21.1 C
תל אביב
17 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

כך פועלים חברתית. כך פועלים סטודנטיאלית. כך נלחמים דמוגרפית

סגנית השר גילה גמליאל ושר האוצר יובל שטייניץ יחזקו את העיר לוד במאות סטודנטים

 

לאור הצלחת כפר הסטודנטים בלוד שהוקם בשנה שעברה, ביוזמת סגנית השר במשרד ראש הממשלה, גילה גמליאל ושר האוצר יובל שטייניץ, הוענקה אתמול (יום ב’) “זריקת מרץ” בדמותה של השקעה ממשלתית נוספת – חסרת תקדים – בפרויקט חברתי-סטודנטיאלי.

 

בכפר הסטודנטים מתגוררים כיום עשרות סטודנטים הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה ביניהם: אוניברסיטת ת”א, אוניברסיטת בר-אילן והפקולטה לחקלאות ברחובות, אשר נהנים ממלגת לימודים מלאה ומשכר דירה מופחת בשיעור 500 ש”ח לחודש עבור  דירה של 60 מ”ר, על שטח כולל של 2.4 דונם.

 

היום (יום ב’) אישר הקבינט תמיכה נוספת בעלות של למעלה מ- 6 מליון ₪ להרחבת כפר הסטודנטים והקמת תשתיות ומבנים שיאפשרו לו לקלוט עד ל 300 סטודנטים.

 

הסטודנטים המתגוררים בכפר, מפעילים מועדונית לילדי השכונה המהווה מוקד חינוכי עיקרי לשעות אחה”צ באזור. הסטודנטים פעילים ומתנדבים בפרויקט שיקום שכונות, צביעת ציורי קיר בבתי ספר יסודיים, חניכה פרטנית והפעלת פרויקט של נוער מתנדב. כמו כן, שותפים הסטודנטים להבאת תרבות צעירה לעיר – הקרנת סרטים בפארק, הפעלת פאב לצעירי האזור בערבי חמישי, בתי מדרש ושיתופי פעולה עם הגרעין התורני בעיר.

סגנית השר לקידום צעירים סטודנטים ונשים במשרד ראש הממשלה ויו”ר ועדת ההיגוי הבין משרדית ליישום הקמת כפרי הסטודנטים, ח”כ גילה גמליאל (ליכוד):

“ממשלת ישראל רואה חשיבות רבה בפיתוח העיר לוד ומחויבת לחיזוק המרקם החברתי של העיר, בד בבד עם סיוע לצעירים הפועלים למען הקהילה. הממשלה רואה בצעירים אלו את  אבן היסוד בעיצוב החינוך והתרבות וגורסת כי תמיכה בצעירים אינה מהווה הוצאה כספית, אלא השקעה במשאב האנושי וביתרון אסטרטגי בר-קיימא של מדינת ישראל.

ישנה הלימה בין שני עקרונות אלו, הם העניקו בסיס ומכנה משותף שאפשר את הצלחת כפר הסטודנטים, מקדם חיי קהילה משופרים עבור הסטודנטים והתושבים ותורם לפיתוח והעצמה בהתאם למדיניות הממשלה”.

 

שר האוצר, דר’ יובל שטייניץ :

“ההחלטה אשר קיבל הקבינט החברתי-כלכלי הבוקר הינה צעד נוסף בדרך לחיזוקה של העיר לוד. אני מברך את סגנית השר גילה גמליאל אשר תרומתה לקידום הפרויקט הינה מכרעת, וכמובן את הסטודנטים הנהדרים מתנועת איילים אשר את תרומתם לחיזוק הקהילה והתושבים בעיר לוד יש להוקיר ולהעריך”.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נמזער ההשלכות הכלכליות של ההקפאה

אריק זיו ויזר

השר ישראל כ”ץ: “ברק הפך את משרד הביטחון לכלי פוליטי”

אריק זיו ויזר

השר אלי כהן: כשרפורמה היא לא מילה גסה

דניאל נחמיה

יעלון: “נשיא המדינה לא צריך להתבטא פוליטית”

אלי חזן

האי של כץ להינתקות המוחלטת מעזה

אריק זיו ויזר

זכותנו על ירושלים – היסטורית ומוסרית

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן