19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

לבני עולה ומעמד האישה יורד – יומן פוליטי – אריק זיו

נתניהו מוביל בעת משבר מצויין, לבני ומעמד האישה,פנסיה .לכל עובד דרך חיים כ”ץ הרבה קיתונות של בוז נשפכו על הצוות של נתניהו. לא מעט בצדק. צוות מנופח אשר רבים המרכיבים אותו הם נהגים ועוזרים לעוזרים. נכון אמנם שההתנהלות של נתניהו בבחירות המקדימות הייתה שגויה, אולי אפילו פתטית אך אין ספק כי נתניהו מתפקד בצורה מעולה בעת המלחמה. בסיס עבודתו הוא סיורים בדרום ובעיקר תדרוך התקשורת הזרה, דבר שבו הוא עושה הכי טוב בארץ – ללא ספק.
נתניהו פעל בצורה ממלכתית ונתן הוראה שבזמן מלחמה מטה הבחירות עומד מלכת ולא תהיה פעילות.
בשטח יש כעס רב על נתניהו, הממלכתיות שלו והמהלכים, או חוסר הפעילות, שהוא מוביל. מאידך, בקדימה חוגגים. שם יש מטות ומפלגת השלטון – אבדון עובדת בפול גז. לבני נתפסה ביום רביעי שעבר במצלמות הטלויזיה כמי שמקיימת חוגי בית אבל היא הוסיפה חטא על פשע כאשר קיימה שם תעמולת בחירות כאשר השמיצה את השניים שלפחות כרגע מתפקדים טוב ממנה – ברק ונתניהו.
עצוב לדעת כי לבני לא יצאה לדיון במועצת הביטחון אלא העדיפה לנהל קמפיין בחירות ולא לייצג את מדינת ישראל בזירה שהיא אחראית לה. אבל אל נא תתפלאו. מי שלא עשתה דבר משמעותי במספר תפקידי שרה אותם מילאה לא תעשה גם עכשיו.

לבני עומדת מול ברק כמייצגת השמאל. אינני מחבב את אהוד ברק והסיכוי שאני יצביע לו שווה לסיכוי שנבחרת ישראל בכדורגל תזכה ביורו (וזה לעולם לא יקרה) אבל אני חושב שברק, כמו נתניהו, גילה מנהיגות בעת חרום. אפשר לומר כי ברק ואולמרט הפיקו את הלקחים של מלחמת לבנון, אך לבני שוב הוכיחה כי מתחת לאיפור נמצאים אדלר וארד.

לבני הייתה צריכה להיות הבשורה של הנשים וקידום נשים. אולם אליה וקוץ בה. אמנם לבני היא אישה אך יש לשים לב כי בסביבת לבני אין כמעט נשים בעמדות המפתח, לבני איננה מאמינה במין החזק ואפילו המינוי של השגרירה באו”ם היה של אולמרט.

מאז שלבני נכנסה לפעילות הציבורית היא לא פעלה באופן מיוחד לקידום מעמד האישה. כאשר הייתה ברשות החברות לא ספרה את הנשים. זכור לי שכאשר נבחרה לכנסת בפעם הראשונה היא נפגשה עם נשים בליכוד ואמרה שלא הייתה מודעת לנושא אך עכשיו היא תפעל למעמד האישה.
ואולם, בפועל, לבני לא עשתה מאום ולא יזמה שום יוזמה יוצאת דופן למען מעמד האישה. יתר על כן, כאשר היו בכנסת הצעות חוק למען קידום מעמד האישה בפעמים רבות התנגדה או נמנעה או שלא הופיעה כלל.
לבני עומדת לעומת שלי יחימוביץ. אין ספק שיחימוביץ’ חברת כנסת מעולה המהווה דוגמה מצוינת למחוקקת חברתית ומייצגת נשים מובהקת.
אין ספק כי לבני כמועמדת מהווה אטרקציה לנשים, אך ברור כי ככל שלבני תגיע גבוה מעמד הנשים ירד.
אז ללבני יש את אדלר וארד אבל אם אדלר יקבע את מעמד האישה הרי שהתוצאה עלולה להיות כמו תוצאות ההתנתקות.

מכל מקום, דחיית הבחירות זהו המהלך האסטרטגי היזום של אדלר. בתחילת המלחמה חשבו בקדימה לעצמם שהנה “שיחקנו אותה”, אך המריונטה שלהם לבני לא ממריאה ואפילו שתילת סקרים בתקשורת שמשמעותם שקדימה והליכוד שווים התגלו השבוע כתרגיל של קדימה.

ציר פילדלפי
מי זוכר כיצד התייחסו ליובל שטייניץ שהטיף לא לעזוב את ציר פילדלפי ? בשמאל שאלו “מה הפילוסוף רוצה מאיתנו, מה הוא מבלבל במוח, כיצד הוא מפחיד אותנו על טילים על אשדוד?” נראה כי הרבה יכולים לאכול את הכובע. שטייניץ צדק – הטילים מגיעים עד באר שבע , גדרה ויבנה, אין ספק כי גם להתנתק הם לא ידעו.
היום אנו נמצאים לפני מצב מיוחד שבו מועצת הביטחון החליטה על הפסקת אש הממשלה לא מסכימה.
אך ברור כי שטייניץ צדק.

פנסיה לכל עובד
השבוע החלה ש”ס בקמפיין “פנסיה לכל עובד”. ואולם, נדמה כי מה שש”ס מבינה בהסברה בליכוד לא מבינים. יש לנו בליכוד נציג עובדים מובהק בשם חיים כץ. כץ נלחם למען הפנסיות של העובדים כמלחמה שלו אך אצלנו הוא מוחבא.
לפני כארבע שנים נסעתי עם חיים למפגש עם גימלאים בחיפה. זה היה מפגש מרגש כאשר הגימלאים הזמינו את חיים כץ להודות לו כי הצליח להחזיר להם את הכספים שהאוצר לקח להם.
אין ספק כי חיים כץ נציג אמיתי של העובדים בישראל והמושג “פנסיה לכל עובד” לא סיסמת בחירות אצלו אלא דרך חיים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

קדימה מלחמה, ליברמן מרוויח – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

הבאנו אסון לישראל – פקידי האוצר

אריק זיו ויזר

מסתמן המחליף של שלום שלמה

אריק זיו ויזר

לפיד מנהיג !

אריק זיו ויזר

לאן נעלם הליכוד/יומן פוליטי מאת :אריק זיו

אריק זיו ויזר

הרעם היכה את הברק

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן