24.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

יו”ר הכנסת והשופט בדימוס מישאל חשין יחדשו מחר את החוג למקרא בכנסת

החוג מיועד לחברי הכנסת ולעובדי המשכן , ויעבירו אותו במשותף הפרופסורים יאיר זקוביץ’ ואביגדור שנאן מהאוניברסיטה העברית

יו”ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, והמשנה לנשיא ביהמ”ש העליון בדימוס, מישאל חשין, יפתחו את החוג למקרא שיחדש מחר (ג’) את פעילותו בכנסת (19:00, אולם ההרצאות “גליל” במשכן, שידור ישיר בערוץ הכנסת).
לפי שעה מתוכננים ארבעה מפגשים שכל אחד מהן יעסוק בדמויות המקראיות: אליהו הנביא, יהושע ורחב, יעקב ועשו ושמשון. את החוג יעבירו במשותף הפרופסורים יאיר זקוביץ’ ואביגדור שנאן מהאוניברסיטה העברית, שניהם מן המנוסים והבקיאים שבמלומדים בני זמננו בתחום המקרא והספרות העברית.

עם פתיחת החוג אומר יו”ר הכנסת: “הטקסט המקראי הקדמון קיבל את עיקר עצמתו ואת עיקר הרלוונטיות והחיות שלו על רצף הדורות, מבעד לרעיון שהתוו חכמי ישראל בכל הזמנים. הם חתרו ללא לאות כדי להבליט את האקטואליות של הטקסט המקראי, ולא להזניח את סיפורי המקרא בידיהם של ארכיאולוגים וחוקרי עתיקות.
אחד הביטויים בעלי העוצמה לכך היא הקריאה של הא-ל ליעקב לשוב אל ארץ מולדתו. זהו צו היציאה מן הגלות והעליה לארץ שהפך מחייב לדורות. זו תכליתו של חוג המקרא הזה: לקרוא וללמוד את התנ”ך, אז ועכשיו, כ”סימן לבנים”; כטקסט, שממנו אנחנו יכולים, וחייבים, לשאוב השראה, לחיינו האישיים והלאומיים”.

פרופ’ יאיר זקוביץ’ הוא פרופ’ מן המנין בחוג למקרא באונ’ העברית.
פרופ’ אביגדור שנאן הוא פרופ’ מן המנין בחוג לספרות עברית באונ’ העברית.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דנון : צה”ל כשל בטפול באתיופים”

אריק זיו ויזר

ריבלין: הגיע הזמן שהעיסוק בזכויות אדם לא יישאר נחלת השמאל

אריק זיו ויזר

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה: סנקציות למחרימי ישראל

הקו הישר של מיקי איתן ?

אלי חזן

אקוניס : הבחירות יכולות להתקיים כבר בתחילת 2013

אלי חזן

ח”כ אלקין ואקוניס מורידים את המסכה של ליבני

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן