22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

יו"ר הכנסת העביר מכתב הח"כים לאובאמה: הגיעה העת לשחרר את פולארד

במלאות 25 שנה לישיבתו של פולארד בכלא האמרקאי ריבלין שיגר את מתב ועליו חתומים יו"ר מרוב סיעות הבית

ריבלין שיגר פניה גם לראשי הקונגרס בארה"ב ולתובע הכללי: "מצבו של פולארד מידרדר, בכירים אמריקניים כבר קראו לשחרורו, בהם סגן שר ההגנה לשעבר שהצהיר כי המידע לגביו היה שגוי; הציבור בישראל חש כי הוא מופלה לרעה. צעד זה יהיה אות כבוד  לחברה האמריקנית"יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, שיגר היום (ד') מכתב לנשיא ברק אובאמה, עליו חתומים יושבי ראש רוב סיעות הבית המייצגים 109 ח"כים, ובו קריאה לשחרר את ג'ונתן פולארד. בפנייתו לנשיא אובאמה, שהועברה גם לראשי שני בתי הקונגרס ולתובע הכללי, מציין ריבלין: "המכתב, החתום ע"י ראשי 9 סיעות ומייצג 109מתוך 120 חברי כנסת, מבטא את עמדת הרוב המכריע של הציבור הישראלי, התומך בשחרורו הדחוף של פולארד. כיו"ר הכנסת, אני רואה זאת כחובתי, כי שעומד בראש נציגי הציבור הנבחרים, להביא מכתב זה לתשומת לבך".
"לפני שבועות אחדים מלאו 25 שנים לישיבתו בכלא של הסוכן הישראלי ג'ונתן פולארד, שהינו אסיר אמריקני", כותבים הח"כים. "מזה זמן רב משמיעים גורמים אמריקניים את קולם בזכות שחרורו, לאור חוסר הפרופורציה שבין מעשהו לבין עונשו, בהשוואה לגזרי דין דומים שניתנו למי שריגלו עבור מדינות ידידותיות. לא מעט חברי קונגרס כבר הצטרפו לקריאה לקצוב את עונשו", כותבים חברי הכנסת לאובאמה.
"כידוע לך, מדינת ישראל קיבלה אחריות מלאה על מעשיו וכבר התנצלה עליהם. אפילו בכירים בממשלך, בהם סגנך, ג'ו ביידן ועוזרך לשעבר, דניס רוס, הביעו בעבר את עמדתם, כי על פולארד להשתחרר. אנו חשים חובה להביא לידיעתך, כי אזרחים בישראל חשים כי הוא סובל מאפליה ביחס למרגלים אחרים שנתפסו בארה"ב. הדבר מעיב על הידידות האמיצה בין המדינות, והציבור הישראלי רוצה בכל מאודו לשנות זאת. בנוסף לכך, מצבו הבריאותי של פולארד מידרדר והוא נמצא בסכנה "אין ספק כי 25 שנים בכלא הם די והותר כדי למיצוי הדין עמו, והגיעה השעה לשחררו מיד" מציינים הח"כים. הם מזכירים גם דברי סגן שר ההגנה האמריקני לשעבר, לורנס קורב, שהצהיר כי העונש שנגזר על פולארד היה מבוסס על מידע מוטעה, וקרא לשחררו מיד."אדוני הנשיא, חילוקי דעות מקובלים בין מדינות, ואין זה סוד שישנם פערים בינינו גם כעת. אבל לעולם כנראה לא תהיה מחלוקת על כך, שאין להחזיק אדם במאסר אפילו שניה מיותרת, בעוון מעשה שלא ביצע. אנחנו כותבים לך בשם הציבור בישראל ובשם כל מי שהצדק והמצפון נר לרגליו. אנא, השב לפנייתנו בחיוב, סיים את עונשו של פולארד והנח לו לשוב ולהתאחד עם רעייתו ובנו, ולהעביר את שארית ימיו כאדם חופשי, אחרי שללא ספק מילא את חובו לחברה האמריקנית. צעד כזה יהיה ללא ספק אות כבוד שיציג את האומה האמריקנית כדמוקרטיה ליברלית, ויוכיח לעולם כי ארה"ב דבקה בערכי הצדק והשוויון".
תשעה יושבי-ראש של רוב סיעות הבית חתמו על המכתב בשם חברי הכנסת: דליה איציק (קדימה), זאב אלקין (ליכוד), רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), שלום שמחון (עבודה), אברהם מיכאלי (ש"ס), מנחם מוזס (יהדות התורה), יעקב כץ (האיחוד הלאומי), זבולון אורלב (הבית היהודי) ואילן גילאון (מרצ).



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מי שחלם. נאום יו"ר הכנסת בערב יום העצמאות 2013

אלי חזן

נאום בכורה של ח"כ ציון פיניאן

אריק זיו ויזר

שר האוצר אישר כרית בטחון בהיקף 2.5 מיליארד שקלים לקרנות הפנסיה הותיקות המאוזנות

אלי חזן

סיעת הליכוד זוכרת את בגין במרכז לזכרו

אריק זיו ויזר

ד"ר גבי אביטל יתמודד בפריימריס הקרובים בתנועת הליכוד

אלי חזן

מלך ניגריה אורח של ח"כ איוב קרא בכנסת

דילוג לתוכן