18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

כן לוועדת חקירה

ישנם אירועים בחיי מדינה אשר לעיתים מהווים קו פרשת המים, דהיינו מה שהיה לא יכול להיות יותר. אירוע מכונן כזה הוא האירוע הקשה של שריפת הענק בכרמל, אותו הגדיר מר נתניהו, "אסון לאומי" ואחרים אף הרחיקו ותיארו את האירוע "יום הכיפורים של מכבי האש".

כאשר מתרחשים אירועים בסדר גודל כזה, אין הממשלה יכולה לדחות בקש את הדרישה לועדת חקירה ממלכתית בנושא, שכן אירוע בסדר גודל כזה מחייב חקירה ובדיקה אובייקטיביים,שלא ע"י בעלי עניין הנוגעים בדבר, דוגמת ועדת בדיקה ממשלתית ,שחבריה ממונים ע"י הממשלה.

 

בסופו של יום לא תהיה לראש הממשלה ברירה ואיתו לממשלה כולה ואלו יהיו חייבים להסכים להקמתה של וועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט ולו מהטעם הפשוט שהציבור יכפה זאת בדרך זו או אחרת. הניצנים לכך כבר נובטים בדעת הקהל.

 

ראש הממשלה לדעתי פעל נכון במהלך האירוע והפגין מנהיגות ראויה וזאת בעצם נטילת האחריות וההתייצבות בחזית. התנהלות נכונה זו  שידרה לציבור כי מדובר אכן באסון בקנה מידה לאומי המחייב התייחסות שאיננה סטנדרטית. עם זאת לא העיז ראש הממשלה להכריע ולקבל את ההחלטות הקשות  וההכרחיות הנובעות מכך.

 

הרי בכל מדינה מתוקנת ונורמלית שר הפנים, האחראי על מערך הכיבוי, היה שם את המפתחות על השולחן עוד בטרם כובו הלהבות, אולם הרי אנו לא מדינה נורמלית ולכן שר הפנים, אלי ישי, לא מעלה על דעתו  להתפטר אלא נהפוך הוא, הוא מוחזק בעיני עצמו כמי שבכלל מגיע לו צל"ש. בנקודה זו בדיוק היה צריך ראש הממשלה להמשיך בקו ההחלטי בו נקט מתחילת האירוע, לקחת מנהיגות  ולפטר מייד את אלי ישי שהוא  האחראי הישיר לקריסתו של מערך הכיבוי בישראל. דבר זה לא נעשה והפגיעה בראש הממשלה תבוא לידי ביטוי מאוחר יותר. יש לזכור כי גם אחרי מלחמת יום הכיפורים לקח זמן לציבור בישראל להפנים את המחדל ואת האחראים לו ולהעניש את מפלגת העבודה.

 

משכך, צריך היה ראש הממשלה עצמו ליזום את הקמתה של ועדת החקירה, אשר תבדוק הכיצד קרס לו מערך הכיבוי ולא להתחמק, בשל שיקולים פוליטיים קצרי טווח, מהטיפול האמיתי והעמוק המתחייב בכל מערך החירום של מדינת ישראל. הלו , תתעורר אדוני ראש הממשלה, יש כאן מדינה לנהל ולקיים ולא רק ממשלה עליה צריך לשמור!!!

 

קיים פחד מיסטי כמעט מהקמת וועדה אשר תחקור את כל אשר צריך לחקור כדי להפיק לקחים אמיתיים. הרי אדוני ראש הממשלה, כאשר היית בסיירת מטכ"ל  ידעת היטב שבתום אירוע בו לקחת חלק, ישנו תחקיר בו כולם אומרים את כל האמת, שהרי רק כך לומדים באמת ורק כך מפיקים מסקנות ולקחים. והנה זה פלא, כל מה שלמדת שם והיה נכון ומדויק, נשכח כאשר צריך לשמר את הממשלה?? וכדי לשמר את הממשלה חייבים לשמור על אלי ישי??

 

האיש הזה הרי נלחם כארי כאשר מדובר בתקציבים מופרכים לתלמידי ישיבות או באשר לקצבאות לחרדים, או כאשר מדובר ב- 400 ילדי זרים הנמצאים בישראל ועלולים, רחמנא ליצלן לפגוע בזהותה היהודית של מדינת ישראל, והנה,  בנושא מערך הכיבוי  הוא מסתפק בכתיבת מכתב כזה או אחר ובא לציון גואל.  משכך, אין חולק על אחריותו הישירה גם אם ההזנחה הייתה לאורך שנים. כעובדה האירוע נפל במשמרת שלו ועל כן האחריות כולה עליו. בדיוק כאשר הליכוד ידע לטעון כי האחריות על אשר אירע במלחמת לבנון השנייה הייתה על שר הביטחון דאז, אמיר פרץ, למרות שהיה שר ביטחון בסה"כ  כ-  40 ימים טרם פרוץ המלחמה, כך צריך הליכוד ובראשו ראש הממשלה, ולדרוש מהאחראי על המערכת ללכת הביתה, גם אם מדובר באלי ישי.

 

והנה במקום לפעול כפי  שמנהיג צריך לפעול, ולהכתיב את הדרך, ראש הממשלה פועל בכל כוחו כדי למנוע את הקמתה של ועדת החקירה, כולל , ע"פ פרסומים בעיתונות, שיכנוע של חברי כנסת בדרכים לא דרכים כדי להתנגד לכך.  שוב נמצא ראש הממשלה במצב של "נגרר" במקום ליזום.

 

הרי בסופו של דבר ועדה תקום כי הציבור ידרוש זאת, גם אם יקח הדבר זמן , והציבור, זכרונו איננו קצר כמו שפוליטיקאים רבים נוטים לחשוב, וראש הממשלה ישלם את המחיר הפוליטי, אבל ,בינתיים עם ישראל  ומדינת ישראל עלולים לשלם מחיר הרבה יותר מהותי, כיוון שההיסטוריה מלמדת אותנו, כי רק לאחר ועדת חקירה נעשים שינויים אמיתיים.

 

הכותב: חמי דורון כיהן כח"כ בכנסת ה- 16 וכיו"ר הועדה הקרואה בטייבה.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

גדעון, תמשיך להסתער

אריק זיו ויזר

יחסי אובמה – נתניהו, עכשיו מהזווית האמריקאית

אלי חזן

זכותנו על הארץ לפי מקורות האסלאם/מאת: ד"ר יצחק בן גד

אריק זיו ויזר

השבוע : פרשת כי תשא

אלי כהן

השקר הפוליטי

אלי חזן

עסקת שחרור המחבלים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן