32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
ח"כ רובי ריבלין

יו"ר הכנסת מזהיר מפני מלחמת אחים:דווקא כשהרוחות מתלהטות- לשמור על טוהר המאבק

דברים שנושא הערב   במרכז מורשת בגין, באירוע השקת הספר "רק לא מלחמת אחים", העוסק בתקופת ה"סזון", ידגיש ריבלין: מהלכים מדיניים – לא על חשבון אחדות החברה הישראלית יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, מזהיר מפני גלישה מסוכנת לעימות חברתי פנימי בישראל, וקורא למקבלי ההחלטות לקחת בחשבון את השלכותיהן של תכניות מדיניות על עתיד החברה בישראל. "בכל תכנון מדיני ואסטרטגי ארוך טווח, חשוב להביא בחשבון לא רק את שרטוט גבולותיה העתידיים של ישראל, אלא את קווי המיתאר העדינים של המירקם החברתי, ולשמור מכל משמר לבל ייפרמו", הדגיש ריבלין.

את הדברים ישא יו"ר הכנסת הערב (א') באירוע במרכז מורשת בגין בירושלים לרגל השקת ספרו של חגי סגל "רק לא מלחמת אחים". הספר עוסק בפרשת מותו של המסתורית של הדוד, איש האצ"ל ידידיה סגל, שנחטף בידי ההגנה ולפי הטענות גם נרצח על ידם. בדבריו עומד ריבלין על לקחי תקופת הסזון ואלטלנה, וקשר בין התגובה המאופקת של מנחם בגין, שהתנגד בכל מאודו למלחמת אחים, לבין ימינו אלה.

"אנחנו נמצאים שוב, לצערנו, בתוך מערבולת מדינית, המביאה איתה סערת רוחות לא פשוטה", דברי ריבלין. "הרוחות המנשבות מוושינגטון ומקהיר, עלולות להביא בסופו של יום גם לרוחות רעות בתוכנו, שסימנים מקדימים להם אנחנו כבר מתחילים לראות. רוחות של מתיחות, שעלולות כמעט באחת להפוך מחלוקות לגיטימיות לעוינות של ממש, למאבק "על כל הקופה", של מי שאין להם מה להפסיד, בשם אידיאולוגיה מוחלטת."

ריבלין מוסיף כי "עמדה צודקת ככל שתהיה, צריכה לקחת בחשבון גם את דרכי המאבק: לזכור היטב את מה שעוללה אלטלנה, ובעיקר את הדרך האצילית שבה הגיבו לכך אנשי האצ"ל. לזכור את המאבק המר בגוש קטיף, ואת הדרך הממלכתית, המכובדת, שבה ניהלו את מאבקם הצודק. כולנו חבים חובת זהירות, דווקא כשהעמדות מתחדדות, כשאנחנו בטוחים שהמאבק הוא מאבק של "להיות או לחדול". תמיד, בכל הנסיבות שעוד יזומנו לנו, נעדיף להיות, ולא חלילה לחדול!".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דברי יושב ראש הכנסת באזכרה למלחמת ששת הימים הר הרצל

אריק זיו ויזר

ריבלין ליו"ר הפרלמנו האיטלקי: הקהילה הבינ"ל דוחפת את טורקיה אל "ציר הרשע"

אריק זיו ויזר

ועדיין משטים בהם מאת:רובי ריבלין

אריק זיו ויזר

ח"כ ריבלין אמר על הרב רביץ המנוח:

אריק זיו ויזר

הכישלון של קדימה/מאת: רובי ריבלין

אריק זיו ויזר

הכנסת צפויה לאשר חנינה ממלכתית על רקע ההתנתקות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן