19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
Head of the Likud party and Israel's Prime Minister Benjamin Netanyahu (L) speaks with MK Miki Zohar during a Likud faction meeting at the Knesset, Israel's parliament on December 7, 2015. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** ôåìéèé÷àéí áéáé ëðñú éùéáú ñéòä ìéëåã îé÷é æåäø áðéîéï ðúðéäå
בליכוד

ח”כ מיקי זוהר- האיש שלך בכנסת

אחרי קדנציה ראשונה עם הספק אדיר, הבאנו לפניכם חלק מהישגיו הבולטים של ח״כ מיקי זוהר:
הוא חוקק את חוק הטבות מס ליישובי הצפון והדרום, הקים את הוועדה לצדק חלוקתי ושוויון חברתי שפעלה לצמצום פערים בחברה ישראלית והגיש עשרות חוקים להפחתת יוקר המחיה.
הוא חוקק חוק שיאפשר לכל אדם לנוח בשבת והוביל את החקיקה למניעת קיצור עונשם של מחבלים. הוא סייע להתיישבות ביהודה ושומרון ונלחם לאורך הדרך נגד הקמתה של מדינה פלסטינית.
במקביל, הוא תמיד מקפיד להגן על שמו הטוב של ראש הממשלה בתקשורת, במדיה החברתית ובנאומיו במליאת הכנסת.
ח״כ מיקי זוהר – עובד בשבילכם בכנסת!

בכנסת ה-20 משמש ח”כ זוהר כיו”ר ועדת הכנסת וכרכז הקואליציה בוועדת הכספים. הוא חבר בוועדת החינוך, הועדה לביקורת המדינה, ועדת הפנים ומ”מ בוועדת החוץ והביטחון.
כיו”ר ועדת הכנסת עמד לאחרונה בראשן של ועדות משותפות והוביל תהליכי חקיקה מהירים בהם: חוק ההגנה על קטינים ברשת (עבר בקריאה ראשונה) החוק להסדר ההימורים בספורט שהיווה חקיקה קריטית להסדר הספורט בישראל, וחוק המאבק בטרור שנכנסו לספר החוקים.
במהלך הקדנציה יזם את הקמתה של הועדה לצדק חלוקתי ושוויון חברתי שקיימה עשרות דיונים בנושא צמצום הפערים בחברה הישראלית והביאה להישגים מרשימים בתחומי הבריאות הדיור והרווחה.
כמו כן כיהן ח”כ זוהר בראש וועדת המשנה לספורט וקיים בה דיונים רבים: אפליית שומרי שבת בתחרויות ספורט, מחירים מופקעים בכניסה למשחקי ספורט, ענישה בלתי מידתית בכדורגל הישראלי, שידורי ספורט בערוץ השידור הציבורי.
ח”כ זוהר יזם 52 דיונים דחופים בוועדות הכנסת השונות בתחומי: רווחה, בריאות, ביטחון, ארץ ישראל, תרבות וספורט, איכות הסביבה ויהדות.
כנציג מחוז הנגב במפלגת הליכוד הקים לשכה חוץ פרלמנטרית בבאר שבע ונועד שם עם אזרחים תושבי האזור.
ח”כ זוהר חוקק את חוק פטור ממס לראש הממשלה לתשלומים הניתנים לו בקשר למילוי תפקידו- השוואת תנאי השכר של ראש הממשלה לתנאי שכרו של נשיא המדינה (החקיקה הושלמה). בנוסף ניהל מלחמה בלתי מתפשרת על שמו הטוב של ראש הממשלה בתקשורת, במדיה החברתית ובנאומיו במליאת הכנסת. בעקבות החשדות המגוחכים נגד ראש הממשלה הגיש הצעת תיקון לחוק החסינות לפיו ח”כ לא יועמד לדין פלילי אלא לאחר שניטלה ממנו החסינות באישור ועדת הכנסת. בוועדת הפנים יזם דיון בעקבות התבטאויות המפכ”ל אלשיך בתקשורת שרמזו כי התנהלות המשטרה בפרשת חקירות רה”מ אינה אובייקטיבית ואינה תקינה.

חינוך וזהות יהודית

ח”כ זוהר נבחר למקום הראשון בפעילות פרלמנטרית וקידום חקיקה בנושא זהות יהודית, והיה שותף להגשת הצעות חוק רבות בנושא שבת, חינוך, שמירה על ארץ ישראל השלמה.
חלק מהצעות החוק שהגיש בתחום הזהות היהודית ושימור המורשת:
תיקון לחוק שעות עבודה ומנוחה- על פי תיקון לחוק לפיו גם אדם שאינו דתי יוכל לסרב לעבוד ביום המנוחה השבועי (החקיקה הושלמה).
חוק יום העלייה- בכל שנה יצוין יום שנתי לציון תרומתם של העלייה והעולים למדינת ישראל. היום נקבע לז’ בחשוון. (החקיקה הושלמה).
חוק הגנה על בתי עסק- ימי המנוחה- החוק קובע כי התניה של פתיחת עסק בשבת אינה חוקית. (החקיקה הושלמה)
חוק המימונה- בעקבות תיקון לחוק של ח”כ זוהר נוספו לילות המימונה ול”ג בעומר לרשימת ימי החג הרשמיים בהם ניתן לקיים חגיגות גם אחרי אחת עשרה בלילה. (בעקבות הצעת החוק תוקנה תקנה ממשלתית בנושא).
החוק להגנה על קטינים ברשת- החוק נועד להגן על קטינים מחשיפה לאתרים פורנוגרפים (החוק עבר בקריאה ראשונה)
יוזמות חקיקה נוספות בתחום הזהות היהודית:
חוק יום המנוחה השבועי- חוק המחזק ומעגן את יום השבת כיום המנוחה הרשמי של מדינת ישראל. מעיקרי החוק: סגירת המסחר בשבת לצד פתיחת בתי תרבות ובתי עינוגים.
חוק מועדונים שומרי שבת- תיקון לחוק הספורט שיאפשר לשחקנים ולמועדוני ספורט שומרי שבת לנוח בשבת מבלי שיאלצו להשתתף בתחרויות הנערכות בשבת.
חוק הרבי מלובביץ’- על פי הצעת החוק ייוחד יום בשנה, יא’ בניסן, לכבוד הרבי מלובביץ’ זצ”ל מנהיג חסידות חב”ד. בהתאם להצעה יתקיימו אירועים חינוכיים ערכיים לזכרו במוסדות חינוך וברשויות המקומיות ומשרד החינוך יחלק מלגות למחקר בנושא פעלו.
חוק מורשת המחתרות- אחת לשנה יתקיים יום המחתרות ביא’ באדר ויתקיימו פעולות חינוכיות ערכיות לזיכרם של כל לוחמי המחתרות שפעלו למען היישוב העברי עד הקמת המדינה ב-1948.
החוק לצמצום המשלוחים החיים- על פי הצעת החוק יצומצם היקף משלוחי הבקר מחו”ל על מנת למנוע סבל מיותר מבעלי החיים (החוק עבר בקריאה טרומית).
ח”כ זוהר יזם גם דיון מיוחד בוועדת הפנים בנושא הגבלות שמטילה המשטרה כלפי יהודים העולים להתפלל בהר הבית.

יהודה ושומרון
ח”כ זוהר חבר בשדולת ארץ ישראל בכנסת ויזם דיונים מהירים בוועדות הכנסת בנושא: הטרור ביהודה ושומרון, עיכוב בפינוי יישובים בדואים בלתי חוקיים ומצבם של מפוני גוש קטיף.
בוועדת הכספים פעל באופן מסיבי בשיתוף הרשויות המקומיות ביו”ש ודאג להעברות תקציביות של מאות מיליוני שקלים לטובת ההתיישבות ביו”ש לתחומי חינוך, ביטחון ופיתוח תשתיות וכבישים.
בוועדה לצדק חלוקתי ושוויון חברתי קיים דיונים בתחום אפליית תושבי יו”ש בתחומי התחבורה והתשתיות.
ח”כ זוהר שעומד בקשר רציף עם נציגי המתיישבים ביו”ש, הגיש את הצעות החוק הבאות:
סימון תחת סימון- לפי הצעת החוק, מוצרים המיובאים ממדינות המסמנות לשלילה תוצרת ישראלית מיהודה שומרון ורמת הגולן, יסומנו בצורה בולטת המדגישה כי המוצר מגיעה ממדינה המחרימה תוצרת ישראלית.
הגבלת זכות העמידה- ארגוני שמאל לא יוכלו לעתור לבג”צ בשמם של הטוענים לבעלות על קרקעות ביו”ש אלא רק הטוענים לבעלות עצמם. זאת על מנת לצמצם את כמות העתירות הבלתי מוצדקות המוגשות נגד תושבי יו”ש.
עיכוב אכיפת צו הריסה מינהלי- על פי הצעת החוק, במקרה שבית המשפט הוציא צו הריסה מינהלי על קרקע ביו”ש, לא יבוצע הצו בטרם חלפו 7 שנים מיום שהוצא זאת על מנת לאפשר למתיישבים להיערך לפינוי בפרק זמן סביר.
ח”כ זוהר אירח בכנסת את המושל מייק האקבי מהמפלגה הרפובליקנית ומקורב לנשיא טראמפ. במהלך המפגש הדגיש את זכותו של עם ישראל להתיישב בכל מקום בארצו ואת העובדה כי הר הבית הוא מקום קדוש לעם היהודי. בנוסף תקף את מועצת הביטחון של האו”ם הפועלת נגד ישראל באופן מובהק ואת ארגוני ה-BDS השואפים ליצור דה לגיטימציה של המדינה היהודית ובעיקר של ההתיישבות ביהודה ושומרון.

 

חוץ וביטחון
ח”כ זוהר יזם דיונים דחופים בכנסת בעניין התגברות הטרור והגיש שאילתות לשרים הרלבנטיים, בין היתר הגיש שאילתה לשר לביטחון פנים בעניין תנאי המחבלים בכלא הישראלי ושאילתה לשר האוצר בעניין עיכוב בביצוע צו עיקול כספי הרשות הפלסטינית עבור נפגעי טרור.
ח”כ זוהר יזם דיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת בנושא הגניבות החקלאיות באזור לכיש והביא את חברי הועדה לסיור באזור גדר ההפרדה.
ביחד עם קבוצת חברי כנסת יזם הצעת חוק שתכליתה למנוע הטבות מס לעמותות הפועלות נגד מדינת ישראל ומוסדותיה.
במקביל, יזם תיקון לחוק העמותות- תיקון לחוק המחייב דיווח על תרומות מתורם התומך בהסתה נגד מדינת ישראל. הוגש בעקבות התנהלותו של המיליארדר היהודי הונגרי ג’ורג’ סורוס התומך בארגונים המסיתים נגד המדינה בחו”ל ובמקביל מממן גופי שמאל בישראל.
ביחד עם חכי”ם נוספים חוקק את תיקון לחוק המאבק בטרור- לפיו מחבלים שהורשעו בעבירת טרור לא יוכלו להשתחרר שחרור מוקדם. (החקיקה הושלמה).
כמו כן יזם חוק שלילת גימלה מהוריו של קטין שהורשע בעבירת טרור- על פי ההצעה, הוריו של קטין שהורשע בעבירת טרור לא יוכלו לקבל בעבורו קצבת ילדים.

צמצום פערים בין מרכז לפריפריה

ח”כ זוהר הקים את הועדה לצדק חלוקתי ושוויון חברתי במסגרתה פעל לצמצום פערים בין הפריפריה למרכז בתחומי החינוך הבריאות והרווחה. חלק מהישגי הועדה: תוספת 91 מיטות לבית החולים סורוקה, שיפור מצבו של ביה”ח הסיעודי נווה שבא, הקצאת 3 מיליון ₪ עבור תמריצים לאחיות בפריפריה, קידום הדיור הציבורי, קידום מסגרות לחינוך בלתי פורמלי בשכונות, קידום נגישות וזמינות לשירותי בריאות הנפש בפריפריה.
ח”כ יזם בוועדה דיונים במגוון תחומים בהם: שירותי דת בפריפריה, הנגשת שירותי הדת לבעלי מוגבלויות, שירותי בריאות הנפש בפריפריה, זמני ההמתנה הממושכים במכונים להתפתחות הילד בצפון ובדרום, תקציבי הבריאות בצפון ובדרום, קיפוח שומרי שבת בבתי מלון, מחסור בתשתיות תקשורת וסלולר בערבה, אפליית אבות גרושים בתחום דיני המשפחה, אי שיוויון בסוגיית הקבורה בישראל, מצב הביטחון האישי של תושבי דרום תל אביב ועוד.
כיו”ר הועדה הוביל את חוק מיסוי וביטוח לאומי של חברי קיבוצים לפיו חברי קיבוצים ישלמו מיסים בהתאם להכנסתם האישית ולא בהתאם להכנסתו הכוללת של הקיבוץ (החקיקה הושלמה).
בוועדת הכספים הוביל ח”כ זוהר מתן מענקים למפעלי הייטק בפריפריה ומיסוי נמוך למפעלים בנגב ובגליל. ביוזמתו הוכנס שינוי לחוק לעידוד השקעות הון לפיו חברות בצפון ובדרום ישלמו פחות מס.
במהלך הדיונים בחוק שישינסקי דרש להוסיף סעיף “תשלום ההיטל” לפיו כספי התמלוגים שיתקבלו מחוק זה יועברו לטובת הנגב.
במסגרת ההסכמים הקואליציוניים העביר ח”כ זוהר 40 מיליון ש”ח למשרדי הממשלה: 21.5 מיליון ₪ לחיזוק הפריפריה, 10.3 מיליון ₪ לחיזוק היהדות, 4.4 מיליון ₪ לחיזוק ההתיישבות, 3.8 מיליון ₪ לסיוע חברתי.
בוועדת הכספים פעל ודחף לחקיקת החוקים הבאים:
חוק הטבות מס- הטבות מס והגדלת זיכויי המס ליישובי הגבול בצפון (החקיקה הושלמה).
חוק הטבות מס2- הטבות לשדרות וליישובי הנגב המערבי (החקיקה הושלמה).
תיקון חקיקה לשיפור מתווה הטבות המס בישובים זכאים- ליישובים בהם מתגוררים עד 85,000 תושבים במקום 75 אלף כיום והטבת מס גם לישובים צמודי גדר בצפון (החקיקה הושלמה).
הצעות חוק נוספות שהגיש ח”כ זוהר בתחום זה:
ייעוד כספי הקצבות למטרות רווחה- חוק שייעודו הגדלת תקציבי הרווחה לרשויות חלשות והפחתת השתתפות המדינה בהוצאות רשויות חזקות.
עידוד הגירה ליישובי הפריפריה- החוק לתיקון פקודת מס הכנסה לפיו יוענקו הטבות מס ליישובים בצפון הארץ ובדרומה לטובת עידוד ההגירה ליישובים אלו.
הצעת חוק מס רכוש וקרן פיצויים- בעקבות המצב הביטחוני בדרום הארץ: תושבי אזור שהוכרז עליו מצב חירום ונאצלו להיעדר מעבודתם בשל השבתת מוסדות חינוך יהיו זכאים לפיצוי עבור ימי העבודה שחיסרו.

הפחתת יוקר המחיה
ח”כ זוהר יזם דיונים דחופים בוועדות הכנסת בנושא יוקר המחיה בהם: הקשחת תנאי ומחירי הביטוח הסיעודי, מצב הקשישים בישראל והכישלון בבחינות ההסמכה לעורכי הדין.
בנושא הפקעת מחירי הטיסות לאומן קיים דיונים רבים בועדה לצדק חלוקתי ושוויון חברתי וביקש את התערבותם של שר התחבורה ושל הממונה על ההגבלים העסקיים בקרטל המחירים.
כמו כן קיים בוועדה דיון בנושא העובדים הסינים בענף הבניין במהלכו קרא לממשלה לעצור את ייבוא העובדים מסין ולעודד תעסוקה של יהודים וערבים.
בוועדת הכספים של הכנסת יזם מספר דיונים לביטול מס המעסיקים בענף הבניה ובענף הסיעוד.
כמו כן יזם דיון דחוף בנושא התנהלות נמל אשדוד שהשירות הלקוי ועיכובים ממושכים בשחרור סחורות מוביל לייקור המוצרים לצרכן ב- 10% ובפועל מונעים את הפחתת יוקר המחייה בישראל.
בעקבות פניית ח”כ זוהר לשר התחבורה, הוכנסה העיר קרית גת לרפורמת המחירים בתחבורה הציבורית ותושביה נהנו אף הם מירידת מחירי הנסיעה.
כמו כן יזם את הצעות החוק הבאות:
חוק לתיקון פקודת רכב מנועי- הורדת תעריפי הביטוח של הרכב הדו גלגלי על מנת לאפשר פתרון זול וזמין יותר להפחתת עומסי התנועה עבור כלל משתמשי הדרך (החקיקה הושלמה).
חוק הספורט- חוק למניעת כפל תשלומי ביטוח בגופי ספורט (החקיקה הושלמה).
חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים- איסור גביית עמלת הפצה המשולמת לסוכן ביטוח מדמי הניהול שייגבו מהלקוח, מי שמפר את ההוראה צפוי לקנס עד 3.6 מיליון ₪ (החקיקה הושלמה).
טרם היציאה לפגרת הבחירות העביר ח”כ זוהר את חוק הפטור מארנונה למכללות טכנולוגיות בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.
גם חוק שומה מוסכמת עבר לאחרונה בקריאה ראשונה- החוק מאפשר לחייבים בהיטל השבחה לקבוע שומה מוסכמת עם הועדה המקומית לתכנון ובניה אם סכום השומה אינו עולה על 70 אלף שקל.
יוזמות חקיקה נוספות בתחום זה:
שידור אירועי ספורט בעלי עניין ציבורי- חוק המחייב את רשות השידור הציבורי לשדר אירועי ספורט בעלי עניין ציבורי כמו ליגת העל בכדורגל, ליגת העל בכדורסל, יורו, מונדיאל, אליפות העולם, אולימפיאדה וזאת על מנת שהציבור הישראלי לא יצטרך לשלם תשלום נוסף עבור צפייה באירועים אלה.
החוק להפחתת מחירי הכרטיסים במשחקי ספורט- הצעת החוק קובעת כי מחירי הכרטיסים למשחקי ספורט בישראל ייקבעו מראש בתחילת כל עונה ולא ניתן יהיה להעלות את מחירם. סעיף נוסף בהצעת החוק יאפשר לקבוצה המארגנת, להפחית את מחיר הכרטיס ב-20%.
חוק דמי מחלה: היעדרות בשל מחלת ילד- מספר ימי העבודה שעובד רשאי להחסיר בשל מחלת ילדו יותאם למספר הילדים שיש לו. לדוגמא אב לשני ילדים יהיה רשאי להחסיר עד 16 ימים בשנה ואילו אב לארבעה יוכל להחסיר עד 20 יום בשנה.
חוק דמי מחלה2- תיקון לחוק דמי מחלה, הצעת החוק אוסרת לפטר הורה לילד חולה במחלה ממארת במשך שנה לפחות.
תיקון לחוק זכויות הסטודנט- מוסדות אקדמיים יחויבו להעניק שתי נקודות זכות לכל סטודנט/ית ששירתו לפחות שלושים יום מילואים בשנה.
חוק קופות גמל- על פי ההצעה, קופות גמל יחויבו להעביר כספי עמיתים לחשבון נפרד באחריות המדינה תוך 14 יום מיום הגשת בקשה למשיכת כספים.
חוק הפנסיה- על פי הצעת החוק ההפרשות לקרן הפנסיה יגדלו ב- 17%. ההצעה הוגשה בתמיכת 76 חברי כנסת מכל סיעות הבית והביאה לחתימת הסכם קיבוצי חדש בין ההסתדרות לארגוני המעסיקים.

שיפור חיי האזרח
בתחום זה יזם ח”כ זוהר את הצעות חוק הבאות:
תיקון פקודת התעבורה- חוק המחייב הצבת סככות המתנה בכל תחנת אוטובוס בישראל אשר תגן על הנוסעים מגשם ומשמש.
חוק סדר הדין הפלילי- לפי התיקון לחוק, המשטרה לא תעכב אדם למעצר אלא אם כן העבירה בגינה הוא חשוד דינה מאסר של למעלה מ-7 שנים.
ח”כ זוהר הקים את השדולה למען העיוור, במסגרתה הגיש את הצעת החוק “תיאור קולי” המחייבת הוספת תיאור קולי בשידורי טלוויזיה לטובת ציבור העיוורים ולקויי הראיה. כמו כן הגיש ח”כ זוהר שאילתה לשר האוצר בעניין אפליית עיוורים במכרזי מגורים ובעקבות השאילתה תוקן העוול במכרז.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כאשר זוהר היכה את קיש

אריק זיו

תוקם ועדה לקראת הבחירות להסתדרות

אריק זיו ויזר

שטראכה תוקף את מזכ”ל האו”ם באן קי מון

אריק זיו ויזר

למה בכתה רחלי יוקד ?

אריק זיו ויזר

ממשלה בלי לפיד

אריק זיו ויזר

ליכודניק משתתף בצערו של סילבן שלום

אריק זיו
דילוג לתוכן