18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

ועדת העבודה דנה בחוק הגמלאות

ועדת העבודה והרווחה דנה הבוקר בסעיף נוסף בחוק ההסדרים הבא לשנות את אופן ההצמדה של הפנסיה של העובדים הזכאים לפנסיה תקציבית. במצב הנוכחי, הפנסיה מתעדכנת בהתאם לעדכונים שנעשים במרכיבי השכר הפנסיוני של העובדים הפעילים (לדוגמא – כל תוספות השכר שנקבעו בין הארגונים היציגים לאוצר שנעשים מידי מספר שנים, חלים הן על שכר העובד הפעיל והן על הפנסיה של הגמלאים).

הצעת החוק (שהינה חלק מעסקת החבילה של האוצר, המעסיקים וההסתדרות), באה לקבוע כי הפנסיה של הגמלאים תהיה צמודה לשיעור עליית מדד המחירים לצרכן. העדכון ייעשה בינואר של כל שנה. ירידה במדד לא תיפגע בגובה הפנסיה.

שינוי שיטת ההצמדה יחול על עובדי המדינה, עובדי ההוראה, הסתדרות הרופאים ועוד אך לא יחול על עובדי שירותי הביטחון, שוטרים, סוהרים ואנשי הקבע.

שינוי ההצמדה ילווה גם בתוספת שחיקה שהייתה למגזרים אלו בשש השנים האחרונות. תוספת השחיקה לא נקבעה לגבי החברים בהסתדרות הרופאים, ארגון המורים העל יסודיים ועובדי המחקר במשרד הביטחון.

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ בירך על שינוי ההצמדה וקבע כי ההצמדה למדד ותוספת השחיקה יתנו מענה לשחיקה הקשה שאפיינה את הפנסיה בשנים האחרונות. אולם, הוסיף ח"כ כץ כי,"כיוון שלא נקבעה תוספת השחיקה למגזרים שעליהם שינוי ההצמדה מוחל, הרי שיש קושי רב לאשר את הצעת החוק ולהחיל אותה עליהם. הסעיף לפיו שר האוצר, על פי שיקול דעתו בלבד, יקבע עבור מגזרים אלו את תוספת השחיקה, אינו מקובל לחלוטין וייתכן שיש לשקול להוציא את הגופים האלו, מתכולת החוק".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

"לשים קץ למערב הפרוע של הכפרים הערביים במדינת ישראל"

אריק זיו ויזר

הפלסטינים חשים כי האירופים עושים עבורם את העבודה

אריק זיו ויזר

גם החודש כחלון השר הפופלרי

אריק זיו ויזר

הימור מסוכן מאת:ח"כ יולי אדלשטיין

אריק זיו ויזר

הדחת יור דיסקונט

אריק זיו ויזר

מבקר המדינה הגיש את הדו"ח השנתי ליושב ראש הכנסת

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן