22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ליכוד ירוק

לא אאפשר חזרה למדיניות הירי הקלוקלת

הבהרתו של השר גלעד ארדן באשר לירי בכלבים משוטטים

‏‏‏‏‏‏13 אפריל 2010

 

חברים שלום,

 

לאור ההכפשות הקשות והשקרים המופצים כנגדי בימים האחרונים ברשת האינטרנט

מצאתי לנכון לפנות אליכם ישירות ולהסביר בעצמי את מהות ההחלטה שהתקבלה בעניין ירי בכלבים משוטטים.

 

בניגוד לעובדות חלקיות וחצאי אמיתות המופצות ברשת, פעילותי הציבורית לאורך השנים היא עדות למחויבותי לשמירת זכויותיהם של בעלי החיים. אני הוא מי שפועל  לאורך חודשים במאמצים אדירים מול גורמי ממסד שונים בכדי לצמצם משמעותית את הירי הנהוג בכלבים משוטטים.

 

לצערי, ירי בכלבים משוטטים שימש במשך שנים את המדינה ככלי למניעת התפרצות מחלת הכלבת. נדהמתי כשהתברר לי כי משרד החקלאות מגדיר את כל מדינת ישראל לאורך כל השנה כאזור נגוע כלבת ובכך, מאפשר ירי בלתי מבוקר וללא נוהל ברור לעבר כלבים משוטטים בשטחים פתוחים.

 

כשהבנתי עובדה זו, הורתי מיד לרשות הטבע והגנים לבחון חלופות אפשריות והומאניות יותר למיגור הכלבת. במידה ולא תמצאנה חלופות, הנחתי כי יוכנו נהלים מסודרים שיקבעו כיצד ובאילו מקרים חריגים ניתן יהיה לירות בכלב החשוד כנגוע בכלבת וזאת רק באזור שיש בו חשש אמיתי להפצת המחלה. מגבלות אלו יצמצמו למינימום ההכרחי את ההרג והסבל המיותר שנגרמו עד כה לבעלי החיים.

 

לאחר שבמשך מספר חודשים הנחייתי זו לא בוצעה, שללתי באופן גורף את סמכות השימוש בירי בכלבים על ידי פקחי רשות הטבע והגנים שהיתה נתונה בידם במשך שנים.

 

מאז הוראתי זו, התפרסמו דיווחים על עלייה בתפוצת הכלבת בחודשים אלו, לרבות הריגת חיות בר נדירות על ידי כלבים משוטטים. אי לכך ובשל פניות של ווטרינרים ובכירי משרד החקלאות,  מצאתי לנכון לקראת חופשת הפסח והימים הלאומיים, בהם מיליוני תושבים גודשים את הפארקים ושמורות הטבע ועלולים לבוא במגע עם בעלי חיים משוטטים, לאפשר שימוש מוגבל בירי לפרק זמן של 60 יום .

 

בתום פרק זמן זה לא אאפשר חזרה למדיניות הירי הקלוקלת שהיתה נהוגה לאורך שנים ושזכתה בצדק לביקורת ציבורית שאני ממוביליה.

 

מזעזע אותי לראות שבאמצעות שליחת יד קלה למקלדת והפצת כותרות שקריות, יכולים בעלי אינטרס לעוות את המציאות ולגייס גולשים למטרות שונות. מטרות שאני בטוח כי אין בינן ובין פעילות אמיתית למען הגנה על בעלי חיים דבר וחצי דבר.

 

יש לנו אינטרס משותף – מניעת סבל מיותר לבעלי החיים והפסקת פגיעה מיותרת בהם. אני קורא לכם לעקוב אחר פעילותי בנושא ולקחת חלק פעיל במאבקי המתמשך לשמירה על זכויות בעלי החיים.

 

                                                                                        

 

                                                                                        גלעד ארדן

                                                                                השר להגנת הסביבה



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אשכול אכיפה 2009

אריק זיו ויזר

השר ארדן יפעל לביטול פרויקט הבניה בחוף פלמחים

אריק זיו ויזר

השר להגנת הסביבה קורא לציבור החרדי לדרוש מהנהגתו לא רק הקצאות בנייה לשכונות ויישובים לחרדים אלא, לדרוש כי אלו יהיו 'יישובים ירוקים'.

אריק זיו ויזר

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן דורש לדחות את ההחלטה על הקמת תחנה כח פחמית נוספת באשקלון

אריק זיו ויזר

תם עידן כלובי הדגים במפרץ אילת/ מאת:ד"ר לאה נס

אריק זיו ויזר

חוק הפיקדון החדש אושר – מאות מיליוני בקבוקי שתייה נוספים יאספו וימוחזרו מדי שנה. חובת האיסוף והמיחזור מוטלת מעתה על תעשיית המשקאות .

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן