24.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

“חייבים לקבוע סדר עדיפויות ליכודי”

הפורום החברתי לאומי בליכוד שלח מכתב לראש הממשלה והעתקים לחברי הכנסת בדבר תקציב המדינה. ראוי לעיון 

 

 

 

הפורום החברתי-לאומי ב”ליכוד”

 

בס”ד

 

 

לכב’

 

מר בנימין נתניהו – ראש ממשלת ישראל

קריית הממשלה

ירושלים

א.נ.

בימים אלו נערכת ממשלת ישראל להכנת תקציב מדינת ישראל לשנת 2015.

הנה, כמה הופתענו שגם בתקציב זה תנועת “הליכוד” אין ביטוי להצעותיה הכלכליות, אין ביטוי ליוזמותיה החברתיות ואין ביטוי לעשייתה החברתית.

קולן של מפלגות קואליציוניות ואפילו כאלה שאינן קואליציוניות נשמע ומהדהד מקצה ארץ בדרישות של טובת הציבור הן הסקטוריאלי והן הלא סקטוריאלי, עד כדי כך שברוב השנים האחרונות התפתחה התופעה שכל מפלגה החברה בקואליציית השלטון – לפני כל תקציב – מציבה דרישות שונות ומשונות המייצגות מגזרים כאלה ואחרים, בעוד שתנועת “הליכוד” נאלמת דום!!!

לא יעלה על הדעת שהנהגת תנועת “הליכוד” היא זו המובילה את הממשלה והמדינה ומנגד למרות העובדה כי כל האחריות הכוללת הינה של מנהיגות תנועת הליכוד, תנועת “הליכוד” לא מביאה לידי ביטוי את עקרונותיה החברתיים. אנו חברי הפורום החברתי בתנועת “הליכוד” דורשים מממשלת ישראל שהנך עומד בראשה, משרי תנועת “הליכוד” ומחברי הכנסת של תנועת “הליכוד” לקדם את הנושאים החברתיים הבאים ולהכילם במסגרת התקציב השנתי הבא, כדלהלן:

 

  1. 1. פינוי בינוי – ממלכתי בעיירות ובשכונות – כיום כבר אין כל מחלוקת כי תכניות פינוי – בינוי היא אחת הדרכים החשובות גם לשיקום החברתי. לצערנו הרב, תכניות אלו באות כיום לידי ביטוי בעיקר במרכז הארץ ובעיקר באותן מקומות ואזורים הנחשבים “כיקרים”. ברורה העובדה כי בעיירות פיתוח ובשכונות מצוקה שאינן במרכז הארץ אין כל סיכוי לפרויקטים מעין אלו, ממשלת ישראל חייבת לפעול לקידום תכניות מעין אלו בעיירות הפיתוח ובשכונות המצוקה באמצעות החברות הממשלתיות השונות או בכל דרך אחרת, להוציא את תושבי הפריפריה מאותו מעגל חברתי – כלכלי ירוד ולהפסיק את ההפקרה החברתית של תושבי עיירות הפיתוח ושכונות המצוקה המוגדרים כ”פריפריה”. אם אוכלוסייה זו תמתין לכוחות השוק שיפעלו לרווחתה הרי שאף בעוד שנות דור אוכלוסייה זו תמשיך להיות במצוקה כתוצאה מאי העשייה הממשלתית. 

 

  1. הדיור ציבורי – לצערנו הרב למרות ההחלטות הממשלתיות הדיור הציבורי נכחד, נזנח ולא נותן מענה לאלו הזקוקים לו. יש לפעול ולקדם את פרויקט הדיור הציבורי בכל רחבי הארץ.

 

 

 

 

 

הפורום החברתי-לאומי ב”ליכוד”

 

 

 

  1. ביטול מיקור חוץ – עובדים רבים נקלטים במקומות עבודה רבים ובעיקר במערכות הציבוריות וזאת באמצעות קבלנים העושקים את אותם עובדי מיקור חוץ. שיטת המיקור חוץ התפתחה בעיקר כתוצאה מכישלונות ניהוליים ורצון מנהלים לחיות חיי ניהול קלים מבלי להתמודד ולייעל את המערכות הציבוריות. באמצעות “מיקור חוץ” והסכמים “הזויים” עם ההסתדרות הכללית עובדי מקור חוץ יכולים לעבוד בחברות הממשלתיות אפי’ עד 9 שנים רצופות שבסופן עובדים אלו מוצאים את עצמם ללא עתיד וללא יציבות כלכלית. לא יעל על הדעת שעובד מקצועי עובד בחב’ חשמל 9 שנים ברציפות ולאחריהן הינו מפוטר כלאחר יד. “מיקור החוץ” מונע יציבות מאותם עובדים ועובדות, מונע מהם לפעול תוך כדי ראייה לטווח ארוך (כגון לצורך רכישת דירה) מתוך חשש תמידי של חוסר יציבות כלכלית, בנוסף, בעצם ניתן לקבוע כי שיטת “מיקור החוץ” הינה מנוגדת לחוק יסוד “כבוד האדם וחירותו” בכך שהינה גורמת  לפגיעה מהותית בעצמאות העובד וביכולתו הכלכלית. יש לקבוע בחקיקה הגדרה ברורה של שימוש ב”מיקור חוץ”, לא יעלה על הדעת שהשימוש במיקור החוץ ישמש את מנגנוני הממשל תוך פגיעה באזרחים התמימים החיים במצוקה שהרי ברור שבדרך כלל עובדי המיקור חוץ שייכים לשכבות החברתיות הנמוכות ורובם תושבי הפריפריה.

 

  1. קדנציות לשופטים – שופט ככל האדם הוא. לצערנו הרב רבים מאתנו נתקלים במערכת המשפט לא רק בתקשורת, אלא, גם מבחינה מעשית בהתמודדויות המשפטיות השונות. מן המוסכמות וככלל רוב רובם של בעלי התפקידים הבכירים אינם “שוקטים על שמריהם” ומצויים בדרך הטבע בתזוזה קדימה. לצערנו הרב, רבים מהשופטים “הוותיקים” (מידי) איבדו את מזגם השיפוטי מסיבות כאלו ואחרות. לדעתנו, יש לפעול כי השופטים במדינת ישראל בכל שלבי תפקידם לא יכהנו יותר מ- 15 עד 18 שנים.

 

  1. ביטול הפניות בטלפון – השירות הציבורי הפך להיות דיגיטאלי. כיום, אזרח המעוניין להתקשר למוסד ציבורי חייב להיות בעל עצבי ברזל ולהתמודד עם לחצני הטלפון וההפניות האין סופיות כשבסופו של דבר כמעט ברוב המקרים פנייתו לא נענתה. הדבר חמור יותר עם קשישים חסרי היכולת להתמודד עד אין סוף עם לחצני הטלפון.

 

השירות הציבורי, כשמו חייב להיות שירות ציבורי ישיר ויעיל ולא כזה המסתתר מאחורי לחצני טלפון אין סופיים. אין צורך להוסיף, כי שירות טלפוני יעיל וישיר חוסך את הצורך בהגעה – לא קלה לקשישים ואף תחסוך ימי עבודה לאזרחים שלא מצליחים לקבל שירות טלפוני ונאלצים להפסיד ימי עבודה לצורך כיתות רגלים – מיותר – לאותם משרדי ציבור שלא ניתנים להשגה.

כיום כתוצאה מכך שאין בד”כ מענה טלפוני אזרחים רבים נאלצים לנדוד אל עבר משרדי הממשלה השונים הלוך ושוב תוך בזבוז זמן יקר וכל זאת עבור מענה שהיה יכול להיות טלפוני ויעיל.

 

יש לפעול כי בכל משרד ציבורי ו/או ממשלת יהיו שעות קבועות כל יום למענה טלפוני ישיר של כל אזרח פונה.

הפורום החברתי-לאומי ב”ליכוד”

  1. ביטוח לאומי – רפורמה – מוסד זה הינו כמעט היחידי שלא עבר רפורמה ניהולית ומקצועית. רמת השירות לאזרח אינה מטיבה עם הציבור וקמפיינים פרסומאים אינם תחליף לרמת השירות ויעילות יש לפעול לרפורמה כללית של אירגון זה והתאמת מטרותיו.

 

  1. 7. רשות רווחה ממלכתית לריכוז פעולות ארגוני מתנדבים ועמותות – תופעת ריבוי העמותות והביזור של פעולותיהן ופעולות ארגוני המתנדבים מביאים לידי כך שפעולות ויוזמות רבות הינן כפולות ומביאות לידי אובדן משאבים רבים. לא יעלה על הדעת כי המדינה תתנער מאחריותה לצרכי תושביה בכך שתאפשר ותעודד גופים אלו ואף תתקצב אותן בעקיפין. הגיע זמן הסדר והאחריות של הממשלה אשר עליה לרכז אכל פעילות הרווחה בחסות ואחריות “רשות רווחה ממלכתית” אשר תוקם ותהיה באחריות ראש ממשלת ישראל. 

 

 

אלו מספר עקרונות חברתיים הראויים לעמוד בראש מעיינך ובשאיפה שכל אחד מחברי הכנסת של תנועת “הליכוד” יאמצם לרווחת תושבי ישראל. ביטול הפריפריה אינו “רק” אמצעי תעבורה, ביטול הפריפריה מחייב התמודדות מהותית ואמיתית עם צרכי החברה ומתן כלים ואפשרויות לכל אזרח ואזרח בכל עיר, עיירה, שכונה, התיישבות, קיבוץ, מושב ובכל אתר ואתר להתמודד עם צרכי החיים עם כלים מושגים ובשוויוניות אמיתית. לא יעלה על הדעת שתנועת “הליכוד” שמובילה את הממשלה לא תוביל כל פעולה חברתית לרווחת תושבי ישראל.

 

בברכה חברי הפורום:

 

 

 

עו”ד בשארי חיים –           פ”ת  –                            חוגי עובד            –           תל אביב

 

כהן אורן                        –           כפר סבא                        לוי אילן              –           חולון

 

עו”ד עניא אילנה  –           פ”ת                               צבעוני שאול       –           מושב יגל

 

קדוש רפי           –           נתניה                             אשר פריידי        –           פ”ת

 

 

 

 

העתקים: שרי הממשלה –  תנועת “הליכוד”.

חה”כ – תנועת “הליכוד”.

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הכר את המועמד שלך לכנסת ה- 21 : דוד שאין

אריק זיו ויזר

ראיון ראש השנה : הבשורה על פי דיין

אריק זיו ויזר

איוב קרא בכינוס בביתו : שחרורם של מרצחים הוא כניעה לטרור

אלי חזן

המטה החרדי : מתנגדים למתווה ועדת פרי

אלי חזן

ליכודניקים עושים ציונות וגם חקלאות

עינר אביב

רז סימור גאווה ליכודית

אופק זאב
דילוג לתוכן