21.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

יו”ר הכנסת וסגניתו ח”כ קורן נפגשו עם שופט ביהמ”ש העליון האמריקאי

ריצ’ארד ברנשטיין, השופט העיוור המכהן כשופט בית המשפט העליון בארה”ב התארח בכנסת ונפגש עם חברי הועדה למינוי שופטים


 

סגנית יו”ר הכנסת, ח”כ נורית קורן, חברת הועדה למינוי שופטים ויו”ר משותפת לשדולה למען אנשים עם מוגבלות שיזמה את המפגש: “המסר המרכזי הוא שאנשים עם מוגבלות יכולים לכהן בכל תפקיד, גם בתפקידים בכירים במערכת המשפטית. מקווה שבסוף התהליך נשלב במערכת המשפטית שופטים עם מוגבלות.”

 

השופט ריצ’ארד ברנשטיין, אשר מונה לאחרונה לשופט העליון העיוור הראשון בארה”ב, לאחר שנבחר על ידי 1.5 מיליון איש במדינת מישיגן למשרה הרמה, ניפגש בכנסת עם חברי הועדה למינוי שופטים וחברי השדולה למען אנשים עם מוגבלות בכנסת.

 

הפגישה התקיימה ביוזמת ח”כ נורית קורן (ליכוד), חברה בוועדה למינוי שופטים ויו”ר משותפת לשדולה לאנשים עם מוגבלות שביקשה לאחרונה משרת המשפטים ונשיאת בית המשפט העליון לדון בנושא שילוב שופטים עם מוגבלות וקביעת קריטריונים לבחירתם לכהונה במערכת בתי המשפט בישראל.

סגנית יו”ר הכנסת, ח”כ נורית קורן: “התרגשתי מאד לפגוש את השופט ברנשטיין בכנסת ישראל. מאז ששמעתי על בחירתו לשופט העליון העיוור הראשון בארה”ב, ביקשתי שיגיע להיפגש עם חברי הועדה למינוי שופטים וחברַי לשדולה לשילוב אנשים עם מוגבלות”.

בנוסף הוסיפה ח”כ קורן: “מערכת בתי המשפט, כנושאת את דגל הצדק והשוויון, ושעיני כל אזרחי ישראל נשואות אליה, ראוי שתהיה חלק משמעותי בהובלת מהלך שילוב אנשים עם מוגבלות במוסדותיה וזאת על מנת להביא לייצוג הולם של כל המגזרים בבתי המשפט בישראל”.

 

ח”כ נורית קורן היא אחת מיוזמות החוק לשילוב אנשים עם מוגבלות בחברה ובתעסוקה שעבר במושב הכנסת הקודם בקריאה טרומית ויעלה בשבועות הקרובים לקריאה ראשונה. במסגרת החוק יחויבו משרדים ציבוריים וממשלתיים לשלב אנשים עם מוגבלות. מלבד התרומה החשובה למיליון וחצי אנשים עם מוגבלות החיים בישראל ובני משפחותיהם, שילובם של אוכלוסייה זו בתעסוקה בישראל תכניס מעל 5 מיליארד שקלים לקופת המדינה.

למפגש הגיעו חברי הועדה למינוי שופטים, ביניהם גם שרת המשפטים, אורן הלמן, מקהילת סיכוי שווה וחברי השדולה למען אנשים עם מוגבלות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חוגגים מימונה בעפולה

אריק זיו ויזר

מזל טוב לביטן

עינר אביב

הראשון לציון מעל החוק

אריק זיו ויזר

כהן לביבי : פתור המשבר בבתי החולים

אריק זיו ויזר

תיעוד – אלימות קשה בחוות גלעד

אריק זיו ויזר

דיקסי זו לא מסעדת יוקרה בתל אביב

אלי חזן
דילוג לתוכן