19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

חניקת ברק – יומן פוליטי – אריק זיו

האם נתניהו צריך להקת מעודדות, כינוס מרכז בסוף החודש,מפלגת ביבי ברק?,המצודה לאן. ברק חונק, ביבי שותק ובוגי בולם
לא יהיה זה מופרך לומר כי אהוד ברק נכשל בהנהגת המפלגה שלו. הסקרים המעידים על היחלשות המפלגה שלו יחד עם הביקורת הלא נגמרת במפלגתו הביאו אותו לחפש מקומות בהם הוא יוכל להראות כי הוא חזק על חלשים כביכול. ברק הפך להיות חכם על המתיישבים ויוצר מצב בו כאשר הוא אינו מסוגל להנהיג את מפלגתו הוא דורס את המתיישבים. ממש תעודת כבוד בעייתית.
מאידך, נתניהו יושב ושותק כאשר רשת הביטחון הלאומית נקרעת ע”י ברק. מצד שלישי עומד בוגי שנתן גיבוי לנתניהו אך התפרעותו של ברק גרמה לו לשינוי מחשבתי ולכן כתוצאה מהתערבות בוגי משחרר אט אט ברק את עניבת החנק. 

כינוס מרכז
אחד הדברים המעניינים כיום בפוליטיקה הישראלית היא השאלה מי הלוחש על אוזנו של נתניהו בלשכת ראש הממשלה?
ביום רביעי הודיע נתניהו לבית הדין כי ב -29 לחודש יכנס את המרכז לדון בוועידה, בכפוף ללוח הזמנים של ראש הממשלה. מגישי העתירה אשר הבינו כי מורחים אותם מכיוון שהזמן החוקי לקיום ועידה הוא בחודש פברואר דורשים מבית הדין לקבל החלטה של קיום ועידה כבר בפברואר. בכל מקרה, נראה כי בסופו של דבר הקרב יעבור לשיפוט בית משפט המחוזי.
להקת המעודדות
כחמישים חברי ליכוד נכנסו לאולם ירושלים בכנסת למפגש עם ראש הממשלה. הם נבחרו בפינצטה ונדרשו לא להביך את ראש הממשלה.
כך, בתרועה גדולה עלו ושיבחו את מהלך ההקפאה. בשאר אסד – נתניהו מחכה לך בפינה. מקורב לרוה”מ אמר כי אינו מרגיש טוב כאשר יושבים באולם ומפעילים בריונים כדי לאיים על שרים וחברי תנועה. בכינוס נשמעו איומים כי יורידו את הראש לשרים שידברו נגד נתניהו. המקורב שאל : “וכי מה לנו הליצנות הזאת? הרי נתניהו מוכיח כי הוא מצליח לנווט את הממשלה, אז מה הם רוצים, שבני בגין יוכיח להם שאינו מפחד מאספסוף?
נתון מעניין חלק מאלה שתומכים שבהקפאה, היו המתנגדים הגדולים של ההתנתקות, האם זה היה אישי נגד שרון?
נתניהו יודע לנווט ואינו צריך להקת מעודדות. כל חברי הסיעה יודעים כי נתניהו הלך למהלך לא מתוך אידיאולוגיה אלא שזאת הטקטיקה כדי לשמור על מערכת טובה עם הממשל האמריקאי, שזהו ממשל אחר , וכל מהלכיו של נתניהו נועדו לרכך את פרעה החדש אובמה.

מפלגת ביבי ברק 

בסוף שבוע שעבר כתב יוסי ורטר בהארץ כי יכולה להיווצר אופציה שבבחירות הבאות תקום עוד מפלגת מרכז, שבראשותה יעמדו הצמד ביבי ברק. נושא זה היה אחד משיחות השבוע. האם זה יקרה או לא?
אין ספק כי ההקפאה והשתוללות של ברק עם צווי ההקפאה סימנו לחברים שהאופציה פתוחה. יחד עם זאת, צריך לזכור כי ארוכה הדרך לפילוג בליכוד. 

המצודה
לאון בנלולו טען השבוע כי התנאים היום לא מצריכים פעילות מפלגתית. היום זה לא כמו שהיה בעבר. המפלגות איבדו את דרכן ואין צורך בפעילות מפלגתית. תראו מה קרה למפלגת העבודה.
כאשר נשאל לאון האם צריך לבטל את המצודה ? השיב בחיוב. “ממילא הכל מת שם וחבל על הכסף. יש להקים רק מטה מפלגה ובבחירות לצאת לדרך. בכל מקרה הרי בבחירות האחרונות הן התנהלו ללא שיתוף פעולה עם השטח בליכוד”.
בכל מקרה גם השבוע לא הייתה פעילות של צעירים ונשים. 

גלעד שליט
בשבועיים האחרונים העסקה הייתה הדבר הכי מדובר בשטח. לקראת סוף השבוע התברר כי עוד פעם עשו עלינו סיבוב. כולם חיכו למוצא הפה של החמאס וכך גררו את מדינת ישראל לדיון על העסקה. התחושה שלי היא כי חבל שבמבצע עופרת יצוקה לא עמדה ממשלת ישראל על כך שהמבצע לא יפסק עד ששליט לא יחזור.
בכל מקרה מחכים ששלט יחזור.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אלוהים בחרתנו למרכז – יומן פוליטי

אריק זיו ויזר

נתניהו הלולין

אריק זיו ויזר

פרס,ברק אנטומיה של אי חקירות

אריק זיו ויזר

בשחצנות לא משקמים כלכלה – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

ארדן הקוזאק הנגזל

אריק זיו ויזר

הוא פשוט צריך ליהנות מהרגע

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן