24.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
רשויות מקומיות

כוחנו באחדותנו – מכבנאי בן שוני

על הועדה המוניציפאלית בליכוד להתעשת ועל חברי הליכוד מוטלת החובה למצוא את שביל הזהב לניצחון משותף בבחירות המוניציפאליות.

בבחירות 1977 התמודד הליכוד תחת הסלוגן “כוח 1 – הליכוד”. יש לזכור כי לאותה מערכת בחירות היסטורית הגיעה תנועת הליכוד לאחר שמספר גורמים פוליטיים ובראשם תנועת ה”חרות” התלכדו תחת מנהיגותו של מנחם בגין. בגין, אשר היה למוד אכזבות משמונה מערכות בחירות, השכיל ללכד תחתיו את הגופים הללו וזכה לניצחון שהמבוגרים מבינינו זוכרים היטב. הם מדברים על כך בערגה אפופת נוסטלגיה.

ידוע לכל היום שתנועת הליכוד עומדת בפני בחירות מוניציפאליות. כמו בכל מערכת בחירות היצרים והמחלוקות עולים על פני השטח. להוציא ערים בודדות בהן התלכדו רשימות הליכוד המקומיות תחת מועמד מקובל נדמה כי ברוב הערים ישנה מלחמה.

המלחמה הפנימית בליכוד מתישה את המתמודדים אשר עלולים להגיע אל קו הסיום של מערכת הבחירות בעירם כאשר הם גמורים מנטאלית ונפשית וחסרי כוח להתמודד עם האתגר האמיתי.

המלחמה המוניציפאלית בתוך תנועת הליכוד מזכירה לי במידת מה את מלחמת האזרחים בספרד. כזכור, באותה מלחמה ניצח הגנרליסימו פרנקו שליכד תחתיו את כוחות הימין. לעומתו עמד מחנה השמאל המפוצל לאין שיעור בין קומוניסטים, סוציאליסטים ושאר כוחות רעיוניים מבית מדרשו של השמאל אשר לא הבינו כי מלחמתם האחד בשני פוגמת במלחמתם בימין. הסוף ידוע : המלחמות הפנימיות התישו את השמאל שרבים מחבריו הוצאו להורג, רבים אחרים ברחו לגלות ואלו שנותרו בספרד נאלצו לקבל את התכתיבים של פרנקו עד שזה האחרון מת וכשנתיים לאחר מותו קיבלה עליה ספרד את הדמוקרטיה בחזרה.

ובכן, מצב גורמי הליכוד היום בבחירות המוניציפאליות מזכיר במידה רבה את מצב השמאל בספרד. תודה לאל, אף אחד לא ייאלץ לקפד את חייו, אפילו לא להיפצע. אולם על כלל חברי הליכוד בערים השונות יש לזכור כי היריבים האמיתיים אינם נמצאים בתוך התנועה אלא היריבים האמיתיים נמצאים במערכת הלאומית וכי מאבק פנימי זה עלול להחליש אותנו יותר.

אני מתגעגע לימים בהם אמרו חברי הליכוד כי “כוחנו באחדותנו”. אני מתגעגע לימי בגין בהם הליכוד היה כוח 1. לצערי, ההתנהלות של מי מחלק מאיתנו רק תנציח את געגועיי.

שתהיה שנה טובה לכולם – שנה של אחדות ושנה שתעמוד בניצחונו של בנימין נתניהו והליכוד בכל מקום.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הודעה חשובה: רישום מועמדים לבחירות למועצות העיר יסגר ב7 באוגוסט.

אריק זיו ויזר

“הב לנו שלוחה”

אלי חזן

ישראל ביתנו:”לא עושים תחיית המתים לסניף ירושלים”

אריק זיו ויזר

פנייה נרגשת לראש הממשלה לקראת הבחירות המונציפליות

אלי חזן

שיחת היום : לאה כץ – המורה של יורם מרציאנו

אלי חזן

קרב ראשי ערים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן