20.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

לא האור(ית) של נתניהו !

המשותף לסמסונוב ואורית גלילי, הקשר בין אוסלו לנשים מוכות, מחנה סער נבנה בליכוד, ליכוד מזדקן על רקע בחירות לצעירים

בדרך כלל אני מכבד כל אחד שעשה דוקטורט. אך על תפקידה של אורית צוקר גלילי כיועצת לליכוד ולנתניהו התעוררו בי ספקות כבר מלכתחילה.
העליתי ביקורת על המינוי שלה. טענתי כי היא לא מקצועית וכי היא תהייה סוס טרויאני. על פי מבחן התוצאה – צדקתי בכל. ברגע שהגיע לסיומו חוזה התעסוקה שלה, חוזה שכל כולו היה חד סיטרי הואיל והיא קיבלה תשלום על לא כלום, הרי שהיא התחילה לחטוא לתפקידה. במבחן התוצאה היא הייתה אמורה להכין את הליכוד לבחירות אך בפועל היא מצטרפת למספר בחירות רעות שנעשו בקדנציה הקודמת כאשר מי שהוביל את הצוות של נתניהו היה גיל שפר שכל עינינו היה שרידות שלו ולא הצלחת הליכוד ונתניהו.

מיד אחרי הבקורת שהטחנו על המינוי הזה הגיע שליח מהצוות של שפר שהציע שניפגש איתה. נרמז לנו שזהו שיתוף פעולה שיתגמל אותנו. חוץ מפגישות מקריות של הליכה במסדרון או שראינו אותה יושבת בדובנוב 8 לא הייתה פגישה כי לא רצינו תגמול על שתיקה. יותר מאוחר הבנו כי רבים במערכת הפוליטית בליכוד לא שיתפו פעולה איתה כאשר הבינו כי אין לה מה למכור.

אורית שייכת לבעלי מקצוע שכל יעודם הוא גזירת קופון ומיד שנגמר הכסף הם נמצאים בנקודה שבה הם מלכלכים על המערכת. כך נהג גיל סמסונוב פעמיים בא וגזר קופון על הליכוד ואחרי הכשלון הוא מאשים את נתניהו וצוחק כל הדרך לבנק.

אורית וסמסונוב הם פשוט שרלטנים. תזכורת קטנה : אחרי בחירות 2006 סמסונוב התראיין וטען כי לעבוד עם נתניהו עשה לו רק רע, וכך הוא הופיע בבחירות ב2013  ושוב אחרי שנכשל הפיל את התיק על נתניהו. נו שניהם מסכנים.
כאשר אתה משווה בין מובילי דעת קהל כמו אייל ארד ואדלר לבין שרלטנים כמו אורית וסמסונוב אתה מגלה מקצוענות מול חובבנות.
יכל להיות וקרוב לוודאי שסמסונוב מקצוען בפרסום אך מה שברור הוא כי סמסונוב ואורית הם עלוקות מקצועניות והם אינם מוסיפים כלום בנושא הפוליטי והתקשורתי. הכשלון בנושא הוא של נתניהו שנתן לצוות שלו לעבוד עם ליצני חצר בקדנציה הקודמת. אולי ההשוואה לליצני חצר לא הוגנת לליצני החצר המקוריים. הם לפחות היו נאמנים.

בסוף השבוע הזה אצה רצה אורית והשמיצה את נתניהו. איפה? בידיעות אחרונות… אמנם היא מציגה מצגת כאילו היא נתנה יעוץ ונתניהו לא הקשיב לה אך מקור בכיר הזכיר כי היא בכלל לא עברה את האקווריום ביום יום. היא ישבה במצודה ולא הייתה ממנה תפוקה מקצועית.

הוסיף המקור : "זמן רב לפני הפיטורים שלה חיכו בסביבת נתניהו לעיתוי הנכון להיפרד ממנה. היא ישבה כמו גיבנת על המערכת".


פיגליין שובר חומות

 

אחרי התמיכה שלו בקנביס מפתיע שוב פייגלין בתמיכה שלו באבות שנרדפים על ידי נשותיהם לכאורה 
בנאום שנשא בבני ברק. אך פייגלין שוב שופך את המים עם התינוק כאשר הוא מיתמם.  רוב הנשים שנאלצות להתגרש מבעליהן זה אחרי שנים של התמודדות מול אלימות בבית. מדובר לרוב בנשים מוכות. וכך תחת הכתמה של שמאלנות לאמהות הנלחמות על החופש והילדים שלהן יוצא פייגלין להגן על התופעה שבה האבות צודקים.
מה הקשר של אוסלו לאשה שמוכה על ידי הבן זוג שלה? הקשר הוא שאתה מוצא נשים שגופן חבול והן נאלצות לברוח למקלט לנשים מוכות .
פייגלין, לא הכל שמאלנות. אם יש בך רחמים תרחם על אישה שמוכה במכות רצח ובעלה יוצא מהכלא ומיד דואג לשלוח לה מסר שהיא בת מוות.
על זה אתה מגן פייגלין.
אמנם אתה מגיב על מקרה של התאבדות של בן זוג שהופרד מאשתו וילדיו ומכיוון שאני לא מכיר את המקרה אז איני מגיב לגופו של הסיפור .
אך משה, כמה נשים הן נשים מוכות? הרי מדובר על מאתיים אלף נשים שנמצאות בהגנה .
כמה נשים נרצחות על ידי בני הזוג שלהן?
ואתה רוצה להעצים את רצח הנשים רק כי מישהו התאבד וזה מצער,  כי נתנו לו לראות את הילדים במרכז קשר עם השגחה מקצועית.
משה לא הכל קשור לאוסלו, שדם נשים שירצחו לא יהיה על הידיים שלך.


 

הניצחון של כץ  
מתחת לרדאר מתנהלת בליכוד מערכה על פני הליכוד ומי ישלוט על המנגנון של התנועה?
מיד אחרי הבחירות לראשות מזכירות הליכוד בהן ניצח השר ישראל כץ, אז עמדו מולו השרים גלעד ארדן וגדעון סער בגיבוי ראש הצוות היוצא של נתניהו גיל שפר החל מהלך שהיה בו נסיון לצמצם את כוחו של השר כץ בבניית דיל למזכירות כדי למנוע מזכירות בהתאם לרצונו.
כך משיטה המקדמת בחירות ארציות למזכירות הוחלט לבחור בשיטה האזורית. כך, כל אזור בוחר את נציגיו. בהחלטה זאת היה נדמה כי אין שליטה על דיל מרכזי.
אך מה שקרה בפועל הוא שמייד לאחר ההחלטה בנה כץ דילים מרכזיים באזורים וכך ברוב האזורים הניצחון של הדיל של ישראל כץ הוא ברור. בגליל ועמקים אין אפילו דיל מלא להתמודדות וכך יש רק 2 מתמודדים מול השישה בדיל. ברור כי הבלוק של ה – 6 מנצח.
בחיפה יש אומנם התמודדות של בלוק המזוהה עם השר גדעון סער ואנשי השטח שלו ארנון גלעדי ורועי שרעבי , אך התחזית היא שהבלוק של השר כץ ינצח .
מי שחזה את המצב היה הרצל עכו יו"ר הסניף כאשר בשבוע שעבר אמר במצודה כי המשחק מכור וכל מה שהשר כץ בנה יעבור.
במישור החוף יש דיל שמורכב מבסיסי הכוח של הסניפים וברור כי הדיל המרכזי יעבור.
בתל אביב שם ההתערבות של השר כץ היא מינורית מכיוון של הדילים מורכבים בהם מקורבים שלו ולכן ההתערבו שלו מיותרת. כך בדיל של ארנון גלעדי יש הרבה ממקורבי השר כץ כך מסתמן באזור דן שאין מקום להתערבות כי יש מאבק בין דילים אך בכל מקרה התוצאות לא יפתיעו את השר כץ.

בדרום שם יש התמודדות מעניינת כאשר שם יש דיל מול דיל כאשר המועמד של אשקלון בדיל של כץ שבתאי צור ירד למען בוסקילה תושב העיר אשקלון הנמצא בדיל של השר גדעון סער ומובל על ידי ראש העיר אופקים איציק דנינו. מכיוון שהדיל של כץ הוא יותר חזק על הנייר  אך יש בדיל רק 5 מועמדים וצריך לסמן 6 שמות, מסתמן כי החלטה של שבתאי צור שמאחוריו יש  כ25 חברי מרכז לתמוך בבוסקילה תכריע מי מהדיל של דנינו יכנס למזכירות. בכל מקרה כל המועמדים בדיל של כץ יתכנסו בתחילת השבוע להחליט על מי ימליצו כשישי לדיל שלהם : האם יאמצו את בקשת שבתאי צור או יבחרו אחר מהשישה של הדיל סער דנינו?

