21.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

יוסי ביילין, זה בשבילך

עשרים שנה חלפו, מאז רקחתם באוסלו את הסכם הדמים. עשרים שנה יוסי, ועדיין אינך קולט. את הקווים האדומים שלך צבעת בוורוד, מה שגרם לידידך הפלסטינים, להביא לפגישות איתך קופסת וזלין. תסתכל על הסרטונים מהארכיון- אולי תבין למה…


אם הייתי חבר קרוב שלך, הייתי אומר לך: יוסי, אולי די? 20 שנה חלפו מאז הניסוי הזה שעשיתם באוסלו, עד עכשיו- כלום. נאדה. שום דבר. באותו זמן שהמנהיגים הפלסטינים עשו תרגילי התחמקות, אתה והחברים שלך שוטטתם ברחבי הגלובוס במטרה אחת: לשכנע כמה שיותר תמימים שהשלום אפשרי.

 

למרות שנקודת המוצא של הסכסוך מחזרת אחריך- אתה נמלט מפניה. פסיכולוגים מכנים זאת “הדחקה”. יוסי תפנים!- הפלסטינים רואים ביהודים גזלני אדמתם! הם רוצים אותה בחזרה. זאת הסיבה שהם מחנכים את ילדיהם לא לוותר. לא תמצא ביניהם כאלה שיסכימו להגדרת ישראל כמדינת העם היהודי, אפילו לא בקרב המנהיגות של ערביי ישראל.

אתה בטוח שאם מנהיגי ישראל יאמצו את ההמלצות שלך- זה יקרה. הפלסטינים רואים בך סוכן רפיון ישראלי, שפועל בשירות ההסברה שלהם. כדי להטעין אותך באנרגיות, הם מדברים בשני קולות. הניסיון לימד אותם שאתה וחבריך לא קולטים את המסרים על פלסטין הגדולה, רק בגלל המסר ההפוך.

יצחק רבין כינה אותך בעבר “פודל” של פרס. במבחן התוצאה, הכינוי שהולם אותך יותר הוא: “חתרן בלתי נלאה”. פרס חתר ללא לאות לכבוד ושררה, ואתה חותר ללא לאות אל הכלום. 20 שנה של כלום- ועדיין אינך קולט. הנלאות שלך עושה אותך פתטי. יוסי, אתה לא בכיוון.

אני יודע שאין אדם על כדור הארץ שיכול לשכנע אותך לעצור רגע ולעשות חשבון נפש. אלה שיש להם השפעה עליך, חושבים כמוך, ואלה שרואים בך איש פתטי- לא נחשבים בעיניך. מהסיבה הזו החלטתי להעמיד מולך מישהו שרבין לא העריך, אבל אתה מאוד מוקיר, מעריך ומכבד. קוראים לו יוסי ביילין. הלכתי לארכיון.

אחרי שתראה את הסרטונים, תבין שאת הקווים האדומים שלך צבעת בוורוד, מה שגרם לידידך הפלסטינים, להביא לפגישות איתך קופסת וזלין…

 

לסרטונים ולמאמר המקורי של נרי אבנרי לחצו כאן 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אין צדק בעולם! (גרסת המלפפון) / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

כה אמר מנהיג העדר

אריק זיו ויזר

כל מזיק, מלך

אריק זיו ויזר

מתי הצביעות לגיטימית

אריק זיו ויזר

השופטים יישמו את העצה של קצב

אריק זיו ויזר

והטיפש בעת ההיא יפטפט

אלי חזן
דילוג לתוכן