19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
אלי חזן

חג פסח: להוציא את ישראל היפה שבנו

זאת יכולה להיות העת שבה ישראל היפה תראה את פניה האמיתיות. ישראל של חינוך הילדים והנוער לשמירה על הניקיון. חול המועד פסח הוא גם העת שבה אנו יכולים להרחיב את הדעת באשר להיסטוריה ולגיאוגרפיה של הארץ, אך גם להעמיק את ידיעותינו הקשורות לתנ”ך ולבקר במקומות רבי משמעות שיעזרו לנו להבין מדוע אנחנו כאן. פורסם לראשונה ב”ישראל היום”

 

אנחנו נמצאים בעיצומו של חודש ניסן העברי אך גם נכנסנו אל חודש אפריל הלועזי, והמשמעות עבור עם ישראל היא שחג הפסח עומד בפתח. משמעות נגזרת מכך היא שאנו ניצבים לפני שורה של אירועים הקשורים בעיקר למאכלים, או בלשון אחרת לאוכל, ואשר אפשר להגדירם אפילו כ”אירועים קולינריים” העומדים בפני עצמם.


במסגרת מתקפת המזון שאנו צפויים לה חשוב להדגיש את ארוחת ליל הסדר, המורכבת לא רק ממרור, ממצה ומחרוסת, אלא גם מאינספור מנות העולות על השולחן – כל משפחה לפי מוצאה ולפי בחירתה. אל מעגל האוכל הזה אפשר להוסיף את מסורת “היום שאחרי”, שנוצרה בחג עצמו ובימי חול המועד ושבמסגרתה מתאספים חברים ובני משפחה לקיים אירועי “על האש”, שבהם מדורת השבט הישראלית הופכת למסיבת בשרים וקלוריות בלתי נגמרת. אחר כך מגיע עוד סוף שבוע “רגיל”, ומייד אחריו מציינים את החג שני, ורובנו נקנח באירועי המימונה הפופולריים שבהם יוצעו מופלטות ומתוקים לכל דורש, כי חייבים להשלים את הפערים אחרי שבוע ללא חמץ.


להמשך המאמר מהאתר של אלי חזן לחצו כאן 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

צרפת והערבים: שינוי ביחסים

אלי חזן

אחרי הכל – השמיים הם של כולם

אלי חזן

להצטחק כל הדרך מצוותא

אריק זיו ויזר

ניצחון הרוח של מיכאל – אלי חזן

אריק זיו ויזר

זאב, אבל בדרכו של ז’בוטינסקי

אלי חזן

הסכנה האדומה חוזרת – אלי חזן

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן