20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
צעירים

לביא גלעד בר אילן : חושפים את האמת להתאחדות הסטודנטים

ביקורת על תוכנית מנהיגות "לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני" בה שותפה תנועה הקשורה לקרן החדשה לישראל. תא לביא גלעד בר אילן השייך לליכוד עם יו"ר התא יאיר קלאוויר והפעיל המרכזי זהר נתן לא נשארו אדישים. 

 

הודעה שפורסמה לאחרונה בעמוד הפייסבוק הרשמי של התאחדות הסטודנטים הארצית עוררה את זעמם של לא מעט סטודנטים. "התאחדות הסטודנטים קיבלה החלטה פורצת דרך ללכד את חבריה לפעול לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני בשיתוף תנועת 'קול אחד".' נכתב בהודעה, אולם לא נכתב בה כי אותה תנועת "קול אחד" נתמכת על ידי מרכז שתיל – מייסודה של הקרן החדשה לישראל, ומזוהה פוליטית עם הצד השמאלי של המפה הפוליטית. "זה אבסורד שהתאחדות הסטודנטים שאמורה לייצג את כלל הסטודנטים, גם את אלה הלומדים באוניברסיטת אריאל ובמכללות ביו"ש, יוצרת שיתופי פעולה עם גוף שמחרים את ההתיישבות ביו"ש," אומר יאיר קלויר, יו"ר תא לביא גלעד באוניברסיטת בר אילן.

כפי שהתפרסם בהודעת ההתאחדות הארצית, '"תנועת 'קול אחד' היא תנועה עממית בינלאומית הפועלת להעצמת קולו של הרוב המתון בישראל וברשות הפלסטינית, המייחל לסיום הסכסוך על-בסיס פתרון שתי מדינות לשני עמים". עוד נכתב בדף ההתאחדות כי "התנועה השיקה תכנית מנהיגות ייחודית ויוקרתית בשיתוף התאחדות הסטודנטים שמכשירה מנהיגים צעירים שיזמו ויפעלו למען סיום הסכסוך הישראלי-פלשתינאי באופן קונסטרוקטיבי. רכזי הקמפוסים בתכנית יקבלו מלגה של 5,000 שקלים עבור פעילותם". התגובות הנסערות ליוזמה, כאמור, לא אחרו לבוא.

 

ליכודניק מביא את המכתב המלא של מנהיגי לביא גלעד באוניברסיטה אל התאחדות הסטודנטים : 

 

לכב' התאחדות הסטודנטים בישראל

יו"ר ההתאחדות, אורי רשטיק

עותק: יו"ר "הגילדה", אגודת הסטודנטים של בר אילן, מתן בר נוי

הנדון: פרויקט המנהיגות של תנועת "קול אחד"

 

תא לביא-גלעד בר אילן מבקש בזאת להשמיע את מחאתו כנגד שיתוף הפעולה בפרויקט המנהיגות החדש אותו התאחדות הסטודנטים הארצית מובילה יחד עם תנועת השמאל "קול אחד".

בהצגת תכנית המנהיגות תיארתם את תנועת קול אחד כ"תנועה עממית בינלאומית הפועלת להעצמת קולו של הרוב המתון בישראל וברשות הפלסטינית, המייחל לסיום הסכסוך על-בסיס פתרון שתי מדינות לשני עמים". מאידך, תנועת קול אחד מציגה עצמה באתר האינטרנט שלה כתנועה פוליטית, אשר מטרתה היא פתרון הסכסוך הישראלי-ערבי בחלוקת הארץ לשתי מדינות. הניסיון הזה, לכופף את עריצות 'הרוב המתון' על המיעוט, רחוק מלהיות ניטראלי ואובייקטיבי כפי שמצופה מארגון הגג של ציבור הסטודנטים בישראל להיות.

מעבר להתנגדותנו לשיתוף פעולה עם תכנית הכשרת סטודנטים של תנועה המייצגת רק צד אחד של המפה הפוליטית, מן הראוי שהמידע החיוני אודות תנועה זו יופץ ברבים, עוד בטרם סטודנטים אשר אינם מודעים לפועלה יגישו מועמדות לפרויקט, ויפה שעה אחת קודם. כיצד אתם מניחים שכלל הציבור אותו אתם מייצגים, המונה מעל ל-300 אלף סטודנטים, תומך בפתרון שתי המדינות ובשיתוף הפעולה הזה? יתרה מזאת, מדוע על התאחדות הסטודנטים לטמון ראשה בקלחת הפוליטית ולבחור צד בויכוח זה, בזמן שהנכם אמורים לייצג את כלל הסטודנטים?

פתרון הסכסוך ע"י חלוקה לשתי מדינות אינו קונצנזוס ומעולם לא היה קונצנזוס בציבור הישראלי. התגובות הנזעמות של סטודנטים שונים בפייסבוק על דבריה של ליבה גלעד בנוגע לפרויקט הנ"ל בעמוד הפייסבוק של ההתאחדות, בהם סטודנטים אשר מחזיקים בתפקידים רשמיים באגודות הסטודנטים השונות, מעידות שוב כי לא מדובר בקונצנזוס. הנכם מצהירים כי "התאחדות הסטודנטים תייצג נאמנה את כלל הסטודנטים בישראל …", אך שותפות זו עם "קול אחד" אינה ייצוג דעתם של הסטודנטים על אף שמתיימרת כזו, ואין זה מן הראוי לעשות זאת.

אנו קוראים לכם לבטל את השותפות עם תנועת "קול אחד", או לכל הפחות לאזן אותה עם אלטרנטיבה לאומית שוות ערך. נציין שוב, אם הדבר לא הובהר מספיק במכתב שתל"ג ב"א, המייצג דעה רווחת בקרב הסטודנטים מתנגד נחרצות בפתרון שתי המדינות.

 

על החתום,

יו"ר התא: יאיר קלויר

סיו"רים: שרי ארץ קדושה, רחל יגר וזהר נתן | דובר התא: עקיבא לם

 

תא לביא גלעד – אוניברסיטת בר אילן

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

צעירי הליכוד אירחו את אמסלם וקרא

אריק זיו ויזר

"מי שחושב שמדינה פלסטינית מעבר לפינה שוגה באשליות"

אריק זיו ויזר

נוער עם סל ערכים

אריק זיו ויזר

אריה בתא לביא באוניברסיטת בן גוריון

אלי חזן

צעירי הליכוד פ"ת מתגייסים למאבק בהקפאה

אריק זיו ויזר

עשרות צעירי ליכוד הפגינו מול בית ידיעות אחרונות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן