20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

לאה נס משיקה: “ספר זכויות האזרחים הוותיקים”

סגנית השר לאזרחים ותיקים ד”ר לאה נס עובדת עד הרגע האחרון, ובימים אלה משיקה את המיזם החלוצי של חוברת זכויות האזרחים הוותיקים. מדובר במעין מגנה קרטא לאזרחים ותיקים, וזהו מעשה חלוצי שאין לו אח ורע

 

בימים אלה מופץ לראשונה מדריך “הזכויות ההטבות והמידע עבור האזרחים הותיקים”. מדריך זה הוא תוצר ישיר ל”חוק היידוע” שקידמה והעבירה סגנית השר לאזרחים וותיקים ד”ר לאה נס, על פיו תחוייב המדינה לוודא שכל אזרח ותיק יקבל יידוע אקטיבי בדבר זכויותיו, מכלל משרדי הממשלה ומהגופים הציבוריים.

 

מדריך זה, נשלח לאלפי אזרחים וותיקים ויגיע בהדרגה במהלך התקופה הקרובה, לכל 850,000 האזרחים הוותיקים במדינה. המדריך כולל מידע מקיף על מכלול הזכויות, ביניהם קצבת זקנה , הנחות לאירועי תרבות, הטבות ארנונה וחשמל, זכאות מיידית לשיקום, זכאות לשעות סיעוד לבעלי בעיות מנטאליות וזכויות נלוות לקצבת השלמת הכנסה.

 

מטרתו של חוק היידוע והפצת מדריך הזכויות, ליצור שינוי בתמונת המצב העגומה הקיימת כיום בישראל לפיה, אזרחים ותיקים רבים אינם מודעים כלל לזכויות או להטבות המגיעות להם בשל גילם, ועקב כך זכויות רבות של ציבור זה אינן ממוצות. כעדות לבעיה הקשה, עד היום פנו למוקד למוקד המידע של המשרד (*8840) כ-250,000 אלף אזרחים ותיקים, כשרובן המכריע של הפניות, עוסקות במישרין ובעקיפין בבירור זכויות. לאור זאת, המשרד לאזרחים וותיקים עשה מהפכה בכל תחום מיצוי הזכויות הן בעזרת המוקד הפעיל 8840*, הן תודות למתנדבים שמפעיל המשרד המגיעים לבתי וותיקים וניצולי שואה, הן באמצעות חוברות מידע למתאשפז המחולקות בכל בתי החולים, והן בעזרת מוקד מתנדבים למיצוי זכויות בבי”ח שיבא.

 

מהיום, לא יאלץ האזרח הוותיק ללקט מידע אודות זכויתיו מגורמים רבים ומקבילים, שעיקר פרסומן היה במקומות מצומצמים ובלתי נגישים, אלא יקבל את האינפורמציה לביתו. זו מהפכה ממשית. המדינה תרה אחר האזרח הותיק ולא להיפך. החוק יסייע באופן מעשי לאזרח הוותיק לממש את זכויותיו ויביא לשיפור ניכר בחיי בני גיל הזהב. יישום חוק היידוע באמצעות הפצת המדריך, מהווה מהלך דרמאטי לשינוי הגישה הנדרש, כך שיידע כל אזרח בישראל בכל גוף ציבורי ובכל רשות מדינית אלו הטבות מגיעות לו בחוק.            

סגנית השר לאזרחים ותיקים, ד”ר לאה נס, אמרה כי “זהו יום בשורה לאזרחים הוותיקים בישראל, בו לוקחת המדינה אחריות על יידוע אקטיבי בכל הנוגע לזכויות המגיעות להם על פי חוק. עד היום, על האזרח הוותיק היה ללקט מידע אודות זכויתיו מגורמים רבים ומקבילים, שעיקר פרסומן היה במקומות מצומצמים שאינם נגישים לקהל הרחב, ובוודאי שלא לקשישים. מהיום האזרח הוותיק יוכל לממש את זכויתיו, לאור הגברת המודעות לנושא והנגשת המידע. אני רואה זאת כחובתנו לאזרחים הוותיקים, דור המייסדים של המדינה.”

 

 

לפרטים נוספים ולקבלת חוברת היידוע ניתן לפנות אל מוקד הפניות לאזרח הוותיק 8840* או באתר המשרד לאזרחים וותיקים

לקישור למדריך הזכויות, לחצו כאן

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

צריך לבקש סליחה מתושבי עוספיה

אריק זיו ויזר

השר יעלון מבקר בעפולה

אריק זיו ויזר

שר החינוך וראש הממשלה פתחו את שנת הלימודים בבית הספר “נופים” במגדל העמק

אריק זיו ויזר

מעמד האישה בסער

אלי חזן

נתניהו: “הליכוד בלי הצנחות”

אריק זיו ויזר

סגנית השר לענייני גמלאים, ד”ר לאה נס: “תכנון לטווח ארוך יהווה מענה ראוי לאתגרי הזיקנה העומדים לפנינו”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן