32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
זלמן שובל

זלמן שובל שוקל להתמודד ברשימת הליכוד לכנסת

אף שנראה כי הבחירות לכנסת התרחקו לפי שעה, צפוי חבר הכנסת והשגריר בוושינגטון לשעבר, לקבל החלטה כבר בשבועות הקרובים
לילך ויסמן /גלובס
זלמן שובל, בעל השליטה בבנק ירושלים, שוקל להתמודד על מקום ברשימת הליכוד לכנסת – כך נודע ל"גלובס". אף שנראה כי הבחירות לכנסת התרחקו לפי שעה, צפוי חבר הכנסת והשגריר בוושינגטון לשעבר, לקבל החלטה כבר בשבועות הקרובים. לדברי שובל, יו"ר הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו, נמצא בסוד העניינים ותומך בהתמודדותו. מנגד, משפחתו של שובל מנסה להניעו מהמהלך.
בנק ירושלים נמצא בשליטת משפחת שובל, המחזיקה ב-82.3% מהמניות דרך חברת "יצוא חברה להשקעות בע"מ" שבבעלותה. שובל משמש יו"ר דירקטוריון חברת יצוא וממלא מקומו בחברה הוא בנו גידי.

שובל אמר היום ל"גלובס" כי הוא מעריך שקיים סיכוי טוב שיבחר להתמודד על מקום ברשימת הליכוד. מסקרים שנערכו באחרונה בקרב מתפקדי הליכוד, עולה כי סיכויו של שובל להתברג ברשימת המפלגה לכנסת, אם ייערכו פריימריז, הוא גבוה. בקרוב יקבל שובל ממצאי סקר שייערך בקרב כלל הציבור על סיכוייו להיבחר לכנסת. תוצאות הסקר, המשליך על סיכוייו לכהן כחבר בכנסת ה-18, צפויות להשפיע על החלטתו.

באחרונה נשמעו הערכות כי נתניהו ישריין מקומות ברשימת הליכוד לכנסת לחברים חדשים ובהם האלוף לשעבר יוסי פלד, אולם בישיבת מזכירות הליכוד האחרונה אמר נתניהו כי אין בכוונתו לשריין מקומות. על פי הערכות, אם ישוריינו מקומות ושובל יחליט להתמודד, יישמר מקום עבורו, אולם לדברי שובל, הוא יעדיף להתמודד על מקומו במסגרת בחירות פנימיות.

לפני בחירות 2006 כבר קיבל שובל הצעה לחזור לכנסת. יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הציע לו את המקום השמיני ברשימה, אולם לאחר מחשבה קצרה השיב שובל בשלילה.

"אחרי הבחירות האחרונות חשבתי שמספיק", אמר שובל ל"גלובס". "הייתי ארבע פעמים חבר כנסת, אולם הגישה החלה להשתנות לנוכח המצב המדיני. מאחר שאני מאמין שאני יכול לתרום בנושא המדיני ובליכוד בפרט, נראה לי לא מספיק להסתפק במאמרים בעיתונים. כדורגל משחקים במגרש", אמר.

עם זאת, לדבריו, לא מדובר בהחלטה קלה. "יש לי אחריות בעסק המשפחתי, אף על פי שהבן בעסק", אמר. בנוסף, לדבריו, "הכנסת היום זו לא היוקרה של פעם כמו בשנות ה-70, אולם חבל שאנשים כמוני לא יתמודדו,".

שובל שימש כחבר כנסת בשנים 1970-1981 ושוב בשנים 1988-1990. ב-1990 מונה לשגריר ישראל בוושינגטון, תפקיד שבו החזיק עד 1993, ומונה בשנית בשנים 1998-2000.

עד החודש האחרון שימש שובל כנשיא לשכת המסחר ישראל-אמריקה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נתניהו וזלמן שובל נפגשו עם עוזר של קונדוליסה רייס

אריק זיו ויזר

סרקוזי בדמשק |זלמן שובל| ישראל היום

אריק זיו ויזר

בין "אוליגרכים" לאנטישמיות/ מאת:זלמן שובל – ישראל היום

אריק זיו ויזר

משחקים בנדמה לי /מאת:זלמן שובל -ישראל היום

אריק זיו ויזר

הממונה על יחסי החוץ בליכוד, זלמן שובל, אומר בתגובה לנאומה של ליבני באו"ם:

אריק זיו ויזר

מפלתו של משרד החוץ

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן