24.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

חיים רמון- קשקשן בלתי נלאה

חיים רמון יודע שכדי לרסק את אמינותו, נברני ארכיון צריכים להזכיר לציבור את ההערכות המדיניות שלו. הכול יצא הפוך, ובמחיר כבד מנשוא. והתקשורת?- יוק… הלכתי לארכיון…

 

בהכרעת הדין במשפטו, מתחו שלושת השופטים ביקורת נוקבת על התקשורת שחצתה קווים אדומים בסיקור אוהד. מבחינת בכירי העדר, חיים רמון מככב בצמרת “רשימת הטובים”. אילו התקשורת הייתה עושה את עבודתה, חיים רמון היה מתמקם בצמרת “רשימת הטועים”. זאת האמת!

מותר לפוליטיקאי לטעות. אסור לו להתעלם מהטעות, ולהמשיך באותה דרך. במיוחד אם יש קורבנות לטעות שלו. לחיים רמון יש מניות בשיווק הטעות ההיסטורית הקרויה “הסכם אוסלו”. כמה שנים אחרי, הוא הודה ש”קונספציית אוסלו כשלה”. חשבון נפש?- מאז רצח רבין, חשבון נפש רשום בטאבו ע”ש מנהיגי הימין. לשמאלנים אסור לעשות חשבון נפש.

כשאריאל שרון הגה לראשונה את תוכנית ההינתקות, יוסי ביילין צעק מעל כל במה: למה בלי הסכם? לחיים רמון הייתה תשובה מוכנה: אין עם מי לדבר. לספקנים הבטיח, שאחרי עקירת האלפים, יהיה עם מי לדבר, יען כי הגורמים המתונים בקרב פלסטינים יתחזקו, מה שמבטיח המשך התהליך המדיני במסגרת הסכם- עד לשלום המיוחל.

גם כאן חיים רמון טעה, וגם כאן דילג על החובה לעשות חשבון נפש. אוסלו גרר אחריו 1400 לוויות, כ- 5000 נכים, והמון דמעות. מסתבר שזה לא מחיר מספיק גבוה שמחייב בחינה מחדש. ההינתקות הייתה כרוכה בעקירת 8000 יהודים, ריסוק המחנה “המתון” (אש”ף) ורוח גבית שנשאה את החמאס לניצחון. בניגוד למה שהעריך רמון- עזה הפכה חמאסטן.

ולמרות מקבץ ההערכות השגויות, חיים רמון היה מהדוחפים הראשיים לתוכנית ההתכנסות (הינתקות ב’) בלי הסכם! היה לו הסבר: “אבו-מאזן לא פרטנר”. במילים פשוטות, אליבא דה-חיים רמון- אין טעם לדבר איתו. ככה הם הרמאים. אם אין מו”מ מדיני בתקופת שלטונם- זה בגלל שאין לנו פרטנר. אם נתניהו בשלטון- יש לנו פרטנר!

לא הייתי מתייחס לאיש הזה, אילו פרישתו מהפוליטיקה הייתה אמיתית. הוא לא מפסיק לבחוש, כשמדי פעם הוא מגיח לחיינו דרך ערוצי התקשורת השונים, ומפיץ בהרבה חן את ההערכות השגויות והמסוכנות שלו. האיש טועה סדרתי… הסרטונים שתראו מוכיחים זאת.

לפניכם שישה סרטונים!
א)- בסרטון הראשון- חיים רמון מודה (שודר ב- 17.3.04): קונספציית אוסלו נכשלה.
ב)- בסרטון השני (אותה תוכנית)- חיים רמון קובע: אין עם מי לחתום!
ג)- בסרטון השלישי חיים רמון מביע את ביטחונו: עזה לא תהיה חמאסטן.
ד)- בסרטון הרביעי- (אחרי ההינתקות ולפני ההתכנסות)- רמון: אין עם מי לדבר!
ה)- בסרטון החמישי- חיים רמון מתפאר בשגיאותיו: כל ההערכות שלי התבררו כנכונות.
ו)- בסרטון השישי- (7.5.06)- חיים רמון קובע: אבו-מאזן לא פרטנר.

 

לצפייה בכל סרטוני הוידיאו לחצו כאן למאמר המקורי 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כנגד ארבעה נשיאים דיברה תקשורת

אריק זיו ויזר

רהביליטציה (זמנית)

אלי חזן

איזהו הפחדן, הרואה את הנולד

אלי חזן

שאול מופז, זה בשבילך

אלי חזן

כמה מילים על שני נקיי כפיים / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

בני פלד- קטעים מראיון פרידה

אלי חזן
דילוג לתוכן