25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ח”כ כרמל שאמה ביוזמה להוזלת שוק הדירות

ח”כ כרמל שאמה יוזם הוראת שעה לשנתיים הקרובות לפיה מס הרכישה לדירות להשקעה (דירה שנייה ויותר) יועלה באופן זמני כדי לצנן את שוק הדירות, במשרד האוצר בוחנים בימים אלו את ההצעה
בימים אלו ח”כ כרמל שאמה פנה למשרד האוצר ע”מ לקדם הוראת שעה לשנים 2010 ו-2011 לפיה מס הרכישה לדירות להשקעה (דירה שנייה ויותר) יועלה באופן זמני על מנת לצנן את שוק הדירות, להחזירו לשפיות ובעיקר לאפשר לזוגות צעירים ולכל מי שצריך לרכוש דירת מגורים למטרה הבסיסית של מגורים ולא להשקעה לעשות זאת ולא לרדוף אחרי שוק עולה ומתנפח כנגד המגמות במשק.

ח”כ כרמל שאמה:” אישור הוראת השעה יצור עודפי גבייה של כמיליארד ₪ בשנה, כל הכספים העודפים שיגבו מכוח הוראת השעה ישמרו בקרן ייעודית וישמשו לסיוע לשכבות החלשות ברכישת דיור, לסיוע בשכ”ד ולפיתוח תשתיות למגורים. שוק הדיור נועד בראש ובראשונה למי שרוצה לגור ורק אחר כך למי שרוצה להשקיע ולהרוויח, זה בלתי נסבל שהמשקיעים יגרמו לעיוות ולכשל שוק על חשבון הזוגות הצעירים והשכבות החלשות.”

בעקבות פנייתו של ח”כ שאמה במשרד האוצר בוחנים את הנושא ובימים הקרובים יערך דיון עם גורמי המקצוע בעניין זה. ח”כ שאמה ציין כי במקביל הוא מתכוון לפעול בכל הערוצים ע”מ לקדם יוזמה זו וכי כבר בתחילת השבוע יבקש כינוס של ועדת הכספים שתקבל החלטה הקוראת לשר האוצר להפעיל את סמכותו לפי חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) לבצע את השינוי המוצע באישור ועדת הכספים של הכנסת.

יצוין שכשמאי מקרקעין נושא זה קרוב לליבו של ח”כ כרמל שאמה שאף שימש כיו”ר ועדת המשנה לרפורמה במנהל מקרקעי ישראל.

להלן פירוט ההצעה:

שוק הדיור מתחלק לשניים דירות הנרכשות לצורך מגורי הרוכשים (דירה יחידה) ודירות הנרכשות לצורך השקעה (דירה נוספת), לפי נתוני 2008 נערכו בישראל כ-91,000 עסקאות של רכישת דירות למגורים. כשליש מסך העסקאות ב-2008 היו דירות להשקעה, נתון זה מהווה שיא במשקלן של הדירות להשקעה בסך כל העסקאות.

ממשלת ישראל קבעה כמטרה לאומית-כלכלית את הורדת מחירי הדיור ופועלת לשם כך על ידי יישום הרפורמה בממ”י, הגברת השיווק וקידום הרפורמה בתחום התכנון והבניה. מנגד פועלים כוחות המלבים את הביקוש ודוחפים את המחירים מעלה, בינהם:

1. הריבית הנמוכה – מבריחה את הציבור מלהשקיע את כספו בפיקדונות בריבית אפסית ובכך מוסטים כספים מאפיק השקעה זה לשוק הנדל”ן, וגם מאפשרת נטילת משכנתאות בריבית שפל היסטורית הנמוכה מהתשואה על דירת מגורים.
2. המשבר הפיננסי – כספים שנמשכו מהחסכון הפנסיוני ושוק ההון עוברים לשוק הנדל”ן שנתפס בטוח ויציב יותר.
3. השקעה בדירות כטרנד – השקעה בדירות הפכה לשיחת היום בכל בית בישראל ויוצרת תופעת “עדר” ורצון להצטרף ל”חגיגה” ולא להישאר בחוץ. כך שמעבר לביקושי הזוגות הצעירים ומשפרי הדיור מצטרפים מעגלים רחבים של משקיעים וספקולנטים ומשקלם בשוק הדיור הולך וגדל.
החוק כבר היום מבחין בין רכישת דירה ראשונה/יחידה לבין רכישת דירות להשקעה (דירה נוספת) בכך שמס הרכישה המוטל על רכישת דירה יחידה נמוך משמעותית מהמס על דירה נוספת כפי שיוצג להלן:

לפי הוראת השעה יהיה המס על רכישת דירה נוספת או קרקע לדירה נוספת 7.5% מהשקל הראשון.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לוח אירועים וישיבות ועדות הכנסת ליום שלישי 9.2.2010 – מעודכן!

אריק זיו ויזר

“מביע הזדהות עמוקה כלפיכם. לבנו עם העם הספרדי”

אלי חזן

“איננו שוחטים פרות קדושות, אך מבקרים אותן”

אריק זיו ויזר

האוצר הודיע ש-75 מש”ח יושבו לסל התרופות

אריק זיו ויזר

ח”כ דני דנון על פרישת לבני: ” סופה של קדימה קרב- לבני נטשה ספינה טובעת”

אלי חזן

הפלסטינים חשים כי האירופים עושים עבורם את העבודה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן