22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

כשישראלי ופולנייה ניפגשים בניו יורק, מה יוצא?

אתמול ישבתי בבית קפה באחד מרובעי העיר ניו יורק. היתה לי שעה פנוייה לפני פגישה אז כמובן שהתקשרתי אל אמא שלי על מנת לשאול אותה בשלומה. כשסיימתי, פנתה אליי בחורה שישבה בשולחן על ידי ושאלה אותי מהיכן אני. עניתי לה “מישראל”.

 

 

ללא שום כל אזהרה וללא כל שניית מחשבה החלה היא לגדף את היהודים ואת מדינת ישראל. חייכתי ואמרתי “אני כל כך שמח שזה קורה, אנא המשיכי וספרי באמת איך את מרגישה”.

מה לא שמעתי ממנה?! היהודים הם נוודים. אין לכם מקום בעולם. אתם נודדים בין מדינות שונות, ומחזיקים בכספים של כולם. היא המשיכה בדברייה ואמרה לי “הצלחתם לברוח מפולין לאחר שהיטלר ניסה לרצוח את כולכם. לקחתם את כל הכסף שלכם לפלסטין ושם גנבתם את האדמה מהפלסטינים המסכנים”

אני ממשיך ומקשיב לדברייה, בהלם מוחלט אך שוב חוזר ואומר, אני כל כך שמח שזה קורה, ספרי לי עוד. היא המשיכה ואמרה כי “הפלסטינים המסכנים לא רק רוצים הם לחיות בשקט ובשלווה אלא זכאים לחיות הם על אדמתם. אתם היהודים, חיים על אדמת פלסטין רק מספר שנים וזוהי למעשה האדמה שלהם. אתם צריכים להפסיק ולרצוח את החפים מפשע ולהחזיר את שלקחתם”. הגרוע ביותר ששמעתי ממנה היה לגבי התמיכה וההבנה שלה לצד של ה”פלסטינים” אשר אין להם השכלה, קורת גג או אוכל. לאחר שהגעתי איתה להבנה כי הם אלה שתוקפים את ישראל היא אמרה לי כי היא מבינה את מעשיהם. הדברים הללו כל כך חמורים הרי הם מסבירים למעשה כי פיגועי הטרור בישראל ניתמכים על ידי צעירים משכילים ברחבי העולם.

אעצור פה כי אני מאמין שהנקודה שלי הועברה. ממיפגש של ישראלי ופולנייה יוצא- אנטישמיות אך גם הזדמנות להסברה ולהבנה של המתרחש בעולם.

השאלה הראשונה ששאלתי את אותה בחורה היתה- מאיפה את שואבת את האינפורמציה הזו? היא ענתה כי היא שומעת על כך מחברייה הפלסטינים. אגב, היא טענה כי הם ירדנים. השבתי לה כי אני אשמח להסביר לה כי היא טועה וכמובן לפרט את טענותיי.

לא תקפתי אותה ובטח שלא אמרתי לה שאני חושב כי היא אנטישמית. החזקתי את עצמי חזק ולקחתי את הזמן להבהיר לה קודם כל מה המשמעות של פלסטין- ארץ ישראל. כשראיתי את תגובת פנייה, הבנתי כי גם אם אשב עמה ואסביר לה את המשמעות של פני הדברים במשך שעה שלמה, היא לא תשנה את דעתה המוצקה.

עצוב לי מאוד כשאני ניחשף אל מול מקרים מסוג זה אך יותר מכך, אני מודאג. אני יודע כי אנחנו היהודים בתפוצות ובישראל, חיים לצד מירוץ אנטישמי שמובל מסביב לעולם על ידי כוחות אפלים. העובדה כי לא קמנו כנגדם לפני שנים רבות, אפשרה לאותם גופים שונים, דרך סלולה לתחפושת מדאיגה בשם גוליית שמוביל הוא שנאת חינם. מילא גוליית, כבר התמודדנו איתו בעבר, אך לצערי הרב, בירושליים, דוד איננו קיים.

עבורי זוהי נורת אזהרה. זוהי קריאה נוספת אל חבריי היהודים אך בראש ובראשונה אל ממשלת ישראל. אם לא נקים פלטפורמה אסטרטגית בינלאומית להסברת מדינת ישראל, אנחנו נגיע בסופו של דבר אל נקודת האל חזור. אחד הנושאים החשובים ביותר שעלינו לגעת להסבירם הנם ההסטורייה של אדמת ישראל ומקור השם פלסטין.

אך עד כי ישראל תסלול את דרכה אל הממשלה החדשה, אני קורא לכולכם להתעורר ולתמוך במשרד ההסברה. אולי יום יבוא ומישראלי ופולנייה תצא שירה חדשה.

קובי קמחי איבד את אביו בפיגוע התאבדות בראשון לציון בשנת 2002. קמחי הנו יו”ר ארגון ניפגעי הטרור- ארגון לב אחד, אקטיביסט, איש הסברה ומכהן כבעלים ונשיא חברת TLVFaces Media Group.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השטרות החדשים – הבעיה האמיתית

אריק זיו ויזר

פוליטיקאיות חייל

אלי חזן

על חורבן בית המקדש השני

אריק זיו ויזר

לבנת הטעיה

אלי ורד חזן

יצחק שמיר – ההיית או היה זה חלום

אלי חזן

טרור כמוצר כלכלי ואיך אנו סוחרים בו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן