33.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

חוק מופז – תרגיל מסריח לחיסול הדמוקרטיה /מאת צדוק כהן

חוק מופז, שרוה”מ נתניהו פועל לחקיקתו, הוא בבחינת מכת-מוות לדמוקרטיה בישראל.
בישראל נהוגה השיטה המפלגתית בה מצביע האזרח עבור המפלגה המועדפת עליו, המפלגה נבחרת לייצג את מצביעיה עד לבחירות הבאות; חוק מופז נועד לסכל את בחירתם של מצביעי קדימה אשר קולותיהם ייגזלו באמצעות קומבינה פוליטית מבית מדרשו של בנימין נתניהו. עשרים ושמונה מנדטים העניק הציבור למפלגת קדימה בראשות ציפי ליבני בכדי שתייצג את עמדתם וכעת, החוק המוצע יקזז לפחות ברבע את כוחה של קדימה וייגזול ממצביעיה את כוחם הייצוגי.

אין תרגיל מסריח ומושחת יותר מהחוק הזה אשר בה לספק צרכים אישיים של פוליטיקאים תאבי-שלטון על חשבון מצביעים ישרים תוך פגיעה במשטר הדמוקרטי של מדינת-ישראל.

כל אחד צריך לשאול את עצמו לאן ‘נעלמו’ נבחרי קדימה שהם הפוטנציאל לעריקה? היכן יעקב אדרי, רוחמה אברהם, מגלי והבה, מרינה סולודקין ואחרים, מדוע אינם מייצגים את מפלגתם באופוזיציה בנושאי מדיניות, ביטחון וכלכלה? האם הם משרתים למעשה את הקואליציה שהם עתידים להצטרף אליה במקום לייצג את בוחריהם באופוזיציה?
האם כבר מעתה משחית החוק העתידי את חובתם הדמוקרטית היסודית?

כאיש ליכוד שכעס יחד עם נתניהו על עריקי הליכוד שהקימו את קדימה, אני מתקשה להבין ולקבל כיצד אותו נתניהו משנה את החוקים תוך כדי משחק ונותן יד להעמקת השבר הדמוקרטי במשטר הישראלי.

אין לי אלא לקרא לחברי-הכנסת של הליכוד שייתנו כתף ליו”ר הכנסת, ראובן ריבלין, וייבלמו את החוק המושחת והמשחית הזה; האם אינם מבינים שמתן גושפנקא כזאת הינה חרב פיפיות שתפגע בכולנו? האם אינם מבינים שחוק מופז הינו תקדים שבו ישתמש כל ראש ממשלה שירצה לפתות מעשי עריקה ובגידה לצורך שרידותו האישית? האם אינם מבינים שמעבר להיותו חוק מסוכן לדמוקרטיה ולתרבות-הדמוקרטית בישראל הוא חוק שיחזור בבומרנג גם אליהם בבוא העת? האם אינם מבינים שחוק מופז נועד לגמד את כוחם מול נתניהו באמצעות מצביעים של מפלגה אחרת?

שינוי כללי משחק יסודיים דורש שני תנאים הכרחיים: האחד, דיון מעמיק וממצה בין מומחים ונבחרי ציבור לגבי תועלתו המוכחת של השינוי למשטר בישראל מכל הבחינות והשני, חלותו של החוק תחל רק מהכנסת הבאה ולא תשרת אינטרסים אישיים וקומבינות על חשבון האינטרס הציבורי – זאת הדרך היחידה לביצוע השינוי.

ממשלתו המנופחת של נתניהו ואופן התנהלותו עד כה פגעו קשות באמון הציבור במערכת הפוליטית ובליכוד, חקיקת חוק מופז תהווה מכת-מוות נוספת ותשליך את המערכת הפוליטית מן המדרון אל התהום.

מדוע שאזרח יצביע בבחירות לכנסת אם קומבינה פוליטית תגזול את קולו ותעביר אותו למפלגה אחרת?

חוק מופז הוא חוק מושחת שעל כולנו לפעול לסיכולו – חברי כל המפלגות חייבים להתייצב מול נתניהו וברק ולומר להם “עד כאן!!! לא ניתן לדרדר את המערכת הפוליטית לתהום שאין חזרה ממנה”.

הכותב הוא חבר מרכז ליכוד מחדרה



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יחס ז’בוטינסקי לדת ומדינה

זאב בן יוסף

הקרב על הדמוקרטיה הישראלית נערך בליכוד

אלי חזן

האזהרה של שכטר מעכו

אריק זיו ויזר

מדידת הצלחה בפריימריז

אלי חזן

איגרת לאמא יהודיה

אריק זיו ויזר

70 לפטירתו – ז’בוטינסקי ואנחנו, אז והיום

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן