25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

יועלה גיל בעילה אסורה בהסכמה מגיל 14 לגיל 16

הצעת החוק של ח”כ כרמל שאמה נהוגה ברוב מדינות העולם

ח”כ כרמל שאמה הניח אתמול יום ד’ 26.5.2010 הצעת חוק במסגרת תיקון לסעיף 345לחוק העונשין התשל”ז-1977.

הצעת החוק קובעת לעלות את גיל הבעילה האסורה בהסכמה מגיל 14 לגיל 16, עוד קובעת הצעת החוק כי בעילה אסורה בהסכמה מתקיימת  בין גיל  16 ל- 17  כאשר הגבר\האישה מבוגרים ביותר מ-10 שנים.

 

מטרת הצעת החוק היא להנהיג נורמה חוקית וקוד מוסרי ע”מ לצמצם ככל שניתן תופעות של הפקרות מינית עד כדי מקרי קצה שהתרחשו לאחרונה בבתי הספר של מקרי אנוס ומין קבוצתי.

 

מתוך דברי ההסבר להצעת החוק :”ככל שמתחילים לקיים יחסי-מין בגיל צעיר יותר, כך גדלים הסיכונים הפיזיולוגיים והנפשיים הכרוכים בכך. חמור מכך, הדבר משאיר לבני הנוער יותר שנות התבגרות, והם עלולים לפתח התנהגויות מיניות מסוכנות. הגיל הקבוע כרגע בחוק הוא מוקדם מדי. אסור לשכוח שילדים הם עדיין ילדים עדיין בגיל 14″.

 

ח”כ שאמה:”שבוע שעבר חגג בני הבכור, פיני, יום הולדת 14. כאב אני נחרד רק מלחשוב שילדים וילדות בגילו מקיימים יחסי מין, רק המחשבה שהמסר של ספר החוקים בישראל מתיר זאת מחייב נקיטת פעולה גם אם אין הכוונה להיכנס למיטה של נוער ישראל ובטח לא להעניש, המסר שהדבר אסור וטומן בחובו גם סכנות הוא דבר חשוב ובעל משמעות.בעולם של הכרויות אינטרנט ושל נורמות בילוי ושתייה ליברליות יש מקום להתערבות פטרנליסטית מכוונת. תיקון נוסף נועד לאסור את המצב שכיום החוק מכיר ביחסים מיניים בין נערה בת 16 ויום לבין גבר בן 40 זה מצב עולם בלתי נסבל שאף אחד לא יכול לקבל ולעכל בטח אם מדובר בנערה הקרובה לליבו.

דרך המלך לטיפול בבעיה היא כמובן חינוך והסברה אך לנורמה חוקית יש את ההשפעה הייחודית שלה ולראיה הנורמות שקבעו רוב המדינות הנאורות בעולם, חופש המיניות אינו בהכרח החופש להפקרות”

 

המצב החוקי כיום:

 

  1. קטינה/ קטין מתחת לגיל 14 – אין לעולם הסכמה, עפ”י החוק  זה אינוס, העונש הוא עד 16 שנים (בנסיבות מחמירות אפשר אפילו עד 20 שנה). כאשר הקטין\קטינה מתחת לגיל 12, אי אפשר להעמיד אותם לדין כי גיל האחריות הפלילית הוא מעל 12. יצוין שבמקרים נדירים שבהם יש פער גילאים בין הנער לנערה (לדוגמא נער בין 13 וילדה בת 9) יש סיכוי שיגישו כתב אישום. במקרים אחרים אם רואים שהקטין\קטינה זקוקים לטיפול של הרשויות (פקידי סעד וכדומה), עלולים להגיש כתב אישום רק כדי לערב את רשויות הרווחה (בדרך כלל לא מרשיעים כך שלא יהיה לו רישום פלילי בגלל זה).
  2. בין 14 ל- 16 – כאשר הגבר מבוגר ביותר מ-3 שנים מהקטינה/קטין. עפ”י החוק בעילה אסורה בהסכמה והעונש הוא עד 5 שנים.
  3. בין 16-18 אם יש יחסי מרות – עפ”י החוק בעילה אסורה בהסכמה , העונש עד 5 שנים.
  4. מעל גיל 18  אם יש יחסי מרות – עפ”י החוק  בעילה אסורה בהסכמה, העונש הוא עד 3 שנים.

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ועדת הבריאות אישרה – מבוטחי קופות החולים יוכלו לעבור קופה פעמיים בשנה

אריק זיו ויזר

יו”ר הכנסת לראשי פרלמנטים באירופה: לא שלום עכשיו, רוצים שלום לדורות

אריק זיו ויזר

יו”ר הכנסת העביר מכתב הח”כים לאובאמה: הגיעה העת לשחרר את פולארד

אריק זיו ויזר

ח”כ רובי ריבלין במליאת הכנסת:

אריק זיו ויזר

אקוניס מעלה את בעיית הרכבת בכנסת

אריק זיו ויזר

“אסור שהדסה תיסגר”

אלי חזן
דילוג לתוכן