בכל מקרה התוצאה של הבחירות האלה היא לא חשובה מבחינתו של סער כמה יכנסו למזכירות. המאבק שהוא מנהל למען תומכיו הוא גם במחיר של הפסד. אומנם ההפסד שלו פה לא גדול כי התוצאה ברורה מראש, כך יש לו את הנאמנות של מירי רגב וכך יזכרו לו אלו שהוא תמך בהם בעתיד כך נבנה מחנה.

ליד המאבק על המזכירות יש את המאבק על ועדת הבחירות שם יש 2 מתמודדים מול הדיל המרכזי של כץ. כך אנו רואים את בניטה מתומדד לועדת הבחירות עצמאי אך הוא נתמך ע"י אלקין וכן ע"י חיים כץ, כאן נסדקו החומות של הדיל וההערכות הן שמי שיכנס לתוך ועדת הבחירות יהיה בניטה, אם ימשך שבירת הדיל ע"י חיים כץ שבוחר את בניטה במקום מיכאל פואה עוד נמצא שפואה יצור תמיכה בגורמים שאינם נתמכים ע"י הדיל, וכפי הנראה מנהיגות הולכת להוריד תמיכה מדוד פרץ האיש של חיים כץ.

מה שברור הוא כי סער בונה מחנה ברור של תומכים שלו לקראת היום שלאחרי נתניהו ויש גורמים המדברים על התמודדות מול נתניהו כבר לקראת הבחירות הבאות.


 

אחרי הבחירות למזכירות הנושא הכי מדובר הוא הבחירות לצעירים .
כן, יש מושג כזה בליכוד אך הוא אפרורי ודהוי.
הצעירים נדבקו בעסקונה הישנה של הליכוד. הכל למען אי התחדשות כאשר אנו שומעים את העסקנים הוותיקים מקטרים על ההנהגה שחוסמת פעילות אנו מגלים את אותם צעירים שמקטרים על ההנהגה ועל הותיקים חוסמים בסניפים שלהם כל התחדשות. וכך נוצרו קבוצות של צעירים שכל יעודם לחסום את השני. והבעיה הכי חמורה בזמן שהם מבזבזים אנרגיה איך לחסום את אחד את השני. אנו לא רואים שום פעילות חיצונית למען צעירים בארץ.
אין אצל צעירי הליכוד שום התיחסות לצרכים של הצעירים בארץ.
כל המתמודדים מדברים גבוהה גבוהה על אידיאולוגיה אך הם מכרו את נשמת לעסקנות הישנה והרעה לכן לא תצמח מהם הנהגה אמיתית בליכוד .
הנהגה תצמח מתוך ההנהגה הצעירה המוניצפלית שם יש צעירים המזוהים עם המחנה הלאומי והליכוד הם הדור העתיד של הנהגה.
קחו למשל את אלעד מלכא. חבר מועצה מירושלים שהוא חבר תנועת הצעירים התעוררות וחבר ליכוד. ללא ספק בחור רציני שלא טבע בעסקנות המקומית בירושלים. שם הרי לא היה סיכוי שהוא יבחר לשום תפקיד ובכוחות עצמו וחבריו הצעירים הובילו רשימה שהביאה 4 מנדטים מול הליכוד שביחד עם ישראל ביתנו הביאו בקושי מנדט .
בליכוד רצו רשימה של מריונטות כמו אמסלם ונגוסה  ולכן הציבור הקיא אותם ובהתעוררות בחרו רשימה של עשייה  והתעוררות קיבלו את אמון הציבור.

לכן אם נתניהו והליכוד רוצים לראות שינוי הם צריכים לקרב לליכוד כאלה שנבחרו במוניציפאלי ולא רק דרך הליכוד. יש בארץ רשימה לא קטנה שיכולה להוביל שינוי בליכוד הישן והמזדקן .



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מרדכי הגלותי והרצל הציוני

אריק זיו ויזר

לפיד תפס טראמפ

ומי הפעם הש.ג.? נתניהו

אריק זיו ויזר

לפיד סלפי

אריק זיו ויזר

יש עתיד לגאטס עם לפיד

אריק זיו ויזר

הלוחש למפכ"ל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן