29.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

כנס חירום נגד החלטת הממשלה להקפאת הבניה /מאת יעקב מאור

מאבק אנשי השטח של הליכוד נגד ממשלת הליכוד נפתח אמש בכנס חירום שאירגן ח”כ דני דנון. “אנחנו לא רוצים להפיל את הממשלה, ולתת לציפי ליבני ולשאול מופז את השלטון והיכולת לבצע את תוכניותיהם ההזויות. אבל אנחנו נגד התהליך הזה של הקפאת הבניה ביהודה ושומרון” הכריז ח”כ דני דנון. בכנס השתתפו כ250 חברי מרכז הליכוד ופעילים, ביניהם כמה ראשי סניפים ונציגי הליכוד במועצות ערים שונות. גם רוב ראשי המועצות ביו”ש נראו בכנס, למרות היותו כנס פוליטי מפלגתי. הכנס התנהל תחת הסיסמה “ליכודניק אמיתי לא מתקפל”. בכניסה חולקו סטיקרים עם סיסמה זו, והמשתתפים הוזמנו להדביקם על מכוניותיהם ולחלק לחבריהם המתנגדים להקפאה.
דני דנון הודיע על פתיחת מהלך בלימה, ודרש להעביר את נושא הקפאת הבניה להצבעה במרכז הליכוד. בכנס הוחתמו המשתתפים על עצומה ליו”ר המרכז, משה כחלון, לכנס בדחיפות את מרכז הליכוד. דנון הודיע שלמחרת בבוקר ימסור את הטפסים לידי כחלון, וביקש מהמשתתפים לקחת טפסים ריקים ולהחתים עוד חברי מרכז שלא הגיעו לכינוס החירום.
חה”כ דנון אמר שימים אלה וכינוס זה מזכירים לו את המהלכים שלפני עקירת גוש קטיף. גם בתחילת אותו מהלך המעיטו בחשיבותם של המתנגדים לתוכנית, ואמרו על הח”כים האידיאולוגיים שהם כביכול “סתם מנסים להשיג כותרת בעיתון”. אולם, לדבריו, תוצאות הבחירות האחרונות מבטאות דעה של רוב העם כי ההתישבות איננה מכשול לשלום. והנה בא הנבחר מטעמנו ומאמץ את דעת המיעוט השמאלי ממרץ, במקום את עמדת הרוב שהביא אותו לשלטון.
“ז’בוטינסקי אמר לנו ‘שקט הוא רפש’, ומהיום אנחנו לא שותקים עוד” סיים דנון.
רון נחמן, ראש עירית אריאל, אמר ש”ממשלת נתניהו תיפול לפני סוף הקדנציה, והשרים שהצביעו בעד ההקפאה כנראה לא ייכנסו לממשלה ולכנסת הבאים. אני אומר לשרי הליכוד: לפני הבחירות הבאות תבואו אלינו, ואנחנו נזכיר לכם את הערב הזה”.
רון נחמן דרש מ”אלה שנכנסו לכנסת ולממשלה על הכתפיים שלנו” שיגידו היום מה היא דרך הליכוד ולאן אנו הולכים. “זו זכותנו – וגם חובתם” אמר. רון נחמן אף לגלג על נשיא ארה”ב, חוסיין אובאמה, ואמר “חוסיין עושה לנו מה שהוא לא מעז לעשות באמריקה, כי אצלם יש קונסטיטוציה ולא פרוסטיטוציה”.
דני דיין, ראש מועצת יש”ע, וגם אבי נעים, ראש מועצת בית אריה הודיעו פומבית: “לא נכבד את הצו להקפאת הבניה”. אבי נעים גילה כי אהוד ברק התעקש למסור את הצוים מיידית לראשי המועצות ביהודה ושומרון, ולידיו הגיע הצו כשעה לפני כניסת השבת.
משה פייגלין אמר שהחזית מגיעה עכשיו אל הבתים שלנו. הוא קרא לכל אחד לצאת למלחמה זו כחייל, ולא להניח את המשימות על כתפי ראשי המועצות בלבד. פייגלין הודיע שלמחרת בבוקר הוא מתכונן לבנות מחסן בחצרו למרות שאין לו היתר בניה. הוא קרא לכל תושב לבנות אפילו אם אין לו היתר בניה חוקי. “כאשר הכל אסור – אז הכל מותר” הוא קבע.
פייגלין חלק על דברי קודמיו שטענו כי נתניהו בגד בבוחריו. “נתניהו לא בגד ולא הונה” סינגר עליו פייגלין. “הכתובת היתה כבר מזמן על הקיר ועל התקרה ועל הריצפה. דרכו הנוכחית נחשפה כבר לפני הבחירות, כאשר עשה מאמצים שדני דנון לא יהיה ברשימת הליכוד לכנסת, ולעומתו דני מרידור כן ייכנס לכנסת מטעם הליכוד. מי שהבין את זה אז, לא צריך להיות מופתע עכשיו מהמהלכים השמאלניים של ביבי”.
בכנס נאמו גם ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה, ראש מועצת בנימין, אבי רואה, זהוראי צדוק, ראש מועצת אלקנה, וחיים רבינוביץ.
מתחת לפני השטח “דיברו בלי מלים” שבח שטרן ונתן אנגלסמן, הנחשבים “מפקדי הקומנדו של חטיבת יו”ש בליכוד”. לאור הניסיון שלנו עם המרץ הבלתי נדלה של מאבקיהם הקודמים, אפשר להניח שגם מאבק זה רק מתחיל לפרוץ, ולא יתאייד בדממה כמו מהלכים אחרים שהיו בליכוד בשנים האחרונות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

15 מיליון דולר גויסו לרווחת חיילי צה”ל באירוע השנתי של ארגון ידידי צה”ל בארה”ב. /מאת:נרקיס אלפי

אריק זיו ויזר

ראש מועצת יבנאל, רוני כהן: “אייצג נאמנה את תושבי הצפון”

אלי חזן

בורסת השמות שבדרך ללשכת נתניהו

אריק זיו ויזר

תוצאות בחירות בסניף הליכוד נשר למועצת העיר בחירות 2018

אריק זיו ויזר

מי יהיה איש השנה בליכוד?

אריק זיו ויזר

התרוממות רוח בהרמת כוסית לחג במושב זיתן

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן