25.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

חלק מרכזי או עשבים שוטים?

ישי אוריאל מנוער הליכוד חושב שנוער הגבעות עושה טעויות חמורות ולנו הוא מסביר מדוע

בס”ד 

לאחרונה נחשפנו לוויכוח שעלה עקב אירועי דומא, וכל העניין שבסיסו עמדה השאלה : האם נערי הגבעות הם חלק מהציונות הדתית או לא?

 

האמת היא שנערי הגבעות מעוניינים שיחשבו שהם אכן חלק מהמגזר הציוני הדתי במדינת ישראל אבל הם טועים ובגדול. מכיוון הציונות הדתית זה ממש לא קרוב למטרותיהם. מטרותיהם הם להפוך את מדינת ישראל למדינת הלכה, שבעצם כל מי שלא מסכים איתם צריך לכפות עליו את התורה שלהם, ורק כך יהיה טוב בעולם. מיותר לציין שזה כולל הרג ושנאה.

 

לדעתי, הבעיה המרכזית היא ההסתה הקטנה, שלכאורה נראית זניחה, אבל לדעתי פה קבור הכלב של כל העניין. מכיוון שברגע שיש הסתה כמו מה שקרה ב”חתונת השנאה”, ואנשי הימין הקיצוני נותנים לה לגיטימציה, זאת בעיה חמורה מכיוון שדיבורים מביאים לידי מעשים, שאחר כך כולם מתנערים מהם בטענה שהם לא קשורים לזה. אבל הקשר ביניהם הוא ברור מאוד. כי ברגע שאתה תומך בפגיעה בכל האזרחים הערביים במדינת ישראל, מיותר לציין שבהכללה מטורפת, ובטענה שכולם מחבלים, ולכן מגיע להם למות, אתה קשור בקשר ישיר למעשים של נערי הגבעות, שהם ללא ספק פגיעה בביטחון המדינה.

 

לדעתי למרות כל ההתנערות של הציונות הדתית מהם, בכל זאת נערי הגבעות צמחו מתוך החברה הציונית הדתית. כל הבעיה בנושא התחילה שפשוט נתנו להם לצמוח. כי בהתחלה הם היו כמה נערים שרק חיפשו אקשן והקמת  נקודות התיישבות חדשות. אבל מהר מאוד זה הגיע לעימותים עם חיילי צהל בפינויי אותם נקודות התיישבות לא חוקיות, ומשם זה המשיך ללקיחת החוק לידיים. שבעיניי זה הדבר הכי מזעזע שאזרח במדינת ישראל יכול לעשות. כי ברגע שהוא לוקח את החוק הוא בעצם אומר שהוא לא סומך על שום סמכות במדינה, וזה מתבטא לרוב בתג מחיר ולאחרונה לצערי גם ברצח. וברגע שיש קבוצה כזאת של אזרחים, זה יכול פשוט לפורר את המדינה.

 

משום שאם כל אחד ייקח את החוק לידיים תפרוץ מלחמת אחים שממדיה אינם ידועים, ופשוט המדינה היהודית שעליה חלמנו כל השנים תתפרק בגלל אותם אזרחים. כן, אותה מדינה שחלמנו עליה בהיותנו בגלות, ומאוחר יותר בשואה הנוראה. כי אם היו אומרים לכל אדם שהיה בשואה שעוד 70 שנה תקום מדינת ישראל בארץ ישראל, ויהודי מארגנטינה, ארה”ב ומרוקו יתפללו זה לצד זה בכותל, הוא היה פורץ בצחוק אדיר ואומר שאומר שזאת הזיה שרחוקה מאוד מלהתקיים. ואם היו אומרים לו שזה תלוי בו, הוא היה מוכן לוותר על כל מה שיש לו בעולם, כולל פגיעות פיזיות וללא שום ספק שזה שווה לו את זה. ולכן ברגע שאדם לוקח את החוק לידיים במטרה לפרק את מדינת ישראל, הוא צריך לחשוב קודם על סבא שלו, שרק חלם וקיווה למדינה הזאת. כן למדינה שאולי אנחנו לא מסכימים עם כל מה שהיא עושה, אבל זה בהחלט המדינה שהייתה החלום של העם היהודי ב2000  שנים האחרונות. בגלל הסיבות שמניתי להלן, אני חושב שהציונות הדתית לא צריכה רק לגנות את אותם מעשים, אלא לפעול שאותם אנשים יפסיקו את מעשיהם החמורים, וכך היא תיצמח ותפרח למה שהיא באמת.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עמק, מישור או כיפה? בני ברק, תל אביב ומה שביניהן

אלי חזן

שלטון החוק ועליונות המשפט

זאב בן יוסף

כ”ט בנובמבר הישראלי והפלשתיני

אלי חזן

טד קרוז – המועמד הטוב ביותר לישראל

אריק זיו ויזר

תחייתו של החזון הרדיקאלי

אריק זיו ויזר

חזן מול כותבי עיתון הארץ בנושא ראש הממשלה : טייק 2

אריק זיו
דילוג לתוכן