24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

כמה מילים על הפגנות

יש שני סוגים. הסוג הראשון מתייחס להפגנות שזקוקות באופן תלותי לטעינת התקשורת (כולל אומני צמרת), והסוג השני, אלה הפגנות שהאון שלהן בתוך המסר, ובדנ”א של המנהיגים. הלכתי לארכיון…

ארי שביט: “המחאה החברתית הגדולה של קיץ 2011, הייתה תופעה פלאית כמעט. היא הייתה עוצמתית ותרבותית, תקיפה ומאופקת, מהפכנית ומאחדת. …באופן שאיננו מובן עדיין, העם בישראל קם ודרש צדק חברתי. …תחושת הסולידאריות הייתה לתחושה סוחפת. שנה אח”כ יש טעם של אפר בפה. למחאה ההיא היו שלוש תוצאות: היא שחררה את גלעד שליט, מוטטה את קדימה, והפכה את ביבי למלך ישראל” (הארץ / 28.6.12)

 

באותו יום, ובאותו עיתון- הפרופסור לתקשורת גבי וימן: “התקשורת סיקרה בהבלטה ובאהדה רבה את מחאת קיץ 2011, ובכך העצימה אותה. היא דיווחה בשידורים ישירים ממחנות האוהלים, מההפגנות, ממסיבות עיתונאים של דוברי המחאה, ונתנה ביטוי נדיב וידידותי מאוד למנהיגות המחאה (הארץ / 28.6.12).

ארי שביט מתלהב מהמחאה, ומתאכזב מהתוצאה. פרופסור וימן מסביר את הקשר בין מחאת 2011 לתקשורת. כאילו שלא ידענו שהדלק למחאה הגיע מהתקשורת. בלעדיה, המחאה הייתה גוועת כשהיא עוד בחיתוליה. אם מטרת המחאה הנוכחית להחליף שלטון- היא תיכשל גם בגלל שאין הוקוס-פוקוס חברתי, וגם בגלל שמנהיגיה יודעים את זה. מהסיבה הזאת הם מחביאים את כוונתם האמיתית, שהיא פוליטית- לא חברתית.

התקשורת סיפקה דלק למחאה מהקיץ הקודם מתוך תקווה שהיא תפגע בנתניהו. הפגיעה בראש הממשלה כל כך מייחמת, שהתוצאה לא נבחנה מלכתחילה. כשהתברר שהמחאה פגעה בתקציבי הפרסום- הגיעה ההתפכחות. בשורה התחתונה- כשזה לא אמיתי, סוף השקר להתגלות (הלוואי והייתי מאמין לעצמי).

הלכתי לארכיון והבאתי שני סרטונים משתי הפגנות. שתיהן מאותו זמן (פברואר 99). הראשונה- הפגנת הענק של הציבור החרדי נגד פלישת בג”צ לטריטוריה לא לו. הפגנה עוצמתית, טעונה בזעם אותנטי, שלא זקוקה לוויאגרה מהתקשורת. האון שלה נמצא במסר, ובדנ”א של מנהיגי הציבור המפגין.

ההפגנה השנייה (קטנה) הוגדרה כהפגנת נגד, של הציבור החילוני. דעתי הסובייקטיבית- שתי ההפגנות, זאת של החרדים וזאת של החילוניים- היו מפגן דמוקרטי מרשים. לעומתן, ההפגנות של מפונקי רוטשילד, שזכו להזנה תקשורתית- כולן- מהראשונה עד האחרונה- רמאות.

הם יגידו: חצי מיליון מפגינים! הם לא יגידו ש- 95 אחוז מהם, נסחפו בקמפיין אגרסיבי שהבטיח הופעה חינם בליל קיץ של הכי טובים: שלמה ארצי, שלום חנוך ואיל גולן. אילו ההפגנות היו אמיתיות- היינו רואים סקרים שהיו גורמים לתקשורת להתמוגג. מה שראינו זה שאין מתחרים לראש הממשלה הנוכחי, ובמקביל- ירידה תלולה בתקציבי הפרסום..



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

משה לדור, זה בשבילך

אלי חזן

כל כך קל לתעב אותו (2)

אלי חזן

חוק החרם מגביל את השונאים

אריק זיו ויזר

אלי ישי, קבל חיזוק

אריק זיו ויזר

רזי ברקאי, זה בשבילך

אריק זיו ויזר

חיים רמון- קשקשן בלתי נלאה

אלי חזן
דילוג לתוכן