24.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ועדת הכלכלה תתכנס בשבוע הבא לדיון מיוחד בנושא תמלוגי גז ונפט

הדבר ייעשה בעקבות בקשתו של ח”כ כרמל שאמה

ח”כ שאמה מוביל בכנסת את נושא העלאת התגמולים ובתחילת מושב החורף תעלה לועדת שרים הצעת החוק ביוזמתו הקובעת:”הגדלת התגמולים של המדינה מ-12.5% ל 16% בהתאם לממוצע העולמי”

 

ח“כ שאמה:”ישנה חשיבות גדולה שנבחרי הציבור יביעו את עמדתם באופן ברור לפני שוועדת ששינסקי מגישה את המלצות הביניים שלה. אני מקווה שבדיון הקרוב בועדת כלכלה יתקבלו המלצות חד משמעיות להעלאת התמלוגים, במקביל אני פועל לאישור מהיר להצעת החוק שהגשתי בנדון.

לאור הגילויים האחרונים מחצבי גז ונפט הפכו למשאב עיקרי של מדינת ישראל והם שייכים לכלל האזרחים והם בעליו האמיתיים ולא הטייקונים. חלוקת הרישיונות צריכה להיעשות בשקיפות ולמרבה במחיר ולא כחלוקת סוכריות לכמה קבוצות. אולי בהיסטוריה של מדינת ישראל היה צריך לחפש את מי שיחפש נפט וגז, אבל היום צריך להחליט בין כמה מתחרים ראויים

 

עוד ציין ח”כ שאמה :”טענת הרטרואקטיבית וההמצאה של חברות הגז והנפט קיימת רק מתי שהמדינה מחליטה בניגוד לאינטרס שלהם. אין סיבה בעולם שבכל העולם האזרחים יקבלו כמעט כפליים עבור המחצבים ממה שטייקוני הגז והנפט מוכנים לשלם לאזרחי ישראל שהמחצבים שייכים לאזרחים”

 

בעקבות בקשתו ח”כ כרמל שאמה ועדת הכלכלה של הכנסת צפויה להתכנס ב-15.9.2010 לקיים דיון המשך בנושא: חיפושי גז ונפט בישראל ותמלוגי המדינה. יודגש שלפני מס’ חודשים קיימה ועדת כלכלה דיון בנושא וקבעה לקיים דיון המשך לקבלת המלצות ולכן בדיון הקרוב צפויות להתקבל החלטות.

 

ח”כ שאמה מסר כי במקביל הוא פועל במישור החקיקתי והצעת החוק שיזם בנושא לתיקון חוק הנפט הקובעת: העלאת תמלוגי המדינה וקביעת מנגנון של שקיפות ובקרה, צפויה לעלות בועדת השרים הראשונה של מושב החורף הקרוב.

 

ח”כ שאמה:” יש לנצל את אוצרות הטבע של המדינה לטובת אזרחיה, הגילויים האחרונים של תגליות הנפט והגז הטבעי יאפשרו למדינה לתקצב פרויקטים בתחום החברתי, הרווחה והחינוך. מדובר בסכומים גדולים ובלתי נתפסים ששיכים לאזרחים ולא לבעלי ההון והטייקונים”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ריבלין : “גם על הטורקים להביע צער על המשט”

אריק זיו ויזר

– גילה גמליאל בכנס שדולת הנשים בעשרת

אריק זיו ויזר

הלילה נחתם ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לש”ס.

אריק זיו ויזר

אקוניס מקדם משאל עם לוין מחוקק עוד חוק

אריק זיו ויזר

האם תופסק אפליית המורות במעונות?

אריק זיו ויזר

ניצחון פוליטי לליכוד : מופז הוא יו”ר ועדת חוץ ובטחון

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן