19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

כ”ט בנובמבר ההצבעה בממשלה על הקפאה – יומן פוליטי – אריק זיו

מתברר כי ההצבעת הממשלה  על ההפשרה מתבצעת ביום היסטורי כ”ט בנובמבר,וועידה מתקרבת או מתרחקת,ברמת גן נעשה מעשה נבלה,המצודה הורגים טורקי והולכים לישון. נתניהו בנתיב שרון
המחנה הכתום בהלם. ההקפאה מגיעה להתיישבות ביהודה ושומרון. נתניהו מהמר על עתיד המחנה הלאומי. אכן, עד עכשיו התנהל נתניהו כלוליין ההולך על חבל דק, עכשיו נתניהו יורד מהחבל והוא הולך בנתיב של נטישת המחנה הלאומי. יכול להיות שנתניהו יצליח למשוך אליו את אהדת העדר המובל ע”י מובילי דעת הקהל, אך כעומק ההתקפלות מול אובמה כך עומק הסכנה, הסכנה לנתניהו שבעתיד תתבצע התנתקות ממנו ומעבר חד לאלטרנטיבה אחרת.
הרי ברור כי אובמה וסביבתו מתעבים את נתניהו וכל מה שמסמל לאומיות ציונית. וכך, בתהליך מובנה נתניהו ימצא את עצמו מבודד מאוהביו ומבודד מרשת הביטחון הציבורית שרובה לאומית.
כך עלול למצוא את עצמו נתניהו כעוף מרוט ללא יכולת להתרומם ולקבל את תמיכת העם.

ועידה
הדבר הכי מאיים על נתניהו הוא ועידה עכשיו.
קצת רקע. מאז 2002 לא התקיימה ועידה בליכוד. חוקת הליכוד מחייבת לערוך ועידה כל ארבע שנים אך מכל מיני סיבות נדחתה הועידה. בוועידה הקודמת, במהלך שהיה נוח לישראל כ”ץ – נשיא הועידה דאז, ולשרון – שכיהן כיו”ר התנועה, הועידה לא נסגרה תוך מספר ימים כפי שהיה נהוג אלא שנתיים אחרי המועד הנהוג. אז עברה החלטה כי המרכז צריך לכהן ארבע שנים, כאשר בוצע מיני מחטף. כך בעצם נגררנו ל2008-9. עכשיו, כאשר היה ברור כי אנו יוצאים משנת בחירות ולכן הייתה אמורה להתקיים ועידה בפברואר, אך שוב יש ניסיון לדחות את הועידה לעוד שנתיים. אבי גולדרייך, חבר ליכוד, עתר לבית הדין כדי שתקבע כחוק ועידה בפברואר. הטענה שהתקיימה בעבר כי צריך לפתוח מפקד אינה קיימת היום זאת מכיוון שבחוקת הליכוד יש סעיף ההכשרה של 16 חודש ומי שרצה להתפקד הדלת הייתה פתוחה כל הזמן, כי מעולם לא נסגרה האפשרות להתפקד. רק מאז הקמת הממשלה היו כ 6000 מתפקדים חדשים לפי טענת מנכ”ל הליכוד.
לכן נראה על פניו כי בסופו של יום בית הדין או בית משפט יצטרכו להכריע ולהכריח את הנהגת הליכוד להליכה לוועידה .

היתממות או טמטום
השבוע נעשה מעשה נבלה. פלג קטן בסניף רמת גן בראשות איזו חימוביץ כינס מפגש עם חברי כנסת מהליכוד כאשר האורח המרכזי היה ראש העיר צבי בר מקדימה. כן, אותו צבי בר שהקים את קדימה ברמת גן ונאבק בסיעת הליכוד בעירייה באופן קונסיסטנטי, מקבל במה מול חברי הליכוד ברמת גן. כאשר נשאל אופיר אקוניס מדוע הוא הולך לכנס שבראשו יושב איש קדימה ? השיב כי איזו הזמין אותו. תירוץ חלש. שאלתי את אופיר שאלה היפותטית : אם מחר יהיה כנס של חברי ליכוד ולבני תהיה בכנס האם חברי כנסת של הליכוד יוכלו להשתתף שם ? ח”כ אקוניס הגיב ואמר כי “ברור שלא”.
אז לשבת עם צבי בר זה כן נכון ?

ובכלל, מי שהציל את כבוד התנועה היה הקהל. הקהל שהיה באירוע הגיב בצורה יותר אחראית. צבי בר נדהם לראות כיצד הקהל לא מקבל אותו. במהומה שנוצרה הגיע המשטרה שפינתה אנשי ליכוד כועסים על צבי בר וכאשר הוצאו האנשים ונשארו חבריו של איזו חימוביץ, מעל הבמה נשמעו האשמות כי מי שאחראי למהומה הוא ח”כ כרמל שמאה [כרמל היה באותו בזמן בבחירות ברחובות].
אז קמו חברי התנועה ולא הסכימו שאיזו וצבי בר יכפישו את החבר כרמל שאמה. שוב החלו חילופי צעקות וצבי בר נדהם כאשר שמע מהקהל שכרמל אדם טוב והוא יהיה ראש העיר הבא. הוא הרי לא יכול לשאת זאת. לא נורא הוא יישא זאת.

נעלין
בשבוע שעבר הייתה הפגנת תמיכה בצה”ל בנעלין. ביומן שלי כתבתי כי גם השבוע לא הייתה פעילות. על כך חטפתי קיטונות גם בשיחות וגם בטוקבקים. אייני חוזר בי משום שאם גולת הכותרת של פעילות תנועת השלטון היא הפגנה קטנה בנעלין אז לא זאת לא נקראת פעילות. חשוב להבהיר, אני חושב שמגיע יישר כוח למפגיני הליכוד אבל אין לשכוח שבתנועה אין פעילות מסודרת וקבועה. האם גם ביום שישי הקרוב תהיה הפגנת תמיכה ? הרי השמאל והערבים יהיו שם. האם הליכוד הגדול פועל בשיטת “להרוג טורקי קטן וללכת לישון”. מכל מקום, האם זה לא מוכיח כי כן היה אפשר לפעול בהפגנות? אך ברור כי הבטלנות השתלטה על התנועה

היה צריך להקים אגף צעירים ולתקצב אותו לפעילות. ביום רביעי היו בחירות באוניברסיטת חיפה, המצודה תקצבה את הסטודנטים המסכנים ב – 2000 שקל. נו באמת, האם אי אפשר להשקיע בהם ולתת להם את האפשרות להתמודד בכבוד?
יש להעמיד בראש אגף הצעירים מנהל אגף ולהעמיד לאגף תקציב פעילות. המצודה נראה היום כתנועה עלובה של הפעלת קבצנים.

אגף נשים
השבוע אמר לי מנכ”ל הליכוד גדי אריאלי : “מה אתה רוצה ?מי שרוצה לפעול יכול לפעול”. תראה את קטי וטובה מעוז, הן ארגנו קורס ויש קורס דירקטורים ועוד מעט יפתח עוד קורס”. מצחיק, האם זה לא תפקיד המצודה ליזום ולא שתי נשים אשר כואב להן לראות את אי העשייה של התנועה. הן הלכו ועשו למרות שהמצודה לא האמינה בזאת.
גדי היקר, זה רק מוכיח כי אם הייתה עומדת בראש אגף נשים אישה שיודעת להזיז דברים, כפי שהיה בעת כהונת מרים מסרי, הייתה פעילות ולא רק נקודתית.
אם קטי הוכיחה כי אפשר לייצר פעילות מנה את קטי למנהלת האגף שהוכיחה כי אפשר אחרת.

שבת שלום.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תומאס הפסיד דיוויד ניצח

אריק זיו ויזר

מרידור החדש

אריק זיו ויזר

אהוד ברק פרוקים ובריחות בע”מ

אריק זיו ויזר

שלי בחסות השטאטל החרדי

אריק זיו ויזר

דן מרגלית שכיר חרב

אריק זיו ויזר

סער זאת לא הדרך !

הרויזיוניסט
דילוג לתוכן