22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

יש אמון במערכת המשפט

עמיר פוקס מבקש לפתוח צהר לדבריו המוטעים של משה פייגלין לגבי בית המשפט העליון. פורסם לראשונה באתר "הארץ"

 

מועמד הליכוד לכנסת, משה פייגלין, יצא בנאומו בכנס ירושלים ביום שני שעבר במתקפה נגד בית המשפט העליון ומערכת אכיפת החוק. פייגלין טען, בין היתר, כי הציבור איבד את אמונו בשופטים ואינו רואה בערכאות המשפטיות ערכאות מוסריות, וכי השופטים נוטלים לעצמם סמכויות לא להם כדי לעצב אג'נדה. אין זו עמדה חדשה, אך מה שמדאיג הוא שעמדה זו הולכת ומתבססת במפלגת השלטון, שבלי קשר לתוצאות הבחירות תמשיך להיות מפלגה מרכזית וחשובה.

ראשית יש לומר, כי לאחר שנים של כרסום באמון הציבור בבית המשפט העליון, בשנים האחרונות חלה עלייה מובהקת באמון בו, עד מעל ל-72% לפי "מדד הדמוקרטיה" (של המכון הישראלי לדמוקרטיה). הטענה כי הציבור איבד אמון בשופטים היא, אם כן, חסרת ביסוס. מעבר לכך, האמון בפוליטיקאים קטן משמעותית מהאמון במערכת המשפט בכלל ובבית המשפט העליון בפרט, כך שהטענה כי הציבור מבכר חופש פעולה לפוליטיקאים על פני ביקורת שיפוטית, שגויה.

להמשך המאמר המקורי לחצו כאן 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ישראל – בעלת ברית ייחודית של ארה"ב

אריק זיו ויזר

אלימות נגד נשים

אריק זיו ויזר

המדריך לח"כ החדש

מעיין סמון

יום האישה לזונה

אלי חזן

המודל השמאלני של יוסי יונה

ליכודניק

ישחקו הנערים לפניו – על התרגיל המבריק של נתניהו

אלי חזן
דילוג לתוכן