25.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

כחלון מה אתה עושה?

הצעדים של כחלון לא אפקטיביים



האם אפשר לבלום את עליית מחירי הדיור מבלי לפגוע במשקיעים,  הקבלנים,  היזמים,  בעלי הנכסים,  ספקי השירותים השונים?  כבר למעלה ושנה נמצא כחלון בתפקיד שר האוצר וראש קבינט הדיור.  עד עכשיו הוא לא עשה דבר וחצי דבר בשביל לטפל במחירי הדיור ולשחרר את הפקק בין כשמדובר ברוכשי הדירות או בשוכרי הדירות.


בכל התכניות השנתיות בתחום ראיתי רק דבר אחד : טיפול קוסמטי בלבד.  בכל אותן תכניות אין מטרות ויעדים אופרטיביים.  אין מטרת יעד להורדה קבועה במחירים או בבלימת עליית המחירים ושיפור הנזילות בציבור וחיזוק חסכונות הציבור.  אין כמעט התייחסות לשכר צמוד מדד על מול שכר המינימום. אין התייחסות בתכניות של כחלון והאוצר בפתיחת היבוא בפתיחת שוק העבודה להביא פועלים מסין? אין התייחסות לשיטות העבודה המיושנות שמתקיימות בארץ.


יוצא שתכנית הדגל של שר האוצר משה כחלון,  “מחיר למשתכן” ,היא הצגה שלמה ומעוורת את עיני הציבור.  פוליטיקאים זורקים פתרונות קסם חסרי משמעות ותוקעים את השוק בתוך הבועה בערמה של כשלים מתמשכים.


כחלון מגיע לתפקידו אחרי כישלון של שר אוצר קודם בשם יאיר לפיד שגם כן הגיע בהבטחה גדולה. כגודל הציפיות כך גודל הכישלון.  זה מתחיל מחוסר הצניעות מהרצון ליצר שינוי כאן ועכשיו.  כשבמציאות יש צורך בעבודה קשה עם הרבה מאוד ענווה.


הבדיחה החדשה של כחלון מגיעה מהמיסוי של בעלי שלוש דירות כאילו שזה מה שהולך לצנן את שוק הדיור.   הדרך לעיצוב השוק היא קודם כל להחליט שבולמים את עליית המחירים.  מייבאים פועלים סינים,  מייצרים תחרות במוצרי המשנה בשוק הדיור.  זאת התחלה של פעולות רק צריך רצון ורוח לחימה של מנהיג!  את זה כנראה לא נקבל מכחלון בקדנציה הנוכחית.   בשבילנו אני מאוד מקווה שאני טועה .

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מבט פוליטי מבית לחם הגלילית

אריק זיו ויזר

שובר את שיאי החוצפה

אריק זיו ויזר

אל העוסקים בנתניהו

רועי קאשי

השבוע : פרשת נשוא

אלי כהן

הצ’ופר שיחסל את כולנו למסתנני דרום תל אביב

אריק זיו ויזר

ממלכת העבודה האבודה

אלי חזן
דילוג לתוכן