27.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
הפסקול של מלחמת השחרור

טענה: אייל ינון הכשיר את המינויים הפוליטיים של עמרי שרון / סופיה רון-מוריה – מקור ראשון

ינון, המועמד כעת לתפקיד היועץ המשפטי של הכנסת, שימש בתקופת ההתנתקות סגן היועץ המשפטי במשרד ראש הממשלה. בתפקידו זה אישר את המינויים השנויים במחלוקת של שרון הבן במועצות הדתיות, שחולקו בין חברי מרכז הליכוד בשבועות הקרובים עומד יו”ר הכנסת רובי ריבלין למנות יועץ משפטי לכנסת. מי שנחשב כמועמד המוביל לתפקיד הוא מזכיר הכנסת הנוכחי, אייל ינון. תכנית המינוי הזאת כבר מעוררת ביקורת אצל אנשי ימין הטוענים כי ינון היה מעורב בפרשה בעייתית, פרשת המינויים שביצע עמרי שרון במועצות הדתיות.
לאחר פירוק משרד הדתות, בהתאם להסכם הקואליציוני בין הליכוד לשינוי בממשלת שרון השנייה, הועברו סמכויותיו למשרד ראש הממשלה. מי שהוציא לפועל כחמישים אחוז מהמינויים למועצות הדתיות היה ח”כ דאז עמרי שרון. בנו של ראש הממשלה. לתפקידים של ראשי מועצות מונו בעיקר את אנשי הקבוצה החרדית של איציק קאופמן. בעבור הפעילים החרדים, משרה הכרוכה בהכנסה של בין 5,000 ל-10,000 שקלים בחודש הייתה בגדר הישג אדיר. מהעבר האחר, אפשרו המינויים לעמרי שרון לשלוט במרכז הליכוד, מה שסייע רבות לאביו בהעברת תכנית ההתנתקות.
ביוני 2004 דנה הוועדה לביקורת המדינה, בראשות ח”כ אמנון כהן, בקריסת השירותים הדתיים. ראש הממשלה רון הגיע לישיבה מתוקף תפקידו כשר הממונה על ענייני המשרד, והבטיח שמשרדו יטפל בבעיות.
לגבי המינויים במועצות הדתיות, אמר שרון כי הם “נבדקים ומאושרים על ידי הלשכה המשפטית במשרד ראש הממשלה”. האחראי על בדיקת כשירותם של המועמדים לתפקידים במועצות הדתיות ואשרור מינוים היה אייל ינון, סגן היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה.
המינויים שביצע עמרי שרון במועצות הדתיות עמדו במרכזה של סערה פוליטית ותקשורתית. בנובמבר 2007 קבעה הועדה לביקורת המדינה כי “במועצות דתיות רבות לא מונו בעלי תפקידים כלל, ובאחרות מונו בעלי תפקידים בעלי זיקה פוליטית לשר הממונה על משרד הדתות(…)תהליך הרכבת כמה מועצות דתיות היה פגום משום שמשקלם של בעלי תפקידים חברי מפלגת השלטון היה יותר מנציגות המפלגה הזו במועצה המקומית”. חברי כנסת רבים מתחו ביקורת על השחיתות, שנועדה להבטיח את שרידות שלטונו של שרון ולהכשיר את ההתנתקות. בשונה ממינויים פוליטיים שבוצעו בידי שרים ובכירים על מנת לבסס את מעמדם (צחי הנגבי, למשל, היה מנוע מלהתמנות לשר בגלל כתב אישום שהוגש נגדו בפרשה כזו), כאן נועדו המינויים לקדם מהלך שנוי במחלוקת, המנוגד למנדט שקיבלה מפלגת השלטון מהבוחר.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יוסי ורטר | האיום האסטרטגי החדש של נתניהו

אריק זיו ויזר

שתיקת הצבועים מול הדיקטטורים – ארז תדמור

אריק זיו ויזר

מדוע התקשורת הזרה כל כך אנטי ישראלית?

אלי חזן

טרור אקולוגי

אריק זיו ויזר

לאן נעלמו 68 מליון דולר/מאת אריק זיו

אריק זיו ויזר

מדד הפוליטיקאים ברשת – חוטובלי מפתיעה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן