20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בליכוד

יוזמה מדינית במסדרונות קלאב הוטל?

מפגש אקראי ב'ליכודיאדה' חשף קשר מרתק בין המגזרים לבין מפלגת השלטון

 

 

את הסיפור של נעמה כנראה שלא שמעתם. שכן מדובר בדמות שמעולם לא הייתה פעילה פוליטית עד שהפיגוע האחרון בבאר-שבע בו נרצח ידיד של בתה, רועי לוי ז"ל, הצליח לשנות את מסלול חיה.

 

בשעות אחר הצהריים, בחצר של מלון קלאב הוטל בו מתקיימת ה'ליכודיאדה',  ישבתי לשיחה מעניינת עם מי שמשקיעה זמן וכסף רב על קידום התהליך המדיני. ללא לוביסטים, ללא יחצנים כשרק מוטיבציה אדירה מניעה אותה.

"אני שגדלתי ברחביה, בת לדיקן הפקולטה לרפואה שעזר לסטודנט דרוזי להתקבל ללימודי רפואה לאחר שסורב, מכירה מקרוב את הקשר שבין המיעוטים בישראל" היא מספרת ונזכרת.
"האמצעי לפתרון הסכסוך חייב להיות כלכלי. ברגע שניתן להם (לערביי השטחים) אפשרות כלכלית מחוץ לתחומי ישראל, הם יעדיפו לעזוב מרצונם ולבנות חיים"

 

לאחר הטראומה שחוותה יחד עם בתה כשנרצח רועי לוי ז"ל אותו הכירה באופן אישי, החליטה נעמה לנסח תכנית מדינית שנפרשה על 50 עמודים עם צעדים ברורים ומדוייקים. את תקציר התכנית היא מקדמת כעת במישור הפוליטי וכך למעשה הירה את ג'יהאד מוסטפא, סגן אלוף במילואים, ודמות דומיננטית בקרב הדרוזים.

 

נעמה, שבשנים האחרונות עסקה ביוזמות נדל"ן, הבינה שמדובר בתחום שונה וחדש בו נצרכים כישורים פוליטיים וקשרים לא מעטים כדי לקדם יוזמות חקיקה ובמיוחד יוזמות מדיניות. על הפערים האלה מגשר ג'יהאד מוסטפא.

"הם מעוניינים בחיים אחרים, אני אומרת בוא ניתן להם, אבל מחוץ לגבולות ישראל" אומרת נעמה ומסבירה את החיסכון האדיר במשאבים שהולכים ברובם לתחום הביטחון כשחלקם יכולים להיות מושקעים ביישום תכניתה.
"במחיר של טיל אחד מתוחכם שלנו, אפשר לממן 4 משפחות שיעזבו את ישראל"
-זה נשמע כמו טרנספר, הגבתי
"אני לא מעוניינת לגרש אף אחד בכוח. והדגש הוא על יישום התכנית בקרב הדור הצעיר. שבני השמונים ישארו איפה שהם, לא הם מהווים סכנה"

NAAMA

 

על התכנית המדינית של נעמה אדלר, אני מניח שעוד נשמע בעתיד בוריאציה כזו או אחרת. הגם שה'ליכודיאדה' היא הזדמנות נהדרת להכיר ולהציג את התכנית לשרים ולחברי הכנסת. האפשרות הזו, בה יכול האזרח הפשוט להתחבר לנבחרי הציבור ולהציג את משנתו – היא זו שהופכת את הליכוד ליותר מסתם מפלגה.

 

כשמביטים על השיח הפורה בתוך הליכוד ועל הקשר בין פעילים שונים ניתן להבחין בתופעה מבורכת שהולכת וגדלה. התסיסה החיובית שהחלה במערכת הבחירות האחרונה איננה עוצרת ועל כך ניתן רק לברך ולאחל שתמשיך.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אגף קשרי חוץ מציג : סדנת הסברה

אריק זיו ויזר

יוסי אחימאיר, אופיר כץ, מיכאל לב ורפאל גרסון חוגגים יום הולדת

אלי חזן

הליכודניקים החדשים והגזענות הישנה של מפא"י.

אריק זיו ויזר

אקוניס עם השומרונים בשומרון

אריק זיו

מי כאן הפרוטקציונר ומי כאן הנפוטיסט?

אריק זיו ויזר

אופיר אקוניס תוקף את ההסתה של השמאל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן