16.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
אלי חזן

ישראל לימינו של נתניהו

לקראת חידוש מושב החורף של הכנסת מביא אלי חזן תמונת מצב הפותחת צהר לעולמו הפוליטי הנוכחי של שר התחבורה ישראל כץ 


בספטמבר האחרון העליתי באתר ליכודניק כתבה המסבירה בצורה מפורטת חלק אחד מחלוקת הכוחות החדשה בתוך תנועת הליכוד. הראיתי כיצד הברית הפוליטית בין שר הפנים גדעון סער לבין השר רב התיקים סילבן שלום היא ברית שברירית. סער, כאמור בכתבה, נתן לשלום לשאת דברים בכנס המסורתי אותו הוא עורך ואליו הגיעו כמה מאות חברי ליכוד אל תוך אולם קטן יחסית. לא עברו להם מספר ימים וסער עצמו הוזמן אל כנס ראש השנה שארגנו השר שלום, סגן השר אלקין ואחרים. הייתה זו הזמנת גומלין, כזאת המזכירה את הזמנות הגומלין בין סוריה לבין מצרים בברית קע"מ – אותה ברית מלאכותית זמנית שהתקיימה בסוף שנות ה – 50 למשך 3 שנים ובהן ניצלו המצרים את הסורים עד שאלו האחרונים קלטו במה מדובר ופירקו אותה. גם לכנס של שלום הגיעו כמה מאות חברי ליכוד. ואולם, לצד הברית החדשה הזאת נרקמות להן אט אט בריתות מקבילות בתוך התנועה. כך למשל אל הסוכה של שר התחבורה של ישראל כץ הגיעו 3000 איש ובהם סגני שרים וח"כים לא מעטים. יש לשים לב לעובדה הבאה : כאשר מחברים את שני הכנסים – זה של סער וזה של של שלום הרי שמספר המשתתפים בשניהם נמנה כשליש מהמספר שנמנה בסוכתו של השר כץ. יותר מכך, גם מספרם של נבחרי התנועה שהגיעו לסוכה של כץ היה רב יותר משני הכנסים האחרים. וצריך להדגיש : בשנה שעברה נראו יותר שרים, שלא נראו השנה, בסוכה של כץ משתי סיבות : ראשית, שנה שעברה הייתה שנת בחירות וכולם רצו להיראות. שנית, השרים האחרים הבינו שנוכחות בסוכה תעצים את השר כץ ולכן הם נמנעו מלהגיע. זאת ועוד, לצד "ברית קע"מ" המדוברת בין שלום לסער הרי שגם כץ בונה לו בריתות. כך לאט לאט נרשמת התקרבות מעניינת בין השר כץ לבין יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ובין השר כץ לבין סגן שר הביטחון דני דנון. שלא לדבר על הקרבה הקיימת בין כץ לבין שר הביטחון יעלון ובין כץ לחוטובלי סגניתו. זאת ברית ימנית חדשה המבוססת על אידיאולוגיה משותפת ושראוי לעקוב אחריה במהלך מושב החורף של הכנסת.



ובכלל, זוהי תקופה חדשה אצל השר כץ. תקופה שאפשר לתאר אותה כתקופה מכוננת. מבחינה אידיאולוגית הוא עומד היום לימינו של ראש הממשלה נתניהו מבחינת העובדה שנשאר נץ מדיני. כץ היה מוכן לשלם מחיר פוליטי אבל בניגוד לסער, שלום ושטייניץ התמיד בהתנגדותו לעסקת שחרור האסירים. כך, אולי מבלי משים, הוא עומד כאלטרנטיבה שלטונית עתידית מטעם הליכוד.


אחד מראשי המתיישבים בקריית ארבע אמר לליכודניק : "כץ לא הצביע בעד ההקפאה והוא התנגד קונסיסטנטית לשחרור אסירים. אולי זה נראה כך אבל אנו לא שכחנו את עמדת השרים האחרים".


ומה עם התנגדותו של השר ארדן?


"ארדן קיבל את עקרון שתי המדינות ולכן הוא לא ממש אידיאולוג".



זאת ועוד, כץ מינה לאחרונה את קטי שטרית כראש המטה שלו במשרד התחבורה. שטרית, בעברה ראש המטה של מי שהיה אז שר החינוך גדעון סער. שטרית נכון להיום היא האישה החדשה החזקה ביותר בליכוד. כוחה קטן במעט מזה של השרה לבנת, סגנית השר חוטובלי וחברות הכנסת רגב וגמליאל. בהתמודדותה על משבצת האישה החדשה היא גרפה כמעט 21500 קולות כאשר היא משאירה אבק לשרים מכהנים ופיגורות ציבוריות מוכרות ממנה. אותו מתיישב אמר בהמשך : "גדעון סער אוהב כדורגל והוא אוהד ריאל מדריד. אם אשתמש במטפורה הרי שהוא משול למאמן קבוצה שלקח את השחקן המרכזי שהביא לו את האליפות ועקב התנהגות קלוקלת גרם לו לעזוב. הוא כמובן יאשים את אותו שחקן אבל הוא האשם הבלעדי. מי שהרוויח מכך הוא השר ישראל כץ שהשכיל להבין מה שסער לא הבין : שיש לו יהלום ביד. למעשה, יש לנו מקבילה מציאותית מהכדורגל : קרלו אנצ'לוטי וראשי ריאל מדריד גרמו למסוט אוזיל לעזוב לארסנל. הם איבדו את המקום הראשון בליגה הספרדית ואוזיל פורח בארסנל ואף הביא אותה למקום הראשון בליגה האנגלית, מקום בו היא לא בילתה זמן רב".



אז מה, קטי שטרית היא מסוט אוזיל ?



"היא הרבה יותר מכך, היא מסי של הליכוד".



יחד עם קטי שטרית הגיע אלי ונונו מבית שמש אל לשכת השר והם רותמים את כוחם העצום למען עבודת חריש פוליטית יחד עם עידן פרץ, עוזרו הנאמן של השר כץ מזה שנים המעורה היטב בתנועה וכץ סומך עליו בעיניים עצומות. לצידם נמצאת זינה, עוזרת השר המקיימת קשר עם המגזר הרוסי, והיועצת החדשה מעיין שריג המהווה הפתעה נעימה בהבנת התקשורת.



כץ מבין, היום יותר מתמיד, את כוחו של הפייסבוק ובזמן האחרון בולטת פעילותו שם. לא רק סטטוס שהעלה עם כלבו צ'אבי זכה לליקיים מרובים והוא נהנה לחשוף את ערוותה של יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' באשר לוועדים הגדולים אלא שהסטטוס האחרון שלו בדבר הצורך ברכבת לאילת זכו למעל 60 שיתופים נכון לכתיבת שורות אלו, מעל 700 לייקים ולמאות תגובות. דרך הסטטוס אפשר להבין עד כמה הוא נהנה בתפקידו כשר תחבורה. על זה יש להוסיף שהוא מרחיב את יריעות קשריו הפוליטיים עם מפלגות אחרות ובהם יאיר לפיד וחברי מפלגה מיש עתיד. כץ מודע לברית ההולכת ונרקמת בין איווט ליברמן ונפתלי בנט והוא עשוי להוות אלטרנטיבה מפתיעה.



יותר מכך, כץ הבין שלציבור נמאס מהוועדים הגדולים ומיוקר המחייה והוא הולך להילחם בהם בכל הכח. הוא מנסה לרתום גם את לפיד לכך בהתחשב שלפיד יכול לשנות את החקיקה הקשורה לנושא כשר אוצר. מה שכן, העתיד יוכיח או יפריך את כוחו של כץ ואת יכולותיו.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אחרי הכל – השמיים הם של כולם

אלי חזן

עקרון הדדיות של השוויון בנטל

אלי חזן

נאום נתניהו : הפיכת הפרדיגמה

אלי חזן

אחרי הכל – השמיים הם של כולם

אלי חזן

היפוך תפקידים – נאצים ויהודים – אלי חזן

אריק זיו ויזר

לקראת נאום נתניהו: האזהרות, המציאות והמעשים

אלי חזן
דילוג לתוכן