שהרי התנועה הקיבוצית שניתן לומר עליה שהיא זו שהייתה "אשמה" בהתקוממות ובהקמת מחל על ידי חבירת הליברלים והפריפריה, אותה תנועה קיבוצית שהוקיעה את הפריפריה, את עיירות הפיתוח ואת הליברלים, היום היא קהל היעד של המתחזים החדשים. הם, הסוציאליסטים הקומוניסטים, הם אלו שמייצגים את ערכי הליכוד? כנראה שהגזענות חוצה כל גבול אידאולוגי ועדיף קיבוצניק קומינסט מאשר את ביטן ורגב.

עזות המצח הזו של הליכודניקים החדשים היא שכפול של שלטון מפא"י. לשבת במגדל השן ולהגיד לתנועה שצמחה מהשטח איך התנועה צריכה להיראות, היא תמצית ההתנשאות האופיינית של השמאל האליטיסטי. זה שבטוח שהוא יודע מה טוב לנו ואיך נכון וצריך לנהל את המדינה. משכשלו ניסיונותיהם להפיל את השלטון דרך תנועת מחאה פוליטיות, חשבו "הנאורים והמשכילים" שאם יחדרו פנימה למנגנון של תנועת הליכוד, יצליחו להפיל את השלטון מבפנים. הם שלכאורה נושאים את דגל הדמוקרטיה, פוגעים פגיעה אנושה בתנועה הכי דמוקרטית שיש במדינה, ומנסים שוב לחנך אותנו מה נכון לנו, מבלי שקיבלו לכך שום מנדט.

הקומץ הזה לא יצליח להתרומם. לא בכדי התקשורת מחבקת אותם כאילו היא צמאה לעוד דרמה בליכוד, אך ניסיון העבר מלמד אותנו שככל שהתקשורת מחבקת כך היא מרמזת על הגסיסה הפנימית של אותה קבוצה. אנחנו הליכודניקים האמתיים. אלו שצמחו בשטח יודעים ששם נמצא הכוח האמיתי, בסניפים החדשים שקמים, בשכונות ובערי הפיתוח. מבחינתנו הדרך הנכונה להתחזק ולהתמודד עם הגזענים החדשים, היא דרך החייאת הסניפים הישנים, ובהזרמת דם צעיר לשורות הליכוד.

פורסם לראשונה ב NRG



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דיון, לא חקירה

אריק זיו ויזר

וועדה מיוחדת לפרשת ילדי תימן מזרח ובלקן אבל מיותרת

ניסים עוג'ר

לא מאי גולן, פה זה לא יש עתיד

עומר אריכא

פרשת ויקרא- טהרת החינוך

אלי כהן

באיראן ממשיכים לעצור את מתנגדי המשטר

אריק זיו ויזר

מדוע דן מרידור מנהל מדיניות חוץ פרטית שחותרת תחת נתניהו?

דילוג לתוכן