18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

יום החיילות של ד”ר ברקו בכנסת

יום הצדעה לנשים בצה”ל ובכוחות הביטחון – “בנות חיל” – מתקיים היום בכנסת ובשעה זו מתקיים האירוע המרכזי באודיטוריום שילנסקי בכנסת בנוכחות מאות קצינות וחיילות מכול זרועות הביטחון. האירוע, ביוזמת ח”כ ענת ברקו, מתקיים במעמד ראש הממשלה ח”כ בנימין נתניהו, יו”ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין ונשיאת בית משפט העליון הגב’ מרים נאור שנושאת כעת דברים בנושא “העצמה נשית”.

 

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה על נס את תרומת החיילות בכול זרועות הביטחון:  “אתן ההוכחה למהפכה, אין מילה אחרת, שמתרחשת היום בצה”ל, ולשיוויון בנטל שאנו מאמינים שיבוא גם אם ייקח לו עוד קצת זמן. ההיסטוריה של העם היהודי מלאה בנשות מופת וכך אתן היום. אני נפעם, בסיורים רבים שאני מקיים, מהמקצוענות, הנחישות והיכולות של החיילות. באוויר, ביבשה ובים, כך בכול חיילות צה”ל. עברנו שנה קשה מאד וראינו לוחמות ושוטרות שהצילו חיי אזרחים ולוחמים אבל גם שילמו בחייהן. כך למשל לוחמת מג”ב הדר כהן שנפלה בשער שכם כשהצילה אזרחים רבים ואת חברותיה בפיגוע טרור. בשם עם ישראל כולו אני מודה לכן על תרומה באמת יוצאת דופן. אנחנו מצדיעים לכן. אתן הרמטכ”לים בעתיד”, אמר ראש הממשלה נתניהו.

 

יו”ר הכנסת יולי יואל אדלשטין אמר: “ערכו של יום זה למען החיילוֹת הוא באמירה ששום דבר אינו מובן מאליו; שעשינו כברת דרך משמעותית בהשתלבות החיילות, אך יש עוד לאן לחתור”. יו”ר הכנסת אדלשטיין ביקש להפנות זרקור לעלייה הדרמטית בהיקף הגיוס של החיילות הדתיות לצה”ל. “דווקא כאדם דתי אני מוצא לנכון לקרוא לרבני הציונות הדתית וְלִמחנכיו: אל תעמדו בדרכן של הבנות המתגייסות! להיפך: חזקו אותן, עודדו אותן לשרת את המדינה בדרך המשמעותית ביותר שבה יבחרו; תנו להן את ברכת הדרך! אל תתכחשו למציאות יפה זו;

היו גאים בבנות הללו, בחיילות שלנו. אני משוכנע, שממהלך כזה ייצאו כל הצדדים נשכרים”, אמר יו”ר הכנסת אדלשטיין.

 

יוזמת היום ח”כ ענת ברקו: “חיילות ממלאות היום את הכנסת בכול צבעי המדים והמראה מפעים. ערך השוויון הוא כמובן חשוב, אבל האמת היא שאי אפשר לוותר עליכן. אף אחד לא עושה טובה בשילוב חיילות בכול תפקידי הלוחמות ובקורסי צה”ל הבכירים ביותר”.

במהלך האירוע יתקיים פאנל בהנחיית הכתבת הצבאית של רשת ב’ כרמלה מנשה עם שש לוחמות בנושא “שירות משמעותי בצה”ל ומערכות הביטחון”.

 

במהלך הבוקר גם התקיימו שתי ישיבות בוועדות הכנסת בנושא זה:

 

ועדת חוץ וביטחון קיימה דיון בנושא הערכה לתרומת הנשים בצה”ל.

ועדת החינוך, התרבות והספורט – הכנת חיילות לשירות בצה”ל ובכוחות הביטחון.

 

אנא עיינו בהודעות דוברי וועדות הכנסת בנושא זה.

 

נושא “בנות חיל” יעלה לדיון גם במליאת הכנסת, במסגרת הצעות לסדר היום.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דנון מבקש לצנן את השחיתות בכדורגל הישראלי

אלי חזן

אקוניס ממשיך להנציח את מורשת בגין וז’בוטינסקי גם במשרד המדע

עינר אביב

נפטר סגן יו”ר הכנסת לשעבר גדעון גדות

אלי חזן

דנון קוטע אלכוהול

אלי חזן

ארדן צדק השילוט בנתיבי אילון מסכן חיים/מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

המסמרטט – בן זאב

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן