18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בליכוד

לא, אני לא יכול "להשתנות"

אמיר אוחנה מתמודד לרשימת הליכוד. במכתב גלוי הוא מסביר מדוע הוא ימשיך להאבק למען אותם הערכים בהם הוא מאמין.

 

 

למי מכם שטרם שמע, או שעוד לא היתה לי הזכות להכיר, אני מתמודד על מקום ברשימת הליכוד לכנסת במחוז תל אביב. המירוץ הזה נגד הזמן – המכונה גם "פריימריז" – מזמן לאדם הפתעות רבות, טובות ורעות. והנה אני יושב עם פעיל ליכוד די רציני בתל אביב, ומספר לו על עצמי, במטרה לקבל את תמיכתו.


אני בן 38, בעברי 12 שנות שירות את ביטחון המדינה (6 שנים בשירות הביטחון הכללי, ועוד 6 שנים בצה"ל, רב-סרן במילואים), התמחיתי במשרד המשפטים ומאז כעשור שאני עוסק בעריכת דין, ומכיר את מערכת המשפט על בוריה, ולצערי גם על קלקוליה.


בשנים האחרונות הגברתי מאוד את עשייתי הציבורית, בליכוד ומחוצה לו. השתתפתי בכל הפגנה למען ישראל, ערכתי הסברה ישראלית לחברי פרלמנט ואנשי ציבור מהעולם. אני פועל למען זכויות תפילה ליהודים בהר הבית ועקב כך זכיתי להכיר את ידידי היקר הרב יהודה גליק, שאף התנדבתי לאבטח באופן עצמאי לאחר ניסיון ההתנקשות בחייו, והחלטתה התמוהה של המשטרה להסיר מעליו את האבטחה חרף האיומים הרבים שהוא מושא להם. במבצע "צוק איתן" ארגנתי והסעתי קבוצות מתנדבים שבאו מתל אביב לשדרות המטווחת, שם חילקנו מנות מזון לקשישים, מוגבלים ונזקקים שלא עלה בידם, לאור הצורך להישאר בקרבת המרחבים המוגנים, לרכוש מזון לעצמם.


אבל כל זה לא הספיק לו. "אתה יודע מה הבעיה שלך". אמר בשקט תוך שהוא מביט לעברי, ספק שואל ספק קובע. ואני כבר מבין לאן השיחה הזאת הולכת, אבל מנסה להראות כמי שלא מבין "הוותק?" (בכל זאת, לא יכולתי לעסוק בפעילות פוליטית משך שנים רבות כעובד מדינה). "לא. אתה יודע מצוין מה הבעיה שלך. אתה לא יכול להשתנות?"

זבנג.


חוזר לגיל 15, הגיל בו אמרתי לראשונה את המילים האלה: אני הומו. מאז לא נתתי לזה לעצור אותי בשום מקום – לא נתתי לזה להוות עבורי מכשול באף דרך. עבדתי – למדתי – פעלתי – התקדמתי. ואני מודה לאותו פעיל תל אביבי על שהזכיר לי מדוע הקמנו לפני שנים את קבוצת "גאווה בליכוד", שיש לי היום הכבוד לעמוד בראשה ושמח שמאז שהקמנו את הקבוצה, קיבלנו בעיקר תמיכה רחבה והרבה אהבה מכל שורות הליכוד. עם כל חברי הכנסת ושרי הליכוד יצרנו קשר, מי בפגישות יותר אינטימיות ומי בכנסים גדולים, ומי בשיחות אמת אל תוך הלילה ומי בשיחות מסדרון אקראיות.


כך, הוכחנו ואנו מוסיפים להוכיח, שהתדמית הזו שמיוחסת לליכוד לא בצדק, כמפלגה גזענית, חשוכה ופרימיטיבית – אין בה אמת. לפחות, בדרך כלל.


הפעיל התל אביבי הזה כנראה לא יבחר בי – ולא בגלל שהרקורד של מי מהמתמודדים האחרים הוא מרשים יותר. בכל הכבוד הרב (ויש) – הוא איננו. הוא לא יבחר בי משום שאת חיי אני חולק עם אלון, בן זוגי בעשר השנים האחרונות (ואגב, ליכודניק מבית ליכודי שורשי), ולא עם אישה.


אינני מאשים אותו. שנים רבות התייחסו להומואיות כאל מחלת נפש. עד 1988 היא הייתה עבירה פלילית במדינת ישראל. עד היום הקללה הכי נפוצה במרחבים הציבוריים, המילה האולטימטיבית שנאמרת כדי ללעוג – להשפיל – להגחיך – היא "יא הומו".

וזה מי שאני. אבל זה לא *רק* מי שאני. יש בי עוד. התקרבו וראו. ולא, אדון פעיל ליכוד, אין לי שום כוונה, יכולת, או רצון – "להשתנות".

 

אמיר אוחנה הוא עורך דין, פעיל ליכוד ויו"ר קבוצת גאווה בליכוד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מתמודדת על משבצת עולים

אריק זיו ויזר

הפריימריז לפי פריד אברהם

אריק זיו ויזר

אלי עמר לראש הממשלה : "אל תשכח את חצור הגלילית"

אלי חזן

שרים וחברי כנסת בכנס חגיגי בסביון

אריאל אילוז

משאל ליכודניק מי לדעתכם היועצים הטובים ביותר?

אריק זיו ויזר

נפתלי בן סימון מביא קהלים חדשים לליכוד

Gilad Trugbild
דילוג לתוכן