19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ועדת כספים אישרה את הקיצוץ הרוחבי

ברוב גדול, אישרה היום (ב) ועדת הכספים את הקיצוץ הרוחבי בתקציב 2008. בכך הושג למעשה, כיסוי תקציבי ליישום דו”ח דורנר להגדלת הקצבאות לניצולי השואה

בפתח הדיון היום (ב’) הזכיר יו”ר ועדת הכספים, כי על שולחן הוועדה מונחת סוגיית הקיצוץ הרוחבי למימון החלטות שונות וביניהם, יישום דו”ח דורנר להגדלת הקצבאות לניצולי השואה. כזכור, נדחתה ההצבעה בשבוע על הקיצוץ הרוחבי שגובהו 764 מיליון ₪ (130 מיליון ₪ בהרשאה להתחייב), לאחר שהוועדה החליטה לאפשר למשרד האוצר למצוא מתווה אחר למימון דו”ח דורנר.
במהלך הדיון הועלו טענות קשות מצד חברי הכנסת, על כך שמשרד האוצר כורך את מימון הקצבאות לניצולי השואה בקיצוץ רוחבי, אשר גבוה ביותר מפי שלש מעלות היישום של דו”ח דורנר (230 מש”ח).
ח”כ ריבלין, שיזם את הדיון ביישום דו”ח דורנר, הודיע כי יצביע בעד הקיצוץ. “למרות שאני חבר אופוזיציה, ואין זה מתפקידי לדאוג לתקציב המדינה, לביצועו ולסדר העדיפויות שהממשלה קובעת, בעניין זה אתמוך בבקשת הממשלה לקיצוץ. תיקון העוול לניצול השואה עומד בראש סדר העדיפויות הממלכתי, ולא רק השלטוני, ללא חשיבות איזו ממשלה מכהנת. אין כאן ימין ושמאל, אופוזיציה וקואליציה. נרדפי הנאצים מצויים באחריות של כולנו, עם ישראל והעם היהודי, ויש להביא את העניין לסיומו, גם במחיר קיצוץ”
ריבלין ביקש מראש אגף התקציבים, להקטין למינימום את הפגיעה באוכלוסיות נצרכות במסגרת הקיצוץ הרוחבי.

רם בלניקוב, ראש אגף התקציבים, הודיע כי עלות יישום דו”ח דורנר עומדת על יותר מ-200 מש”ח, וכי מלכתחילה חשבו לחכות עד סוף השנה ולהקצות את המימון מעודפי תקציב. לדבריו “לא רצינו לדחות את הקיצוץ אלא להעביר את הכסף לניצולים עוד לפני החגים, ומשום כך יש צורך לאשר את הקיצוץ הרוחבי כבר היום”.
בלניקוב הוסיף: “הקיצוץ הזה הוא מינימליסטי ולא פוגע באוכלוסיות חלשות. איתרנו סעיפים שההסתברות שיהיה בהם ניצול תקציבי הוא אפסי, ומהם קיצצנו. הפעילות של משרד הרווחה לא תיפגע במאומה מהקיצוץ הזה”.

כאמור, הוועדה אישרה את הקיצוץ הרוחבי. 9 הצביעו בעד, 3 נגד ו-3 נמנעו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הסנקציות של דנון אל מול ברק

אלי חזן

ח”כ כץ: “משרד האוצר לקח חיילים בשבי”

אריק זיו ויזר

החזירו את הכסף מושחתים

אריק זיו ויזר

אובמה-עד כאן

אריק זיו ויזר

לראשונה בכנסת : אוטובוס מונגש במסגרת לבעלי מוגבלויות

אריק זיו ויזר

אדלשטיין : “ישראל היא פלא אזרחי”

אלי חזן
דילוג לתוכן