34.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ועדת העבודה ,הרווחה והבריאות של הכנסת דחתה את ההצבעה על הצעת החוק הממשלתית הקובעת עונשים כספיים ופליליים למליני שכר לעובדים .

יו”ר הועדה ח”כ חיים כץ החליט שלא לקיים הצבעה מאחר שהתגלו לקונות בחוק שחייבות פיתרון לפני אישורו. לדבריו :
“לא מכיר מצב שבו הכנסת מחוקקת חוק ללא תחולה , כאשר היא מסמיכה את השר הרלוונטי לקבוע מתי ייכנס החוק לתוקפו ?. לא מכיר צורה כזו של חקיקה בפרלמנט שמכבד את עצמו “. ח”כ כץ הוסיף כי בעיה מהותית נוספת נוגעת לפגיעה ביכולתם של ראשי עריות מועצות דתיות ומועצות קרואות לתפקד – “החקיקה אינה בשלה!. מדוע להשית על רשאי ערים את חובת ההוכחה? ולהפוך אותם לעבריינים פליליים . מה דינם של ראשי ערים שירשו חובות עבר ?
מהי האחריות של הממשלה ושל השרים הרלוונטיים, על הלנת שכר לעובדים ?

יו”ר ההסתדרות החדשה עופר עייני אמר:”נוצר מצב אבסורד שלחברת חשמל חייבים לשלם ולמקורות חייבם לשלם ומיסים חייבים לשלם כי מדובר באחריות פלילית אבל לעובדים לא חייבים לשלם. יש דוגמאות חיות המוכיחות כי ישנם עובדים בישראל שלא מקבלים שכר על עבודתם יותר משנה. ואין אף אחד שפוצה פה למענם . עד מתי ?
החוק ייצור סיר לחץ שיחייב ראשי ערים ומעסיקים לשלם לעובדים ולא להלין את שכרם .
עייני הביע תמיכה בהסתייגות של יו”ר הועדה לגבי סעיף התחולה ואמר שיש לקבוע סעיף תחולה באופן מיידי .

ח”כ אורלי לוי אבקסיס אמרה כי “מדובר בפגיעה בעיקר בערים החלשות הנמצאות בפריפריה. ידוע כי מצבם של עריות חלשות הולך ומחמיר וברור שהם יהיו הראשונים להיפגע מהחוק .”
אסור לאשר את החוק במתכונתו הנוכחית “.

ח”כ שלי יחימוביץ צידדה באישור החוק ואמרה:” הפשרה שהתקבלה בין הממשלה וההסתדרות מקובלת מאוד . באמת קשה שביד אחת הממשלה הולמת במענקי האיזון של הרשויות ובנושא הזה בהחלט הגענו לשפל חדש. וביד שנייה המדינה מטילה סנקציות. אבל כאשר ראשי ערים מציגים זאת כאילו “היישוב יסבול” אני שואלת מי זה הישוב ?.
האם הוא לא כולל את העובדים שלא מקבלים שכר ?אין עוול חמור יותר מעובד שלא מקבל את כספו . הלנת שכר הפכה לעניין פרוע ביותר והפשרה מחריגה את ראשי הערים ממאסר .

לדיון בוועדה הגיעו גם נציגים של המרכז לשלטון מקומי וראשי ערים מכהנים שטענו כי החוק עלול לפגוע בהם כוון שמצד אחד הממשלה מקצצת בתקציבים ומצד שני מכילים עליהם עבירות פליליות . “מדובר בחוק שאנו לא יכולים לעמוד בו . אין לנו אינטרס אישי שלא לשלם לעובדים אך צריך להבין שאנו גם מתקשים לפטר עובדים לטובת התייעלות “.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח”כ לימור לבנת בתגובה להצטרפותו של האלוף במיל עוזי דיין לליכוד:

אריק זיו ויזר

כץ עוקף את לפיד בסיבוב

אלי חזן

הקשר האיטלקי

אריק זיו ויזר

ריבלין יעביר ליועמ”ש ולוועדת האתיקה קלטות זועבי מהמשט

אריק זיו ויזר

אקוניס מגביל את גנבות הכבלים

אריק זיו ויזר

“זר לא יבין עד כמה נטועה ירושלים עמוק בלבותינו”

אלי חזן
דילוג לתוכן