19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

ז'בוטינסקי בסער הנשים

החלטתו של שר החינוך גדעון סער לשילוב תכניו של זאב ז'בוטינסקי בעד נשים ונגד הדרת נשים גרמה לעומרי אקוניס לשלוף מארכיון הנאומים של דיבייט צעירי הליכוד את נאומו בנושא ז'בוטינסקי ונשים

ז'בוטינסקי ונשים (נאום מתאריך 15.7.2010 במסגרת דיבייט צעירי הליכוד בנושא מורשת ז'בוטינסקי)

לפני זמן קצר סיימתי את תפקידי בתור רכז ארצי של פרוייקט שנקרא "יוניקו"  מטעם שדולת הנשים בישראל והתאחדות הסטודנטים הארצית אשר מטרתו לקדם שיוויון מגדרי בקמפוסים ברחבי הארץ, ההחלטה היתה כי על הפרוייקט לכלול רכזים ארציים ורכזים מקומיים (בקמפוסים עצמם) אשר יורכבו מאישה וגבר (על מנת לקדם שיוויון).

כאשר התחלנו את  השלב הלוגיסטי של הפרוייקט ובו בין היתר הוצאנו כרטיסי ביקור, פנתה אליי האחראית ושאלה האם ארצה להכניס משפט אשר מתאר את תפישת עולמי בכל נושא השיווין המגדרי?

"אני אוותר על התענוג, אני משאיר לזאב ז'בוטינסקי את הכבוד" וביקשתי שבצידו האחורי של הכרטיס יהיה רשום המשפט " אישה- נפש ארוגה מחוטי פלדה וחוטי משי" אשר מתאר את תפישת עולמו של ז'בוטינסקי בנושא האישה ומסביר כי ביכולתה של אישה לשלב בין שני יסודות נפשיים: נוקשות מצד אחד ועדינות מצד שני.

כאשר שאלתי את שותפתי (הרכזת הארצית) האם היא, שמגדירה עצמה פמינסטית גדולה יודעת מה היתה תפישת עולמו וכיצד ראה ז'בוטינסקי את הנשים היא ענתה לי תשובה שקצת הביכה אותי, "אני יודעת שז'בוטינסקי הוא שם הרחוב הראשי בפתח תקווה… "

הצטערתי על תשובתה ונתתי לה לקרוא מקבץ מרעיונתו של ז'בוטינסקי בנושא האישה ותפישת עולמו בכל הנוגע לשיוויון בין המינים, מיותר לציין שגם היא נפעמה מכתביו של אחד המנהיגים הגדולים בתולדות הציונות.

ולמה אני מספר לכם את זה? מכיוון שנהוג לחשוב שפמיניזם זה שריפת חזיות, וכי נהוג לחשוב שזהו נושא ששמור לנשים בלבד ושגבר שמאמין ביכולות האישה איננו גבר אמיתי, אך גרוע מכל נהוג לקשר מיידית את הפמיניזם לתפישת עולם שמאלית קיצונית, ותמיד נוטים לחשוב כי אין פמיניזם ימני, וכי נושא זה שמור אך ורק לאירגוני שמאל הזויים אשר דואגים לזכויות אדם,אך מטיפים בעיקר לשנאת ישראל.

אז תנו לי לחדש לכם חברות וחברים: יש פמיניזם אחר! זהו הפמיניזם על בסיס תורתו של ז'בוטינסקי , כזה אשר קורא גם לשיוויון זכויות ברמה המדינית ציבורית-כזה אשר קורא לשלב נשים בעמדות מפתח עוד בשנת 1929! כאשר הסביר לועד העיר ירושלים כי לא יוכל להשתתף בהוצאות ועד העיר כל עוד לא ישולבו נשים בהנהלת תפקידי העדה. "בכל ליבי הייתי רוצה להשתתף בהוצאות ועד העיר ,אבל עד שלא יהיה מקום וחלק גם לנשים בהנהלת עסקי העדה-שמי לא יימצא ברשימה"  דהיינו מאבק אקטיבי למען נשים ,הרבה לפני קום מדינת ישראל.

מעבר לכך ראה ז'בוטינסקי גם את חלוקת הנטל השווה בין נשים וגברים בכל התחומים : צבא,עבודה,חקלאות.

"העם העברי הוא עם כזה,הזקוק לחיילים וחיילות,פועלים ופועלות,איכרים ואיכרות. אני בטוח כי תקומנה נשים גיבורות ופועלות כאלה כאשר היו לנו"

ז'בוטינסקי הרבה לתאר את הצורך שבהשתלבות נשים בבניית ארץ ישראל, אך עם זאת זכר תמיד כי ישנן איכויות יוצאות דופן בנשים,כאלו אשר מייחדות אותן מהגברים, הוא קרא להן "אורגניזטוריות" כאלו אשר נושאות בתפקיד "המארגנות", הן במשפחה והן בחברה.

הוא זכר גם להדריך את הדור הבא כיצד לנהוג ולהעצים את יכולותיה של האישה " על החינוך הבית"רי למצוא את הדרך, כיצד לנצל זאת לשם הכשרת האזרחית האצילה של מדינת היהודים". שימו לב למוטיב החוזר של ז'בוטינסקי- התפישה החברתית ביחס לנשים עם מטרת העל- הקמת מדינת היהודים!

כאשר שואלים אותי האם אני פמיניסט אני עונה שתפישת עולמי בכל נושא הפמיניזם נשענת על תורתו של ז'בוטינסקי,כזו אשר מודעות לעוצמותיה של האישה ,מכירה ביכולות המופלאות ששמורות רק לה ועם זאת היכולת לבצע את הדברים לא פחות טוב מאף אחד אחר- זוהי מהות השיוויון בין המינים כפי שאני רואה אותה, כאשר הבסיס לכל זה נמצא בתורתו של אחד המנהיגים הגדולים בתולדות הציונות, אני בטוח כי הנשים אשר נמצאות היום כאן בקרבנו,צעירי הליכוד, הן בעלות היכולות שעליהן מדבר ז'בוטינסקי ועליו נשענת תורת השיוויון בין המינים. אשמח לראות יותר נשים נוטלות יוזמה ומצטרפות למעגל העשייה החברתי-פוליטי, על בסיס חשיבתו של ז'בוטינסקי אסיים בציטוט:

"ולאחיות אני רוצה לומר- כל הדברים האלה שייכים גם להן".

הכותב הוא רכז צעירי הליכוד 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

במלאות 65 שנה לפיצוץ המפקדה הבריטית במלון המלך דוד

אריק זיו ויזר

דרכו הארוכה של בנט לליכוד

אלי חזן

תאצ'ר ובריטניה בפרספקטיבה אותנטית

אלי ורד חזן

דחיקת המציאות האסלמית

עינר אביב

רעש אדמה פוליטי בארצות הברית

אריק זיו ויזר

דמוקרטיה מתגוננת

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן