22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
צעירים

"זה או אנחנו או מדינה פלשתינית עוינת"

יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין, השתתף היום בכינוס של תא לביא גלעד באוניברסיטת בר אילן, "פתרון שתי המדינות הוא בעייתי ולא יפתור את הסכסוך".

 

יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין, הרצה היום (שני) בפני סטודנטים באוניברסיטת בר אילן, בכנס שארגן תא לביא גלעד, תא הליכוד בקמפוס.

דיין הרצה על הסכסוך הישראלי-פלשתיני, מתוך פועלו והשקפת עולמו, תוך שהוא מתייחס למשלחת התאחדות הסטודנטים הארצית לרמאללה.

"זה או אנחנו או מדינה פלשתינית עוינת", הבהיר דיין. "אחיזה ביהודה ושומרון מבטיחה את נוכחותה היהודית של מדינת ישראל. אני רואה את ג'ון קרי נוחת פה כבר 11 פעמים, ובזמן האחרון הוא משדר אופטימיות. כרגע, הנוסחה היחידה שנמצאת על השולחן היא הקמת מדינת פלסטינית ביהודה ושומרון. אולי אפתיע אתכם. הרעיון של שתי מדינות הוא רעיון נהדר. הוא נורא אסתטי. כמו שתאוריה באוניברסיטה צריכה להיות. הבעיה הראשונה היא שאי אפשר להשיג אותה. הבעיה השנייה היא שאם משיגים את זה, זה לא פתרון, זה רק מחריף את הבעיה."

דיין הוכיח את טענתו מניסיון העבר של אהוד אולמרט:

"אולמרט הציע לאבו מאזן הכל. רק לאחרונה הסתבר לי מאולמרט עצמו, הוא הציע להם שהאגן הקדוש – העיר העתיקה, עיר דוד, הר הזיתים – ינוהל במשותף על ידי חמש מדינות, עם רוב מוסלמי. ערב הסעודית, ירדן ופלשתין, ארה"ב וישראל. מי שצריך היה לפתור את בעיית נשות הכותל היה מלך ירדן. כשקונדוליסה רייס ראתה מה אולמרט מציע, היא רצה ללשכת הנשיא ואז לפתע – אבו מאזן נעלם. כשהתפרסמו המסמכים, הדיון היחיד שנותר לפלשתינים לנהל הוא איך לסרב בלי להיראות אשמים.

"אולמרט ניחן באומץ קיצוני ובחוסר אחריות קיצוני. אולמרט עצמו אמר שבחמישים השנה הקרובות לא יציע ראש ממשלה ישראלי הצעה כזו. ואבו מאזן עצמו לא התמתן, אלא הקצין. אבל נניח שמשמיים היו נוצרות שתי מדינות – זה לא היה עובד.

"בתפקיד הנוכחי שלי, ובתפקידי הקודם", שיתף דיין מניסיונו האישי.  "יצא לי לא מעט לקבל בקשות מעיתונאים להיפגש. אני מאוד אוהב להביא אותם אליי הביתה, למעלה שומרון. כשעומדים אצלנו בסלון, התשובה לשאלה "למה עזבתם את ת"א, ליישוב קטן בלב השומרון". יש לנו שני חלונות גדולים בבית. יצא לנו בפוקס שהצלחנו לקנות מגרש פינתי עם כמה כיוונים. יש לנו חלון גדול שפונה מערבה, מהחלון הזה רואים את ת"א פרוסה על כף ידינו. רידינג, הרצליה, פיסה של הים התיכון בימים שהראות טובה. כל בוקר שאנחנו קמים ומסתכלים בחלון הזה, אנחנו מבינים שאת תל אביב עזבנו כדי להגן עליה. האלטרנטיבה היחידה שקיימת היא מדינה עוינת ואיסלמיסטית שתירה על תל אביב ועל יפו. זה החלון הבטחוני, אסטרטגי שלנו.

"יש לנו עוד חלון, שפונה צפונה. מהחלון שפונה צפונה אנחנו רואים דבר אחר לחלוטין. אנחנו רואים גת. זה בור מאבן. גת עתיקה שבה אבות אבותינו לפני שלושת אלפים שנה היו דורכים על גפנים ליצור יין. זה, אני אומר תמיד לעיתונאים, זה החלון שמזכיר לי את האימרה "לא ארץ נוכריה כבשנו". חזרנו הביתה לארץ אבותינו, פשוטו כמשמעו. זה החלון היהודי, החלון ההיסטורי, מול הביטחוני אסטרטגי. החלון שהניע אותנו לעזוב את הנוחות של ת"א ולעבור לשומרון? ללא שום ספק – החלון ההיסטורי- יהודי".

יו"ר תא לביא גלעד, יאיר קלויר אמר:

"אנחנו, הסטודנטים, הדור הבא של מדינת ישראל, אנחנו נוביל אותה. חשוב שנדאג שיהיו פעילויות, חשוב שנדאג שעוד סטודנטים יהיו מעורבים. זה התפקיד שלנו.

אנחנו נמצאים בעיצומה של מערכה מול התאחדות הסטודנטים, אשר מוציאה משלחת של 200 סטודנטים לרמאללה. חשוב לי להדגיש – זה לא תפקידה של ההתאחדות לנצל את הבמה שלהם על מנת לקדם את האג'נדה של מפלגת העבודה. הם אמורים לייצג את כלל הסטודנטים, והם דוחקים קהל רחב מאוד הצידה כאילו הוא לא קיים".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מושיקו מוביל ביום הראשון

אריק זיו ויזר

מחזקים את הזיקה לארץ ישראל – צעירי הליכוד וליכוד אנגלוס יצאו לסיור בחברון

אלי חזן

ארדואן הוציא את צעירי הליכוד מהבית שאמרו לו "נייט!"

אריק זיו ויזר

תא לביא חזר לאגודת הסטודנטים באוניברסיטת חיפה

אריק זיו ויזר

השר אקוניס נפגש עם חברי תא לביא

Gilad Trugbild

קלנר מכוון לנשיאות הצעירים

אלי חזן
דילוג לתוכן