30.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
רשויות מקומיות

כחלון הזדמנויות חברתי

המהפכה של השר לשעבר משה כחלון פורצת דרך לא רק בשל שבירת קרטל הסלולר אלא גם, ואולי בעיקר, בשל העובדה שכחלון הראה שמהפכה חברתית בישראל אפשרית, על אף הבירוקרטיה המסורבלת והאינטרסים הרבים המחברים בין הון לבין שלטון. כחלון קורא בקול להצביע לניר ברקת ולרשימת “ירושלים תצליח”. מתוך מגזין ליכודניק 



בדרך כלל, על מנת להבין מהפכות ושינויים, נדרשת תקופה מסוימת על מנת לקבל פרספקטיבה היסטורית המסייעת להבין את גודל האירועים. במקרה של מהפכת הסלולר שהוביל שר התקשורת לשעבר משה כחלון ניתן להגיע למסקנות מיידיות ואני הייתי מרחיק לכת ואף קובע שמדובר במהפכה בעלת משמעויות היסטוריות מבחינה כלכלית עבור החברה בישראל. שכן, כחלון שבר קיבעונות מחשבתיים שהשתרשו בתפיסה הכלכלית של הזרם המרכזי בישראל והוכיח כי עם הרבה אומץ, תעוזה ויצירתיות ניתן לתקן את המציאות המעוותת וליצור מדיניות חברתית שתשמור על כללים הגונים.


שיעור היסטוריה קצר : עד למהפך ההיסטורי של 77′ שבו עלה הליכוד לשלטון נשלטה הכלכלה הישראלית על ידי תנועת העבודה וגרורותיה אשר הנהיגו כלכלה סוציאליסטית המקדשת מונופולים, פרוטקציה ושליטה של המדינה. ניסיונותיו הראשונים של ממשל בגין לחולל שינויים מרחיקי לכת נתקלו בחומה בצורה של ההסתדרות והוועדים הגדולים במשק. ואולם, בשל המבנה המעוות שהוביל בסופו של דבר את המשק לסף פשיטת רגל כלכלית, גם בשל ההסתבכות בלבנון וההיפר אינפלציה, החליטו ממשלות ישראל בדור האחרון בשורה של הפרטות. ראוי לציין, כי הממשלה שהפריטה הכי הרבה מפעלים הייתה ממשלת רבין השנייה. הכוונה הייתה טובה אך הביצוע היה בסופו של דבר כושל משום שאת המונופולים החליפו קרטלים ובמקום להיטיב עם העם – על פי הכוונה המקורית – הוא הפך למשועבד. התנהגות הבירוקרטיה, הפוליטיקאים ופקידי הממשל התאפיינה בשערורויות שזכו לתיאור הון – שלטון : לא רק שהם לא עודדו תחרות אלא גם שהם מכרו בזול נכסי מדינה לבעלי הון ולאחר מכן הלכו לקצור משכורות של מיליוני שקלים בתור מנהלים של אותם בעלי הון שעשו את כספם על גזל העם. די אם ניקח את ניר גלעד כמקרה בוחן. אנו הרגשנו זאת יותר מכל בתחום הסלולר. מדוע ? כי הוא הפך להיות המכשיר הקרוב והשימושי ביותר עבורנו.


הנה כי כן, אם אשתמש במטפורה הרי שהשר לשעבר כחלון עשה בעיקרו של דבר שני דברים : הוא ניתק את צינור החמצן ששימש לניצול בעלי ההון מחד ולחץ על מתג OFF לפקידי משרדו ולשאר לוביסטים שהבטיחו במשך שנים כי ניגוד האינטרסים המובנה הזה ימשיך להתקיים. אין תימה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש משריו להיות, מה שהפך מטבע לשון, “כחלונים”. פריצת הדרך של כחלון עד כדי כך משמעותית שאפילו העיתון “דה מרקר” התחיל למדוד את שרי הממשלה הקודמת על פי “מדד כחלון לדירוג ביצועי השרים”.


יתר על כן, לכחלון יש חשיבות חברתית מהמעלה הראשונה משום שהוא הוכיח שניתן ליצור צדק אבל לא במונחים שיריביו האידיאולוגיים של הליכוד מבקשים להשריש, המזכירים את עוולות העבר של המשטר הסוציאליסטי, אלא במונחים הגונים יותר. במה הדברים אמורים ? מנהיגי המחאה החברתית צווחו לכל אורך ההפגנות שהעם רוצה צדק חברתי שמשמעו סוציאליזם. תוצאות הבחירות הוכיחו בדיוק הפוך אך עוד לפני כן : כחלון הוכיח שצדק חברתי הוא תולדה בראש ובראשונה של שוק חופשי ותחרות הוגנת. סגן השר אופיר אקוניס הגדיר זאת פעם על פי רוחם של מנחם בגין וזאב ז’בוטינסקי : “כלכלה חופשית ורגישות חברתית”.


השר לשעבר כחלון החזיר לפחות חלק מהאמון במערכת. בעשותו צעדים אלו הוא הוכיח שזה אפשרי אבל לצערנו, שרי הממשלה הנוכחית, בייחוד האחראים על התחום, עדיין לא יישמו צעדים דומים בתחומים מקבילים. כך בעצם הם סוגרים חלון הזדמנויות חברתי.


מכל מקום, כחלון, כאדם המחובר לעם וכפוליטיקאי ששינה את המציאות ללא היכר, תומך בכל ליבו בניר ברקת לראשות עיריית ירושלים וברשימת “ירושלים תצליח”. הוא מקדיש מאמצים רבים וזמן רב על מנת לעשות לבחירת ראש העיר ומבקש מהתושבים להצביע נכון – להצביע ברקת. כחלון אמר : “תנופת התכנון בכלל ובתחום התעסוקה בפרט, שאנחנו רואים בירושלים היא הדבר החשוב ביותר לעיר הזאת. זאת תודות לכם, ניר וקובי על התכנון בו השקעתם ב – 5 השנים האחרונות. זה עבור אלו שעד עתה לא השתכנעו להצביע לניר. בקדנציה הבאה תוכלו להוציא לפועל את התכניות הנפלאות הללו”.


 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ראש עיריית קריית אונו יוסי נשרי קורא לכינוס חירום של מרכז הליכוד

אריק זיו ויזר

זגורי החליט : רץ למועצת העיר בחולון

אלי חזן

עולים מהונגריה ברעננה

אלי חזן

הנחה משמעותית של 50 אחוזים לסטודנטים רעננאים

אריק זיו ויזר

שהקומבינטורים לא יגנבו לנו את העיר

אלי חזן

דרישה בליכוד לתמוך בניר ברקת

אלי חזן
דילוג לתוכן