19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי בליכוד

ועכשיו : קשרי החוץ של הליכוד תוקעים יתד בסקנדינביה

אגף קשרי חוץ והסברה בליכוד לא עוצר, והפעם הרחיקו רכז קשרי חוץ, תמיר ורצברגר, ורז גרנות עד לשבדיה הקרה על מנת לחמם יחסים עם הימין-מרכז בשבדיה.
רק לפני מספר שבועות אחדים נבחר רכז קשרי חוץ בליכוד, תמיר ורצברגר, לכהן כסגן יושב ראש בארגון הצעירים הדמוקרטים הבינלאומי, ארגון הגג הגדול ביותר בעולם לארגונים פוליטיים צעירים מהימין-מרכז, ועם התואר והמעמד החדש יצא ורצברגר, מחוזק ברז גרנות, צעיר ליכודי מוכשר ומלא מוטיבציה, שהצטרף לפעילות האגף במשלחת הליכוד לארגון הצעירים האירופאים הקונסרבטיבים, שנערך בפורטו בספטמבר האחרון, למשימה חשובה בשטוקהולם, שבדיה.
בסיוע שגרירות ישראל בשטוקהולם, ובעיקר השגריר הישראלי, יצחק בחמן, נפגשו נציגינו עם נציגי הצעירים במפלגה השמרנית בשבדיה.

על אף הקור העז ומדרכות מכוסות שלג קבלת הפנים לה זכו ורצברגר וגרנות חיממה את הלב, ובעיקר הפיחה אופטימיות רבה בנוגע ליחסי ישראל-שבדיה ובשיקום יחסי הליכוד עם המפלגה התאומה שלה בשבדיה.

כבר דווח ב’ליכודניק’ בעבר על יזמתו של ורצברגר לייסוד ‘פורום ישראלי-סקנדינבי’ במטרה לחזק את יחסי הליכוד עם מפלגות הימין-מרכז, בחלק זה של אירופה, הידוע במדיניותו הלא אוהדת במיוחד כלפיי ישראל, ופגישתם של ורצברגר וגרנות עם נציגי הצעירים השמרנים בשבדיה מהווה פריצת דרך משמעותית להשגת המטרה.

בפגישות בין הצדדים נידונו אפשרויות לשיתופי פעולה, וייתכן שבשנה הקרובה תצא משלחת של הצעירים השמרנים בשבדיה לביקור גומלין בארץ.

ראוי לציין את הרתמותו של שגריר ישראל בשטוקהולם, יצחק בחמן, וצוות השגרירות, שהיו נוכחים גם כן בפגישה, וסוכם שיהיו מעורבים בכל התהליך בין הצדדים ויסייעו ככל הניתן.

על אף התדמית שהוצמדה למשרד החוץ, כמשרד המאוייש על ידי אנשי שמאל, שמחו מאוד נציגינו לפגוש בשגריר מוכשר, שהוא, וצוות השגרירות שתחתיו, עושים עבודת קודש במדינה קשה כמו שבדיה, כשמטרתם היחידה היא חיזוק מעמדה ותדמיתה של מדינת ישראל וחיזוק היחסים בין מדינת ישראל לשבדיה, ויש לציין בהצלחה רבה. הציבור הישראלי נחשף לעמדות שבדיה, בדרך כלל, רק כאשר ישנן התבטאויות אנטי-ישראליות מצד גורמים בממשלה השבדית, אולם על העמידה האיתנה של שאר מפלגות האופוזיציה, לרבות המפלגה השמרנית, לצד ישראל, התקשורת הישראלית לא מדווחת, והרושם המתקבל הוא שעמדת הממשלה השבדית היא עמדתם של רוב אזרחי שבדיה, אך לא כך הדבר, והודות לעבודתם של אנשי משרד החוץ התמיכה בישראל בקרב הציבור השבדי הרחב גדולה בהרבה מאשר ההתנגדות, והשגריר הישראלי, בחמן, הוא מהדיפלומטים המוערכים והאהובים ביותר במדינה.
בעוד פחות משבוע יצאו ורצברגר וגרנות לועידה נוספת של הצעירים האירופאים הקונסרבטיבים בבריסל. חשיבותו של הביקור הפעם הוא בעל ערך הסטורי, כאשר צפוייה הועידה של הצעירים האירופאים הקונסרבטיבים לקבל את הליכוד כחברה מלאה בארגון, כהשלמה לתהליך שהחל מנהל אגף קשרי חוץ, אלי חזן, לפני מספר חודשים, עם הצטרפות הליכוד כשותפה איזורית למפלגת האם, המפלגה הקונסרבטיבית והרפורמיסטית האירופאית.

עם קבלתה של הליכוד כחברה מלאה תקיים הועידה בחירות למוסדות הארגון לשנה הקרובה, כאשר רכז קשרי החוץ שלנו, תמיר ורצברגר, מועמד גם כאן לתפקיד סגן יושב ראש, וסיכוייו להיבחר גבוהים.

אם אכן ייבחר ורצברגר לתפקיד סגן יושב ראש גם בארגון הצעירים הקונסרבטיבים האירופאים הוא למעשה יעשה היסטוריה כנציג הישראלי הראשון שמכהן כסגן נשיא בשניים מארגוני הצעירים מהחשובים ביותר בעולם בו זמנית, הישג חסר תקדים למדינת ישראל ומפלגת הליכוד, ולאחר שהצליח להעביר, פה אחד, החלטה למאבק באנטישמיות ונגד החרם והדה לגיטימציה על ישראל, בארגון הסטודנטים הגדול ביותר באירופה, אתם רק יכולים לתאר לעצמכם מה הוא מתכנן לעשות במסגרת תפקדיו, וכמה המדינה צפוייה להרוויח מזה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון

חיים פוזן

עו”סים ומתפקדים לליכוד

אריק זיו ויזר

מפלגת הליכוד פועלת למען קהילת הלהט״ב בזירה הבין-לאומית

עינר אביב

במערכת הבחירות התקשורת נחשפת במלוא ערוותה

ד"ר דנה רביב

איוב קרא מצפה לביקור ירדני מתוקשר

אריק זיו ויזר

ינקי מכוון לכנסת

אריק זיו
דילוג לתוכן