26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

כן למדינת היהודים לא להקפאה

ביום 8.11.10, הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק יסוד סמלי המדינה  שיזמו ח”כ זבולון אורלב, אורי אורבך , אופיר אקוניס, ציפי חוטובלי ואח’.

 

הצעת החוק מציעה לעגן את שמה הרשמי של מדינת ישראל כמדינה יהודית בחוקי היסוד .  בנוסף, מוצע לעגן באותו החוק את דגל המדינה, המנונה וסמליה הרשמיים של מדינת ישראל , אשר יביאו לידי ביטוי את המחויבות הנשגבת ביותר שמדינה יכולה להעניק לסמליה.

 

אירוני בעיני שהצעת חוק כזו מוגשת לשולחן הכנסת כשישים ושתיים שנים מיום הקמת המדינה. למעשה שמה הרשמי של מדינת ישראל כמדינה יהודית מעולם לא נקבע בחוק על אף שמדינת ישראל הוגדרה כמדינה יהודית (ודמוקרטית) במגילת העצמאות, כפי שהוחלט בעצרת האומות המאוחדות , נובמבר  1947.

לפי הצעת החוק שמה הרשמי של מדינת ישראל יהיה: “ישראל – מדינת העם היהודי”.          חוק זה נותן תוקף נורמטיבי להחלטת האו”ם (מס’ החלטה 181 ) אשר הכריזה על הקמתה של  “מדינה יהודית”  כמו כן,  גם להכרזתה של מגילת העצמאות בדבר “הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל”.

  

יחד עם עיגון שם המדינה בחוק-יסוד באה ההצעה לתקן את המצב הנפסד בו דגל המדינה כמו גם המנונה וסמליה הרשמיים אינם מעוגנים ברמתו הגבוהה ביותר של המדרג הנורמטיבי וקביעתם של אלה בחוק מופיעה בחוק רגיל ולא בחוק יסוד . מוצע כי שם המדינה, דגלה, סמלה והמנונה יעוגנו בחוק-יסוד ובכך יביאו לידי ביטוי את המחויבות הנשגבת ביותר שמדינה יכולה להעניק לסמליה המבטאים את ריבונה.

 

כשאני שומעת את שמה הרשמי המוצע “מדינת היהודים” , עולה בראשי אסוציאציה לספרו של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל “מדינת היהודים”. בספרו זה מנסה הרצל לצייר פתרון לשאלת “העם היהודי” . הרצל טען ובצדק שהאנטישמיות תימשך עוד הרבה שנים, אבל אם ליהודים תהיה מדינה יהודית עצמאית, הם יהיו עם ככול העמים והעולם יכיר בזכותם  הבינלאומית והמשפטית של יהודים על ארץ ישראל.

 

האנטישמיות נמשכה , הרדיפה אחרי עם הספר לא הגיעה לסופה, אבל חזונו של בנימין זאב הרצל גם לאחר  62 , שנות עצמאות  לא ממש התקיים. 

אומנם יש לנו מדינה , יש את חוק השבות אשר נותן זכות לכל יהודי להתגורר בארץ ישראל אך, הפלשתינאים ונדמה שגם ארה”ב  עדיין אינם מכירים  בזכויות העם היהודי על ארץ  ישראל . בשבועות האחרונים ארה”ב מטלטלת בראש הממשלה ומפעילה לחצים בלתי נלאים להקפיא את הבניה בין היתר, בירושלים- בירת ארץ ישראל, בירת מדינת היהודים וזאת בנוסף על ההקפאה שהסתיימה לא מזמן.

 

אסור לנו להיכנע לאלו שאינם מכירים בזכותנו על הארץ, זכותנו לבנות בכל  חלקת אדמה בארצנו  הקטנה –   אין  ולא תהיה ארץ אחרת !

הצעת חוק זו מבורכת וכולי תקווה שבסופו של דבר תתקבל אני יהודיה גאה !  וישראלית גאה!  כן למדינת יהודים לא להקפאה!

 

 

נקודה למחשבה:

לעיתים עולה בי המחשבה: אם אנו לא מכירים בזכותם של אחרים , בתוך הליכוד ובמדינה בכלל למה שאחרים יכירו בזכותנו , אני נתקלת באנשים שכנראה שכחו שאם דרך ארץ קדמה לתורה אז קל וחומר שקדמה לכל דבר אחר …  שבת שלום!

 

 

  • הכותבת משפטנית, יו”ר תא לביא ב-CLB ר”ג. 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לא מאי גולן, פה זה לא יש עתיד

עומר אריכא

טור מהכנסת

אריק זיו ויזר

כשאמיתי שיף פגש באיום המנהרות מקרוב

אריק זיו ויזר

נאמן למקורות – אלי חזן על האוטוביוגרפיה של פרופסור יעקב נאמן

אלי חזן

תמלוגי הגז: עשרות מיליארדי שקלים לחינוך, לבריאות ולרווחה של כולנו

אריק זיו ויזר

פרשת עקב : כוחי ועוצם ידי האומנם?

עינר אביב
דילוג לתוכן