32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

יום השביעי של פסח – מידה כנגד מידה

יום השביעי של פסח הוא יום טביעתם של פרעה וכל חייליו בים סוף.

פרעה והמצרים התחרטו על ששלחו את בנ"י ממצרים והחליטו לרדוף אחריהם ולהשיבם למצרים שוב להמשך העבדות. בנ"י  נכנסו לחרדה גדולה , משה מעודד אותם ואומר להם לא תוסיפו לראות את מצרים עוד עד עולם. ה' עומד לעשות נס שדבר כזה עוד לא היה בטבע שבנ"י ישראל יעברו בתוך הים היבשה .

כל המצב הזה שעם ישראל יוצאים למדבר והם מבולבלים בתוך המדבר ואינם יודעים לאן ללכת ,מצד אחד המדבר,  לפניהם הים ומאחוריהם המצרים ,מצב זה מכניס אותם לייאוש ולמהומה רבה ואובדן דרך ,להם נראה מצב אבוד.

כל המצב הוא לגרום ולמשוך את המצרים אל מותם לרדוף אחרי בנ"י מתוך מטרה להעניש את המצרים במידה כנגד מידה ,על זה שהטילו את הזכרים של עם ישראל אל היאור, העונש הוא שהזכרים מבחר הצבא המצרי וכל המונו יקבל את עונשו במים ,יש דין ויש דיין בעולם .

בין מחנה ישראל ובין מחנה המצרים הפריד עמוד הענן  ולעם ישראל עמוד הענן מאיר להם את הדרך ,כשנבקעו מים ים סוף עם ישראל עוברים ביבשה בתוך הים!.

במחנה המצרים הייתה מהומה רבה , המצרים היו המומים מפוחדים המומים ממה שראו עיניהם בלילה הזה מרוב הבלבול נכנסו אל תוך הים ומצאו את מותם בדרך שנהגו בבנ"י  ישראל.

אחרי זה שרו בנ"י ישראל ומשה את שירת הים זהו שיר הודיה לה' על הצלתם .

יש כאן מסר עמוק לעם ישראל גם אם אנו נמצאים במיצר ללא דרך וכיוון וכל הדרכים סגורות ואין דרך לישועה ,הבלתי אפשרי הוא הזמן האפשרי להתרחשות הנס ויש תיקווה ,בקצה המנהרה יש אור ,ואל לו לאדם להתייאש אפילו חרב מונחת על צווארו אל יתייאש מהתקווה ,תשועת ה' כהרף עין, עם ישראל חי מזה דורות מעל הטבע .

חג שמח לבית בית ישראל

לכל חוגגי המימונה תרבחו תיסעדו

אלי כהן מירושלים עיר הנצח

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ציפי לבני – פתולוגיה של טפילות פוליטית

אריק זיו ויזר

מבנציון ועד בנימין – לא קם כנתניהו

אריק זיו

פרשת ויקרא- טהרת החינוך

אלי כהן

השטרות החדשים – הבעיה האמיתית

אריק זיו ויזר

השלום שמעבר לפינה

אלי חזן

אבל כבד בליכוד : נפטר דוד עמר

ליכודניק
דילוג לתוכן