20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

יו”ר הכנסת מבקש לעכב את היוזמה להרחבת סמכויות השוטרים לחיפוש גופני

ריבלין ליועמ”ש: להוציא את הרחבת סמכויות החיפוש מחוק ההסדרים
משרד המשפטים: שוקלים להוציאו כבר בימים הקרובים

יו”ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין פנה אמש (ב’) ללשכת היועמ”ש לממשלה, בדרישה להסיר את התיקון המרחיב את סמכויות החיפוש המוקנות לשוטרים, מהצעת חוק ההסדרים.
 
לדברי ריבלין, “הצעת חוק ההסדרים הנוכחית חצתה את כל הגבולות. לא ייתכן שחוק ההסדרים יכלול תיקונים בחוק הפלילי, ויותר מכך, כאלו שהם בעלי השלכות קשות על זכויות אדם יסודיות, עם או בלי קשר לתקציב. הכרעות בסוגיות מעין אלו חייבות להתקבל במסלול חקיקה רגיל ובדיון ציבורי רחב ולא במהלך חטוף. לא אניח את הצעת חוק ההסדרים במתכונתה הנוכחית על שולחן הכנסת.”
 
היועץ המשפטי של הכנסת, עו”ד איל ינון, שמנהל את המגעים מול משרד המשפטים מטעם יו”ר הכנסת, הודיע לריבלין הבוקר (ג’), כי בעקבות פנייתו, שוקלים במשרד המשפטים להסיר את התיקון מהצעת חוק ההסדרים כבר בימים הקרובים.
 
עפ”י התיקון לחוק שפרסם משרד המשפטים, יוענקו לשוטרים סמכויות מרחיקות לכת לערוך חיפוש בגופו של אדם, במקומות המועדים לאירועי אלימות. המשטרה תהיה רשאית לערוך חיפוש על גופו של אדם, גם ללא חשד מוקדם כי אותו אדם נושא על גופו נשק וגם בהיעדר ראייה ממשית לכך שהאדם ביצע עבירה. בנוסף, מאפשר התיקון להקנות סמכויות שלטוניות מובהקות, כמו עיכוב ואף שימוש בכוח, לפקחים עירוניים, אשר בניגוד לאנשי משטרה אינם בעלי ההכשרה המשפטית והמעשית הנדרשת, ואינם מפוקחים על ידי מח”ש.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

העצמאות של קיש

אריק זיו ויזר

עסקת שליט : בכייה לדורות או ניצחון הישראליות ?

אריק זיו ויזר

עץ אשוח יוצב בכנסת ?

אלי חזן

12 הרוגי מלכות לא נפלו לשווא

מהפכה בפנסיית אנשי הקבע: יוכלו לעבור בכל עת מקרן פנסיה אחת לאחרת

אריק זיו ויזר

ח”כ רגב פועלת לחיזוק המשילות

אלי חזן
דילוג לתוכן