18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
זאב בן יוסף

חלומות קֶרי שהולך בְּקֶרי

משמעות "קֶרי" לפי המילון העברי מבהירה מה בדיוק עשה או ניסה לעשות ג'ון קֶרי בניהול מדיניות החוץ האמריקנית בכלל ובמזרח התיכון בפרט

 

 

 

נוכחנו זה מכבר שמדיניות החוץ שמובילים חוסיין אובמה ושר החוץ שלו ג'ון קֶרי, רצופה בכישלונות צורמים המלוּוים באשליות וחלומות שווא, כתוצאה מקריאה שגוייה של תהליכים ומצבים המתרחשים במזרח התיכון, כמו גם ברוסיה, סוריה, איראן ואוקראינה. הרגשנו תמיד שמאחורי המסיכה החמימה של קֶרי מסתתרת אדנות ויוהרה של מי שיודע הכול לכאורה, הרבה יותר מהצדדים הנוגעים בדבר, כך שמי שאיננו סר למרותו וממרה את פיו – מכעיס את קֶרי מאוד.

 

לכל אלה יש תימוכין ואישוש מלא במילון העברי שלנו ואף ביהדות.

 

על פי המילון – "קֶרי" הוא מֶרי, מרדות, התנגדות תקיפה.

משמעות הביטוי "הלך עימו בקֶרי": הכעיס אותו, הִמרה את פיו, נהג עימו בגסות.

לתשומת לב בוגי יעלון.

 

משמעות נוספת של "קֶרי" שמציין המילון: חלום רטוב, פליטת זרע (שפיכה) לא רצונית במהלך השינה. לעתים קרובות קֶרי מלווה בחלומות ארוטיים. לא תמיד מלווה פליטת הזרע ביקיצה מהשינה.

קֶרי שכיח בעיקר בגיל ההתבגרות ואצל צעירים, אך יכול להופיע בכל גיל. על פי דוחות קינסי, 83% מהגברים האמריקנים חווים קֶרי לפחות פעם אחת בחייהם.

 

על פי היהדות, קרי מטמא את האדם והוא נדרש להיטהר: "וְאִישׁ, כִּי-תֵצֵא מִמֶּנּוּ שִׁכְבַת-זָרַע–וְרָחַץ בַּמַּיִם אֶת-כָּל-בְּשָׂרוֹ, וְטָמֵא עַד-הָעָרֶב." (ויקרא, ט"ו, ט"ז).

מומלץ שגם מי שאיננו שומר את מצוות היהדות וניהל מגעים אינטנסיביים עם קרי, יטהר עצמו לאחר מכן. לתשומת לב ציפי ליבני.

 

משמעות נוספת לפי המילון: קֶרי הוא גם מִקרה אסון, פֶגע מקרי, אונס. ממש נכון ומדוייק. נראה שבסופו של דבר זוהי גם המשמעות של כל מה שקרי עשה וניסה לעשות פה באזורנו.

 

 

 

 

הכותב, זאב בן-יוסף, הוא ממייסדי הליכוד ומוותיקי תנועת בית"ר, חבר מרכז וחבר לשכת הליכוד, עיתונאי, פובליציסט ועורך כתבי עת, איש הסברה ויחסי ציבור מזה יובל שנים, בעל תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, משלים בה תואר שני בפילוסופיה של המדעים.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נטע זר והזהות האמיתית של הליכוד

אלי חזן

פס"ד ג'ובראן חושף את נתניהו לתביעה אישית?

אריק זיו ויזר

אפלייה חמורה בין יהודים לערבים

אלי חזן

שַעַטְנֵז הקפיטליזם החזירי

אלי חזן

הרעיון הבית"רי הליברלי לא נשרף

אלי חזן

יְרוּשָׁלִַיִם – שיר ליום שחרור ירושלים תשע"ג-2013

אלי חזן
דילוג לתוכן