23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

כמה מילים על הרתעה

מישנה: המשט הפרובוקטיבי לעזה מכיל בתוכו אמירה: אנחנו נתייחס אליכם כמו אל נמר של נייר, ואתם תמשיכו להתבשם מסיפורים על ההרתעה שלכם. העובדה שהסידור הזה נמשך עשרות שנים מוכיחה, שהוא מתאים לשני הצדדים…

הרתעה הינה סיטואציה שבה צד א' חושש מזעמו של צד ב'. החשש הזה מרוקן אותו מהדחף להכות, אפילו שהדחף חזק. זה תמיד קורה אחרי עימות שבו צד ב' צרב את תודעתו של צד א' במכות חסרות פרופורציה.

 

מומחים אמרו לנו שהרתעה היא מרכיב מרכזי בביטחון. כדי לחזק את התזה, תמיד הוסיפו את העובדה ששורר שקט בגבולות. השקט הזה בצפון, כך המומחים, הוא תוצאה של מלחמת לבנון השנייה (אפקט רובע דחייה), ובדרום, הוא תוצאה של "עופרת-יצוקה".  מתברר שרבים מאיתנו מאמינים לשקר הזה, שבמבחן התוצאה- מדובר שקר עצמי.

 

החיזבאללה לא יורה טילים משיקולים רציונאליים. לא מפחד. ההצטיידות בטילים ארוכי טווח שיכניסו את כל ערי ישראל לטווח, מוכיחה שאחמדינג'אד ונסראללה לא ויתרו על חלום מחיקת ישראל. היום ברור לכל אזרח שתרגיל העורף הגדול, הוא הכנה לקראת הבאות. גם ההסתתרות של נסראלל'ה אינה נובעת מפחד, אלא מזהירות.

 

ההרתעה הישראלית היא אגדה שהומצאה ע"י פוליטיקאים ציניים שמנצלים את השקט במשמרת של יריביהם, כדי להתהדר במלחמה שקרתה במשמרת שלהם. שקט שמנוצל להצטיידות בטילים, לא מוכיח הרתעה. בינתיים מה? נלחמים בישראל בזירה ההסברתית.

 

המשט הפרובוקטיבי לעזה מכיל בתוכו אמירה: אנחנו נתייחס אליכם כמו אל נמר של נייר, ואתם תמשיכו להתבשם מסיפורים על ההרתעה שלכם. העובדה שהסידור הזה נמשך עשרות שנים מוכיחה, שהוא מתאים לשני הצדדים.

 

ישראל הטילה מצור על עזה. מדוע שלא ישייטו דרך מצרים? הינה לכם התשובה: הרתעה! עם המצרים החמאס לא ישחק משחקים. שמישהו ינסה לדמיין חטיפת חייל מצרי ע"י החמאס, וכליאתו מתחת לאדמה. מה אתם חושבים ייקרה?

 

שבועיים לפני שגלעד שליט נחטף, חטפו הטרוריסטים סטודנט יהודי חובש כיפה בשם בנג'מין פישביין. הם כבר צילמו אותו מתחנן על נפשו, ודורש שחרור אסירים תמורתו. שש שעות אחרי שנחטף …שוחרר! למה?- היה לו בכיס פספורט אמריקאי. החוטפים הבינו, שעם הנשיא בוש, לא כדאי להתעסק. זאת הרתעה.

 

שבעים אחוז מאזרחי ירדן, פלסטינים. מדוע שלא ידרשו להקים מדינה בירדן? היה ניסיון כזה, שהתרסק בספטמבר 1970 (ספטמבר השחור). המלך חוסיין הורה לצבאו לכסח בלי חשבון. ערפאת ואנשיו נמלטו ללבנון, ומאז הפלסטינים בירדן שקטים. זאת הרתעה.

 

הרתעה לא משיגים באמצעות בדיחות על "זרועו הארוכה של צה"ל, אלא במכות חזקות. בלי למצמץ, ובלי שום פרופורציה. מי שלא מבין את זה, לא יודע באיזה אזור הוא חי…

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עוצמתו של השקר

אריק זיו ויזר

ממה מפחד עופר שלח / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

אין עימות טלביזיוני- התקשורת אשמה

אלי חזן

הארץ נגד האלוף עמידרור

משימה לשמאלנים

אריק זיו ויזר

התקשורת מתעמרת בתודעת צרכניה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן