40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
במצודה והמוסדות

להחזיר את הליכוד לליכודניקים

נאום בועידת הליכוד  9-11-2014, מאת גיל שמואלי ,  חבר מרכז והנהלת הליכוד העולמי


 


ברשות מוריי ורבותיי

נכבדי חבר הכנסת דני דנון , יו”ר המרכז

חבריי חברי המרכז –בית הנבחרים העליון והריבון החוקי של תנועת הליכוד

 

מכובדיי כולם

 

22 שנים חלפו מאז הסתלקותו של מורנו מנהיגנו , מנחם בגין עליו השלום – תלמידו המובהק של ראש בית”ר , נציב בית”ר בפולין , מפקד הארגון הצבאי הלאומי ולימים מייד תנועת החירות ומפלגת הליכוד .

 

מנחם בגין היה יותר מכל ראש ממשלה אחר מנהיג בעל לב שומע , רגיש למצוקותיהם של כל שכבות העם ובעיקר השכבות החלשות , כואב את אפלייתם של בני עדות המזרח , נותן מזור לכאבם  , מקשיב לרחשי ליבם ונותן טיפול לפצעים המדממים שנותרו בקירבם תוצאה ישירה של שלטון האפליה והגזענות של מפא”י .

 

מוריי ורבותיי , בימים אלה נוכח השבר החברתי והכלכלי העמוק המלווה אותנו זה 8 שנות שלטון הליכוד יש לזכור כי מורנו מנחם בגין הוא שקבע בקווי היסוד של ממשלתו :”פעולה למען ביטול העוני והושטת יד למשפחות ברוכות ילדים , במיוחד בדיור ובחינוך …” בתחום החינוך רצה לייצור מצב שלא ימנע חינוך מילד  שהוריו אינם יכולים לשלם עבור שכר הלימוד שלו.

 

חברים יקרים,

כשדור שלם של צעירים לא מסוגל לרכוש לעצמו בית ומחפש דלת להכניס בה מפתח ורואה כיצד מחירי הדירות מזנקים ב- 64 אחוז , ממשלת ישראל והעומד בראשה במשך 14 שנים מספרים לנו ומבטיחים לנו פתרון לבעיית הדיור ובנתיים אינם עושים דבר – כשאני נכנסתי לכאן הערב וראיתי את דור וותיקי התנועה אשר יצקו מיים על ידיהם של כל מנהיגי הליכוד נזכרתי במפעלו האדיר של מנחם בגין תוכנית לשיקום שכונות ודיור ציבורי אשר הביאה לשיקום פיזי וחברתי של 160 שכונות מצוקה וישובי עיירות הפיתוח בנוסף לחוקים סוציאליים ממדרגה ראשונה כגון חוק אבטלה , חוק הבטחת הכנסה שהטיבו עם דלת העם – בכך מימש מנחם בגין את עקרונות היסוד של תורתו החברתית של זאב ז’בוטינסקי תורת חמשת המימי”ם שעליה כולנו גדלנו: מזון , מלבוש , מרפא , מעון ומורה .

 

אני פונה הערב להנהגת הליכוד והעומד בראשה – כששליש מאזרחי ישראל העובדים נמצאים מתחת לקו העוני ולא מצליחים לגמור את החודש נוכח נטל המיסים הישירים והעקיפים הרובצים על כתפם , ומביטים בייאוש ובאין חזון בהנהגה משותקת שבמשך  8 שנים לא עשתה דבר כדי להטיב עימם.

 

כשהקשישים והזקנים במדינת ישראל אשר לחמו בכל מלחמות ישראל ונתנו לנו הדור הצעיר את המדינה על מגש הכסף לא מצליחים לקיים חיים מכובדים וחיים מקצבת רעב של המוסד לקיפוח לאומי ושואלים את עצמם בשביל מה נלחמו עד היום ? למען מה נלחמו עד היום ?

 

כששר האוצר יאיר לפיד שעסוק בימים אלה בלגדל זקן לא מבין שגם לזיקנה צרכים משלה ומתעלם מהצעירים והקשישים כאחד.

 

כשהפריפריה בצפון ובדרום גוססת וכל ממשלות ישראל לרבות הממשלה הנוכחית מנסות לתת להם זריקות הנשמה זמניות ומלאכותיות במקום לטפל בבעיות החברתיות  האמיתיות – לעוני במדינת ישראל יש צבע ויש כתובות ובו צריך לטפל !

 

כשדו”ח האו”ם שהוגש לממשלת ישראל מגלה שישראל נמצאת במקום הרביעי בעולם המפותח בעוני בקרב ילדים – 35% מילדי ישראל מתחת לקו – נחשבים לילדים עניים.

 

מוריי ורבותיי – אלה ימים של חשבון נפש נוקב , אנחנו צריכים לשאול את עצמנו לאן מובילה אותנו ההנהגה הנוכחית ?  לא ניתן יד למפקדי ארגזים סיטונאיים המובילים אותנו לשחיטות וקבוצות לחץ אינטרסנטיות – ואני מודיע בזאת שיש להחזיר מייד את הכח למרכז , את הריבונות למרכז את המעמד של המרכז .

 

הגיע הזמן שניפטר מכל העסקנצי’קים הקטנים שיושבים על מפקדי ארגזים או על איזה -תלוש שכר של איזה שר או חבר כנסת . אנחנו נמצאים פה מתוך שליחות ציבורית , מתוך נקיון כפיים מתוך עקרון תום הלב . התנועה הזאת איננה איזה חצר ביזנטית ואיננה עסק פרטי של אף אחד והיא צריכה לייצג פסיפס של דעות מקרב כל שכבות האוכלוסייה .

 

מוריי ורבותיי – בחודש מאי 2013 שלח לנו כבוד השר ישראל כ”ץ , יו”ר המזכירות – אחד השרים הטובים והמוכשרים שיש לנו מכתב מפורט , בו הבטיח לנו לקיים בדיקה וחקירה לאיפה נעלמו 67 מליון ₪ מכספי המפלגה ?  והנה עברו להם  אי אילו  חודשים וזמנים ואנו מחכים לדעת מה העלת בחכתך ישראל כ”ץ – איפה הכסף ? לאן נעלמו 67 מליון ₪ מכספי החברים ???

 

אנחנו לא ננוח ולא נרפה ואם צריך לכבוש את המצודה כמו שכבשו את הבסטילייה

 

נכבוש את המצודה – נחזיר את התנועה הזאת לערכיה האמיתיים , לעקרונות שלה

 

בטרם אסיים אומר שאני בימים אלה ימים של התחדשות , ימים שמהם נצא לשיקום גדול – זה לא סוד שיש נתק הולך ומתמשך בין הנהגת התנועה לשטח – סניפי התנועה משותקים והגיע הזמן לחזור אליהם , לחזור לשוקים , לקהלי היעד המסורתיים של מצביעי תנועת הליכוד לאנשי הפריפריה שמרגישים שזנחו אותם ושכחו אותם , והם בשר מבשרה של תנועת הליכוד והיו כך למשך שנים

 

כה יגדיל וכה יוסיף לנו האלוהים .

 

תודה רבה לכם

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תרצו או לא – הוא קוסם

אריק זיו ויזר

רשימת המועמדים בסניף קרית עקרון

אריק זיו ויזר

יוסי שלי – בעד ונגד מינויו

הקונגרס הציוני בתקופת הפוסט ציונות

אריק זיו ויזר

רשימת המועמדים בסניף דימונה

אריק זיו ויזר

ועדת פרס ליכודניק תתכנס ב – 6 ביוני לבחירת הזוכים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן